شهرسوخته،شهري ناشناخته و 5000 ساله



شهر سوخته كجاست ؟ اين مردم موفق و دانا چه كساني بودند ؟ اينان چرا و چگونه همگي يكشب در آتش سوختند ؟؟ مردم شهر سوخته در 3 هزار سال پيش چگونه به اين همه علم و پيشترفت رسيده بودند ؟؟ آيا علم آنان از خارج از كره زمين به آنها آموزش داده شده بود ؟؟

آيا مردم شهر سوخته با موجودات فضايي در ارتباط بودند ؟؟

اينها سوالاتي است كه باستان شناسان طي سالها تحقيق هنوز به نتيجه اي نرسيدند و نمي دانند مردم اين شهر عظيم و مدرن و پيشترفته در 3000 سال پيش از كجا آمده بودند و چگونه به اين همه علم و دانش رسيده بودند و چگونه طي يك شب همگي در آتش سوختند و نابود شدند ؟؟!!!!!!

مقاله زير تفسير و توضيحي علميست در مورد تمدن شهر سوخته در سيستان و زابل شهر دليران و سرمين رستم و سهراب و تاريخ بزرگ بشري

شهر سوخته در ساحل رودخانه ی هیلمند و ۵۶ کیلومتری شهر باستانی زابل قرار دارد.شهری که نقش بسیار مهمی در ایران باستان داشته است.زادگاه رستم و پهلوانان نامی ایران زمین.اگرچه امروز بخش اعظم تمدن ایران باستان و رودخانه ی هیلمند در کشورهای پاکستان و افغانستان قرار گرفته است.
سیستان جایی است که توانست تا قرنها خصلت مرد پروری خود را حفظ کند و در سده های نزدیک به مولف تاریخ سیستان عیاران و جوانمردانی چون یعقوب لیث بپرورد .


تصاويري از بقاياي شهر سوخته بهشت باستان شناسان در سيستان سرزمين شگفتيها و مهد دليران

محل قرار گرفتن خانه ها و ديوار هاي شهردر تصوير فوق مشخص شده است .
شهر سوخته از نظر زمانی هم زمان با تمدن سومر در بین النهرین و تمدنهای هاراپا و موهنجودارو در شمال غربی پاکستان بوده است . بسیاری از باستان شناسان معتقدند که مردم این ناحیه از همان نژاد سومر یا آنوناکی بوده اند که از سیاره ی نیبیرو به زمین آمده بودند. شباهت مجسمه های یافت شده با آنچه که در هاراپا وموهنجودارو وجود دارد این نظریه را اثبات می کند علاوه بر اینکه ابزارها و علوم پیشرفته ای که در شهر سوخته وجود دارد حکایت از شهری بزرگ و تجاری در ۶۰۰۰ سال پیش می کند.

نژاد و زبان مردم شهر سوخته :

علی رغم پیدا کردن بیش از ۴۰۰۰۰ اسکلت در گورستانهای این شهر هیچ کس موفق به شناسایی نژاد مردمی که در این ناحیه می زیستند نشده است.
همین مشکل در خصوص شهرهای باستانی هاراپا و موهنجودارو نیز وجود دارد و در نتیجه باستانشناسان را به این باور سوق داده است که مردم از همان نژاد ناشناس سومری بوده اند که به مناطق خوش آب و هوای زمین در کنار رودخانه های عظیم کوچ می کردند و با یکدیگر ارتباطاط تجاری می داشته اند.علاوه بر این جثه ی عظیم اسکلتها پس از پوسیده شدن در طول ۶۰۰۰ سال باز هم این باور را تقویت می کند که پهلوانان عظیم الجثه ی ایران باستان همچون گیو – گودرز – گرشاسب – سام و نریمان و رستم از همان نژاد بوده یا دورگه بوده اند

در اسكلت هاي كشف شده افرادي با بلندي قد بين 3 تا 4 متر نيز كشف شده است . يكي از بزرگترين اسكلتهاي كشف شده در جهان در شهر سوخته كشف شده كه متعلق به يك مردي بين 35 تا 40 ساله است كه دقيقا» 5 متر و بيست و يك سانتي متر قد داشته كه اين بلند ترين اسكلت ديده شده در عصر باستان است.؟؟!!!!؟

زبان مردم شهر سوخته و به طور کلی مردم نواحی بلوچستان و زابلستان باستان نا شناس باقی مانده و کسی قادر به رمز گشایی نوشته ها و مهرهای کشف شده نیست.اما آنچه مسلم و قابل اثبات است این است که زبان پهلوی و زبان اوستایی از جمله زبانهایی بوده اند که توسط برخی قبایل و سلسله های باستان تکلم می شده اند و همچنان امروز به ما رسیده اند.(

تجارت:

شهر سوخته(ایران باستان) به کشورهایی همچون سومر -هاراپا- موهمجودارو و مصر وسایل صنعتی و جواهرات و وسایل تزیینی صادر می کرده است.

لینک زیر یک وسیله ی تزیینی را نشان می دهد که در شهر اور ( عراق) در سومر باستان پیدا شده است و از شهر سوخته به سومر صادر شده بوده است.

دین مردم شهر سوخته :

به غیر از تعدادی مجسمه ی بت مانند از خدایان مونث و چند پیکره ی مرد که گمان می رود طبقه ی روحانی را نشان دهد علائم دیگری یافت نشده که بتوان دین اصلی مردم را مشخص کرد . اما در جدیدترین کاوشها ساختمان یک معبد بسیار بسیار بزرگ کشف شده است که به زودی پاسخ به این سوال را خواهد داد.منبع را ببینید

قربانی کردن انسان:

در قبرستانهای شهر سوخته اجسادی پیدا شده است که نشان می دهد آنها طی مراسمی قربانی شده بودند، در یکی از قبرها ۱۳ سر قطع شده به صورت دایره وار و به همراه هدایا و وسایل تزیینی پیدا شده است که نشان از نوعی مراسم مذهبی دارد. همچنین در چند قبر دیگر اسکلتهایی یافت شده که جمجمه ی آنها در بین پاها و جدا از بدن قرار گرفته.از آنجا که این اجساد با احترام و به همراه هدایا دفن شده اند احتمال قتل و یا شکنجه وجود ندارد بنابراین می توان آن را قربانی تلقی کرد

آب و فاضلاب :

سراسر شهر سوخته دارای سیستم پیشرفته ای برای انتقال آب به منازل و سطح شهر است و جنس لوله ها از سفال خاصی است.چيزي كه در تمدنهاي بسيار پيشترفته مانند عيلاميها و هخامنشيان مي بينيم و از يك قوم كوچك بسيار بعيد است كه اينقدر به مسئله بهداشت و تامين مصرف مردم و ساكنين اهميت مي دادند.؟؟!!!؟

شهر سوخته در منطقه ای کاملا غیر زلزله خیز ( حتی تا امروز) بنا شده ( درست مانند تمدنهای سومر-مصر و دره ی سند ). به این دلیل سوخته خوانده می شود که ۲ بار به طور کامل سوخته شده اما باز ساخته شده است و ناگهان بدون هیچ نشانی در ۲۱۰۰ سال پیش از میلاد تخلیه شده است. دقیقا هم زمان با نا پدید شدن تمدن های دری ه سند( یعنی هاراپا و موهمجو دارو ) .

طبق کتیبه های آشور باستان این دقیقا همان تاریخی است که آنوناکی ناگهان زمین را ترک کردند . دلیل این خروج ناگهانی در کتب عهد عتیق و متون باستان تغییر ناگهانی آب و هوای زمین از مرطوب به خشک بوده است . تمامی مناطقی که این تمدنها در آن به وجود آمده بود به دلیل تغییر مدار زمین گرم و خشک شدند و این موجودات (آنوناکی) برای حیات به محیطی بسیار سبز و مرطوب نیاز داشته اند. از این رو ناگهانی ناپدید می شوند اما انسانهای دو رگه که از آمیزش آنوناکی و مردم زمین به وجود آمده بودند در زمین باقی ماندند که احتمالا همین انسانها سلسله های مشهور و پادشاهان و پهلوانان را تشکیل می داده اند

بهر حال اين منطقه و تمدن اعجاب انگيزچيزي حدود 4500 سال پيش بر اثر يك آتش سوزي عظيم ، انقدر عظيم كه نمي توانسته كار حمله احتمالي قومي به اين منطقه باشد اين شهر را از بيم برده است . اين آتش سوزي مي تواند آتش سوزيهاي عظيم ناشي از گرم شدن زمين ، يك جنگ ويرانگر ، و يا صاعقه هاي بزرگي بوده كه توانسته شبانه و طي چند روز يك شهر را كاملا» تبديل به خاكستر بنمايد …
شهر سوخته به علت رمزها و رازهاي بسيار بهشت باستان شناسان معرفي شده و هر روز چيز تازه اي براي كشف شدن دارد…اينان چه كساني بودند ؟؟!!!؟

اسكلت كامل پيدا شده از يك دختر 14 ساله كه مورد جراحي مغز قرار گرقته است…چهره اين دختر توسط اندام شناسان باستان شناس در تصوير فوق باز سازي شده است .


محل كشف اسكلتهاي مورد جراحي قرار گرفته به همراه وسايل زينتي و چند كوزه


پزشکی پيشترفته مردم شهر سوخته و احتمال روابط آنها با موجوداتي غير زميني و مدرن :

اگرچه تاکنون نشانی از سفینه های این مردم یافت نشده !!!
و يا مداركي دال بر ارتباط اين مردم با موجودات فضايي !! ( اگر هم یافت شود به من و شما گزارش نمی دهند ! ) جالب است دلايلي را كه باستانشناسان رابطه اين مردم را با موجوداتي پيشترفته و يا شايد غير زميني رد نمي كنند و بر پايه يك فرضيه وجود افرادي پيشترفته در كره زمين را ممكن مي دانند را بدانيد :

اولا: تعداد محدودي اسكلت در شهر سوخته كشف شده كه جمجمه ها و اعضاي بدن آنها اصلا» شباهتي به انسان كامل ندارد و بيشتر شبيه موجوداتي انسان نما مي باشد.
اين اسكلت ها از نظر ظاهر و فيزيك كاملا» با اسكلت يك انسان متفاوت بوده و درست شبيه و نقاشيهاي موجود از موجودات فضايي است !!؟؟

دوما» : علم و پيشترفت تكنولوژي اين قوم كوچك در 5 هزار سال پيش آنقدر مدرن و امروزي بوده كه باستانشناسان حتي در دوران هاي بعدي تاريخي مانند دوران با عظمت هخامنشيان كه ايرانيان به علومي مانند پزشكي ، ستاره شناسي و ديگر علوم آشنايي داشتند ديده نشده است . مثلا» عمل جراحي بسيار ظريف معز يك زن كه شما در تصاوير فوق مشاهده مي كنيد…بسيار جاي تعمق و تعمل دارد!!! چرا كه ما حتي در دوران ساساني كه دانشگاه علوم پزشكي در جندي شاپور (دزفول كنوني ) داشتيم همچين پيتشرفتهايي در علم پزشكي نكرده بوديم و گزارشاتي مبني بر جراحي مغز و يا جراحي چشم و يا ساخت چشم مصنوعي نداشتيم.
تعجب باستانشناسان و مورخين به اين خاطر است که در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد جراحی مغز و کار گذاشتن چشم مصنوعی انجام می شده است.تصويري كه در اين صفحه مي بينيد، جمجمه ی دختری ۱۴ ساله را نشان می دهد که به دلیل بیماری مغزی جراحی شده بوده است. پیش از این تصور میشد که تنها مصر باستان دست به جراحی می زدند (بر اسای نوشته های پزشك مخصوص فرعون ،سینوحه پزشک مصری). .

همچنین این لینک اسکلت زنی ۳۵ ساله را نشان می دهد که از چشم مصنوعی استفاده می کرده . جنس این کره ی چشم نا مشخص است و توسط تارهای بسیار باریکی از طلا به عصبهای چشم متصل شده بوده است.


اسكلت پيدا شده در شهر سوخته


كشف اسكلت يك زن متعلق به حدود 4 هزار سال پيش كه يك چشم وي مصنوعي بوده و مورد جراحي بسيار عجيب و ظريف و پيشترفته قرار گرفته است.

كشف چشم مصنوعي به گزارش استاد سجادي :
مطالعات اوليه نشان داده اند که چشم چپ زن تنومند مدفون در قبر شماره 6705 مصنوعي بوده است .سن اين زن بين 25 تا 30 سال تخمين زده شده است .بررسي بيشتر توسط پزشكان مشخص نمود كه زير تاق ابروي زن مذکو آثار آبسه و چركي و جراحي داشته است .به علت طول زمان زيادي كه بخش زيرين چشم مصنوعي با پلك چشم در تماس بوده آثار ارگانيكي پلك چشم بر روي پروتز مصنوعي مشخص است .جنس اين چشم مصنوعي يا پروتز كاملا» هنوز مشخص نگرديده است اما به نظر مي رسد از جنس قير طبيعي با مخلوط يك نوع چربي حيواني درست شده است . وسط اين پروتز خالي است كه چشم از داخل آن پيدا بوده است .بدنه چشم مصنوعي با نوعي مفتول طلايي احاطه گرديده و توسط 2 سوراخ موازي به چشم اين زن پيوند زده شده بودند.نقشي كه در روي اين چشم مصنوعي طراحي شده دقيقا» شبيه به مويرگهاي ريز داخل چشم انسان مي باشد. ضمنا» به همراه اسكلت اين زن عجيب تعدادي لوازم مانند : يك كيسه چرمي ، يك آينه مفرغي ، وتعدادي مهر هاي تزئيني و تعدادي ظروف سفالي كشف شده است.زمان فوت و درگذشت اين زن با استفاده از كربن 14 و مطالعات آزمايشگاهي حدود 3هزار سال قبل از ميلاد مسيح تائيد شده است.


تصوير بازسازي شده چهره زني كه با يك چشم مصنوعي در 4 هزار سال پيش زندگي مي كرده و توسط پزشكان آن دوره مورد جراحي زيبايي و بازسازي قرار گرفته است.

زنان شهر سوخته :

تازه ترين يافته های باستان شناسان در گورهای شهرسوخته حاکی از اين است که زنان شهر سوخته لباس های زيبايی شبيه به ساری می پوشيدند. و به آرايش و زيورآلات قيمتی اهميت می داده اند.


پروتز يا چشم مصنوعي كه در داخل جمجه يك اسكلت زن در 4 هزار سال كه به تازگي كشف گرديد و جهانيان را شگفت زده كرد؟؟!!؟؟
اين پروتز و محلهاي بخيه بر روي آن ديرينه شناسان را با پزشكاني متبحر و عجيب مواجه كرده
كه اين قوم ناشناخته وعجيب ولي پيشترفته در 4 هزار سال پيش در كشور ايران چگونه مي توانشتند عملهاي جراحي به اين ظرافت و دقت انجام بدهند؟!!؟


يكي ديگر از عجايب شهر سوخته :؟؟!!!؟
يك اسكلت كشف شده كه مورد جراحي مغز قرار گرفته است. با كشف اين اثر پيشينه پزشكي در ايران به بيش از 4000 سال مي رسد. جراحي مغز به اين شكل هنوز در هيچ جايي از كره زمين با ساده ترين وسايل موجود و بدون تجهيزات اتاق عمل ديده نشده است ؟؟!!!؟؟!!؟


تاس هاي بازي كشف شده به همراه تخته نرد در شهر سوخته!!؟؟ نكته جالب اينكه اولا» چه تفكر عظيم و پويايي در اين مردم وجود داشته و دوم اينكه چقدر شبيه با وسايل امروزي است؟!!؟؟


وسيله اي بازي شبيه به تخته نرد كه داراي تاس و مهره هايي شبيه به تخته نرد امروزي بوده است.
گزارش استاد سجادي باستانشناس ايراني از كشف تخت نرد باستاني :

به تازگی از گور باستانی موسوم به شماره ۷۶۱ قديمی ترين تخت نرد جهان به همراه ۶۰ مهره آن
در شهر سوخته کشف شد، بسيار قديمی تر از تخت نردی که در گورستان سلطنتی اور در بين النهرين کشف شده بود.
آقای سجادی گفته که اين تخت نرد از چوب آبنوس و به شکل مستطيل است. چون آبنوس در سيستان و بلوچستان نمی روئيده و مشخص است که از هند وارد شده است.
روی اين تخت نرد، ماری که ۲۰ بار به دور خود حلقه زده و دمش را در دهان گرفته، نقش بسته است.
به نظر می رسد که چنين طرحی هم به موضوع های فرهنگی و فلسفی هند مربوط باشد، چرا که چنين علامتی در فرهنگ هند به معنی مرکز انرژی های حياتی در بدن انسان است.
اين تخت نرد ۲۰ خانه بازی و ۶۰ مهره دارد. مهره ها که در يک ظرف سفالی در کنار تخت نرد قرار داشتند از سنگ های رايج در شهر سوخته يعنی از لاجورد، عقيق و فيروزه است.
به نظر آقای سجادی اين تخت نرد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال قديمی تر از تخت نرد بين النهرين است و به همين دليل او فکر می کند اين بازی از شهر سوخته به تمدن بين النهرين رفته است. گروه تحقيق و کاوش هنوز روش بازی با اين تخت نرد را نيافته است


خاكستر جسد يك انسان 3 هزار ساله در شهر سوخته كه در هنگام آتش سوزي در هنگام نيايش و يا خواب بسر مي برده است.


كشف يك گور قديمي در شهر سوخته متعلق به يك زن و شوهر . اينان مدتي قبل از آتش سوزي و نابودي هميشگي شهر سوخته از دنيا رفته بودند. جالب است بدانيد هنوز دستبند و زيور آلات زن به همراه اسكلت مشخص بود و با نگاه اول مشخص مي شد كه كدام زن و كدام مرد هستند…سن تقريبي اين دو حدود 30 سال بوده و چنان عاشقانه در بغل و كنار يكديگر بخاك سپرده شدند كه گويي در آن دنيا نيز با يكديگر خواهند بود.
در كنار آنها مقداري غذا و لوازم مورد نياز در آن دنيا برايشان گذاشته شده ؟!!


يك نمونه مهر ، كشف شده در شهر سوخته .
اين مهرها كه جهت شناسايي افراد مهم ،يا حكومتي و يا براي شناخت تجار معروف در طول تاريخ استفاده مي شده است . تا كنون اين مهر ها بيشتر در حفاريهاي دوران هخامنشي كشف گرديده بود .
اين مهر ها براي فرمان هاي حكومتي و شناسايي مالاتجاره استفاده مي گرديده است.
نكته قابل توجه اينكه با كشف تعداد زيادي از اين مهر ها معلوم گرديد كه ساكنان شهر سوخته چنان پيشترفته بودند كه از تجارت و سلسله مراتب اجتماعي كاملا» برخوردار بودند و چنان طبقات اجتماعي جالب و پيشترفته اي داشتند كه افراد با توجه به موقعيتشان نسبت به يكديگر از برتري و شناسايي خاصي برخوردار بودند.


يك فقره شانه بسيار جالب كه در كوره به شكل ماهرانه اي ساخته شده است.
اين اثر نشانه اي از نوع تفكر و رفتار اجتماعي ساكنان ايران زمين در 4 هزار سال پيش مي باشد.
باستان شناسان از روي همين اثار مكشوفه با عمق و عادات و تمدن يك ملت پي مي برند


يكي از قديمي ترين نقوش متحرك بدست آمده در جهان

، جالب است بدانيد اين ظرف سفالي پس از كشف ، سر و صداي عجيبي به پا كرد و دقيقا» پس از انتشار خبر اين اثر جالب اين كوزه ناپديد شد و هم اكنون كسي جاي آن را نمي داند !!


تكه اي از سر يك مجسمه شبيه به گربه كه با ظرافت تمام طراحي و نقاشي شده است.


كشفي كه باستان شناسان را متحير كرد !! كشف قديميترين تصوير متحرك كه بر روي يك سفال با استادي هر چه تمام تر به تصوير كشيده شده . در اين تصير يك بز كوهي يا گوزن در حال جهش به سمت يك درختچه براي خوردن گياه آن مي باشد.


يك نمونه پارچه كشف شده از لباس يك انسان و شهروند شهر سوخته در 4 هزار سال پيش . جالب است بدانيد در آن زمان ساكنين اين شهر لباس كامل بر تن مي كردند


نمونه اي سفالهاي كشف شده در شهر سوخته ، اين سفالها همگي رنگي بوده و با رنگهاي طبيعي در 4 هزار سال پيش لعاب داده شده است .در قسمت پايين يك نمونه گردنبند از سفال رنگي را مشاهده مي كنيد .

ليست اشيائي كه تاكنون در منازل و قبرهاي شهر سوخته پيدا شده :
-مهرهایی از جنس لاجورد و صدف و فیروزه

-سفال با امضای سفالگر بر روی آن !

-خانه ی معمولی با چند اتاق خواب و اتاق نشیمن

-چکش مفرغی- مسی -سوزن

-کاسه های مرمری

-شهرکهای مسکونی و ساختمانهای همگانی همچون آپارتمان!

-اشیای وارداتی از تمدن هاراپا و سند که ارتباط این تمدنها را ثابت می کند.

-النگوهاو مهره ها و پیکره های انسانی

-بذر خربزه – حبوبات – ماهی خشک کرده -برنج برای خوراکی-بذر زیره ی کرمانی

-کوره های سفالگری و کوره های ذوب فلزات

-دکمه- تبر -بند کفش-قلاب- شانه ی سر- خط کش با دقت نیم میلیمتر !

-طناب -سبد- لباس- تخم حشرات -ناخن و مو ( که در هیچ نقطه ی باستانی تا به حال یافت نشده و نشان می دهد که این قسمت از ایران کاملا دست نخورده باقی مانده است)

http://pouyamonsefi.blogspot.com/2008/11/blog-post_13.html

پ . ن : به اميد روزي كه كتابهاي تاريخي از منظري ديگر خوانده شوند.

Posted on اکتبر 5, 2010, in شهر سوخته،شهر ناشناخته 5000 ساله. Bookmark the permalink. 99 دیدگاه.

  1. واقا ممنونم يوفو لاو خيلي كمكم كردي
    رامتين مرسي

    • ابا تشکر از مطالب بسیار جالب باید بگم این عکس اسکلت زن و مرد فکر نکنم مال شهر سوخته باشه چون اینا تو موزه شهر تبریز هستند و از اطراف مسجد کبود کشف شده اند

  2. با سلام به رامتین جان و فرهاد خان عزیز و همگی دوستان ….سیستان تاریخ عجیب و عظیمی داشته و در سرنوشت ایران نقش زیادی داشته است…حس وطن پرستی مردمش زبانزد بوده است همین بس که بخش زیادی از سربازان هخامنشیان ساسانیان و اشکانیان در حمله به اروپا و یونان و مصر از زابلستان و سیستان بوده اند..
    حال شاهنامه جای خودش را دارد…
    تیمور میگوید تنها جایی را که مشاهده نمودم مردمش همچنان نام ایران را زنده نگهداشته و به عنوان سرزمین خود اعلام مینمودند سیستان بود چرا که اعراب نام بردن از ایران را ممنوع کرده بودند و به جای آن وازه عراق عجم را به کار میبردند
    و جالب است بدانید تیمور از بلند قدی مردمان سیستان شگفت زده شده بوده و در ورود به سیستان با عده زیادی گاوسوار مواجه میشود…
    و امروز هم در صورت مراجعه به سیستان مردان قد بلندی را مشاهده خواهید نمودو یکی از معدود نقاطی در ایران میباشد که هیچگاه زیر بار حکومت اعراب نرفت و اولین حکومت ایرانیان بعد از هجوم اعراب به نام حکومت صفاریان در سیستان تشکیل شد که حتی تا دروازه های بغداد رسیدند ولی به علت مکر خلفا و خیانت عده ای نتوانستند پایتخت آنروز اعراب را تصرف کنند…
    هیچ شکی نیست که مردم این سرزمین صاحب تمدن بوده اند اگر شما به منطقه باستانی شهر سوخته مراجعه کنید کوهی از سفال های شکسته مشاهده میکنید…علاوه بر آن ظروف سنگی بسیار ظریفی میبینید که چگونگی ساخت آنها در آن دوران انسان را شگفت زده میکند…
    همچنین آثار تاریخی زیادی در این سوی مرز و آنسوی مرز وجود دارد که هنوز کاوشی در آنها صورت نپذیرفته است.
    در صورتیکه کاوش در این خطه وسیع با سرعت بیشتری انجام شود قطعا یافته های بسیار بیشتری پیدا خواهد شد که شاید تاریخ منطقه و دانش بشری را دگرکون نماید…

  3. اقا من بعضي از عكس هاي اين مقاله رو روي مرورگرم نمياد بالا شما چه طور؟

  4. رامتین جان یادم رفت بگم اون عکسی که فرد در حال نیایش رو نشون میده فکر میکنم مربوط به پمپیی در ایتالیا هست و عکس مشهوریه که سفالگری رو نشون میده که در کارگاه سفالگری خودش بر اثر خاکسترهای آتشفشانی خودش به کوزه ای سفالی تبدیل شده….خواهشن حذفش کن چون مال سیستان نیست…

  5. درود
    با تشکر مجدد از رامتین گرامی.
    تا آنجائی که من اطلاع دارم اجساد پیدا شده در برخی نقاط نشان از وجود انسانهئی با ارتفاعی بیش از 10 متر نیز ثابت شده اند که شما دوست عزیز نیز کاملا از آن مطلع هستید.
    اما سوالی از دوستان مطلع دارم و آن این است که با توجه به تحقیقات دانشمندان به تصور من انسانهای متمدن ابتدا از آفریقا شکل گرفته اند.
    اما نسل کنونی با تفاوتهای بسیار در رنگ چشم و پوست و قد و جسه و…. در نقاط مختلف زمین ساکن هستند ! پاسخ در این تفاوت از لحاظ علم ژنتیک چیست؟ شقایق دوست گرامی از دیدگاه تخصصی شما پاسخ چیست؟ مدتی است که ما را از نظرات ارزشمند خود بی بهره گذارده اید. سپاسگزار میگردم در این خصوص ما را راهنمائی کنید .
    در پناه ایزد منان پاینده باشید.
    سپاس

  6. با تشکر از رامتین عزیز.قطعا تاریخ ایران زمین و تمدن ما ایرانیها قدیمی تر از تمدنهای سایر ملل جهان است تاریخی بیشتر از 10000 سال ولی افسوس که همه به تاراج رفته و سر از موزهای انگلیس و فرانسه ویا گالریهای شخصی.ضمنا تمدن جیرفت نیز همچنان جای بحث ومطالعه داره با اینکه انجا نیز غارت شد.

  7. تمدن جیرفت

    تمدن جیرفت – همکلاسی ها

    تمدن جیرفت تمدنی باستانی است که حداقل ۵٠٠٠ سال قدمت تاریخی دارد و در ایران کنونی بوده است. تحقیقات باستان شناسی بین المللی در جیرفت و ناحیه هلیل رود منجر به کشف مجموعــــه ی سایت های باستانی زیادی شده است.Sir Aurel Steinنخستین باستان شناسی بود که در اوایل دهه ی ١٩٠٠ در این ناحیه تحقیقاتی انجام داد. حداقل ١٢ مرکز در این ناحیه مورد کاوش باستانی قرار گرفته است که قدیمی ترین آنها به نظر می رسد قدمتی بیش از ۵٠٠٠ سال داشته باشد. اکتشافات اتفاقی اخیر منجر به کاوش های غیر قانونی و غارت این مرکز باستانی شد. شمار اشیاء قاچاق شده به حدی بود که نیروی انتظامی مجبور به گسیل نیرو به منطقه شده تا از غارت بیشتر آن محل جلوگیری کند. پلیس بین الملل نیز برای توقیف این اشیاء در حال همکاری با این نیرو است. مهمترین مکان های این تمدن عبارت اند از: شهر سوخته، تپه بمپور، اسپیدژ، شهداد،تل ابلیس و تپه یحیی. برخی از این مکان ها در استان همجوار،سیستان و بلوچستان، قرار دارند. یافته های جدید حاکی از وجود یک تمدن مستقل عصر برنزی با زبان و معماری منحصر به خود است. استاد یوسف مجید زاده، سرپرست تیم کاوش گری در جیرفت معتقد است که این تمدن، بازمانده پادشاهی آراتا است، گرچه برخی دیگر این نظر را قبول ندارند. اما آنچه که مسلم است این است که این سرزمین دارای صنعت کوزه گری بزرگی بوده است و محل عبور و مرور تجار بوده است. این سرزمین با علامیان روابط فعالی داشته اند. به عقیده مجیدزاده در یک کاخ در این مکان یک نوشته بر روی یک آجر شکسته پیدا شده است که از قدیمی ترین کتیبه یافت شده عیلامی در شوش ٣٠٠ سال قدیمی تر است.این آجر بسیار شکسته است و پیدا کردن نام این پادشاهی دشوار است. مصنوعات ما قبل تمدن بین النهرین کاوش های باستانی در جیرفت منجر به کشف چندین شئ متعلق به هزاره چهارم قبل از میلاد شده است. کاوش های باستانی اخیر در جیرفت، بهشت پنهان باستان شناسان، منجر به کشف یک مجسمه برنزی شد که سر یک بزی را نشان می دهد و این شئ متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد است. این مجسمه کشف شده در جیرفت نشان می دهد که تاریخ ناحیه هلیل روز به هزاره چهارم ما قبل میلاد می رسد و این تاریخ از برخی تمدن های بین النهرینی فراتر است. یکی از دلایلی که باستان شناسان و تاریخ نگاران برای مهد تمدن بودن بین النهرین ذکر می کنند این است که قدیمی ترین آثار وشواهد تاریخی یافت شده در جیرفت مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد و جدید تر است، آنها نتیجه می گیرند که این ناحیه نمی تواند محلی باشد که تمدن از آنجا آغاز شده است. اما برخی شواهد فرهنگی و اشیاء باستانی متعلق به هزاره چهارم ما قبل میلاد است و در عین حال در یک کاوش در سایت ماتوت آباد دلایلی را ارائه می دهد که تاریخ این ناحیه به هزاره ششم قبل از میلاد می رسد. علاوه بر اشیای یافت شده کنونی، باستانشناسان موفق به یک مجسمه برنزی سر یک بز شده اند که سوالات جدیدی درباره تاریخ این ناحیه و اینکه آیا این تمدن از تمدن بین النهرین قدیمی تر است را بر می انگیزد. دو نوع متفاوت سفال در این گورستان یافت شده است که برخی از آنها متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد است و نیز برخی به هزاره چهارم ما قبل میلاد بر می گردد. گمان می رود این ناحیه در هر دو دوره یک گورستان بوده است. اما حفاری های زیر این گورستان نشان می دهد که این منطقه در طی هزاره ششم قبل از میلاد یک مکان مسکونی بوده است. بعد از این دوره ناحیه کم کم بوسیله رسوب و لایه ها در طی دوره های ١٠٠٠ ساله پوشانده شد. قبرستان بر باقی مانده های منطقه مسکونی پیشین بنا شد. گروه باستان شناسانی که در این ناحیه مشغول کار هستند در حال حاضر مشغول کاوش های بیشتر برای مطالعه لایه های پایینی هستند. به عقیده مجید زاده عملیات ژئوفیزیکی که توسط کارشناسان فرانسوی انجام گرفته شده است، نشان می دهد که در این ناحیه حداقل ١٠ دوره تاریخی و باستانی متعلق به تمدن های مختلف در دوره های مختلف وجود داشته است. بنابر اظهارات کارشناسان فرانسوی که این ناحیه را مورد مطالعه قرار داده اند، شواهدی از این تمدن ها باقی مانده است که شاید تا عمق ١١ متر در زیر زمین دنبال شوند. آنچه که درباره سند فرهنگ تل ابلیس در بردسیر واضح است را می توان در همه بخش های ناحیه دنبال شود. فرهنگ تل ابلیس ، مشهور به دوره علی آباد( هزاره چهارم قبل از میلاد) توسط باستان شناسی آمریکایی ژوزف کالدول آشکار گردید. غارت گورستان ماتوت آباد توسط قاچاقچیان که باعث یک بحران باوری نکردنی در باستان شناسی شد، توجه افکار عمومی منطقه را به خود جلب کرد. فقط در یکی از گورستان ها ٣٠ ظرف سنگی به غارت رفت. برخی ظرف فلزی و سفالی و نیز اشیاء طلایی نیز توسط قاچاقچیان به یغما رفت. اکتشافات در لایه های پایینی گورستان جیرفت نشان می دهد که تاریخ این منطقه به هزاره چهارم ما قبل میلاد می رسد. این صحه ای است بر این ادعا که جیرفت مدت های پیش تر مهد تمدن بوده است ولی این ادعا توسط سازمان های جهانی تایید نشده است. مطالعات تحقیقی بر روی آثار یافت شده در جیرفت در یک مرکز مطالعاتی در آمریکا نشان می دهد که مواد کشف شده در این ناحیه به قرن سوم قبل از میلاد تعلق دارند. با توجه به یک کتیبه که پیش تر در این ناحیه یافت شده است، باستان شناسان معتقداند زبان نوشتاری در جیرفت از نمونه یافت شده در بین النهرین قدیمی تر است و زبان نوشتار از این ناحیه به بین النهرین رسیده است. زبان نوشتار باستان شناسان معتقدند که جیرفت شهری بوده است که برای نخستین بار نوشتار بوجود آمده است. مطالعاتی که توسط ۵ زبان شناس از آمریکا، فرانسه، روسیه، دانمارک و ایران بر روی یک کتیبه یافت شده در جیرفت نشان می دهد این نوشته عیلامی ٣٠٠ سال از نمونه یافت شده در تمدن بزرگ شوش قدیمی تر است. باستان شناسان معتقداند که جیرفت منشاء زبان نوشتاری عیلامی بود است که از طریق آن سیستم نوشتار توسعه یافت و سپس در کشور پراکنده گردید و به شوش رسید. مقایسه با سومر بسیار باستان شناسان معتقدند که تمدن جیرفت مانند شوش و بین النهرین دارای اهمیت است. این در حالی است که مجیدزاده معتقد است یافته ها نشان می دهد که تمدن جیرفت شاید از تمدن سومر که قدیمی ترین تمدن شناخته می شود قدیمی تر باشد.

    تمدن جیرُفت یا شهرنشینی جیرُفت نام یافته‌های باستانشناسی تازه‌ای‌ست که در استان کرمان ایران در ۲۸ درجه و ۴۸ دقیقه پهنای جغرافیایی و درازای جغرافیایی ۵۷ درجه و ۴۶ دقیقه در نزدیکی جیرفت و هلیل‌رود به دست تیمهای چند ملیتی باستانشناس در دست بررسی و پژوهش است. یافتن چنین نقطه‌ای افقی تازه در یافته‌ها و نگره‌های باستان‌شناسان درباره تمدن خاورمیانه گشود.

    این تمدن مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش (پیش از تمدن بین النهرین) است. و به این طریق به عنوان کهن ترین تمدن شرق شناخته می‌شود که در دشت خوش آب و هوا و حاصلخیز هلیل رود سکنی داشته اند. در این محل چند لوحه گلی یافت شده و به خطی هندسی روی آن مطالبی نوشته شده که هنوز رمز گشایی نشده ولی در کل روایت‌گر آنست که این مردم مخترع خط و زبان بوده اند نه سومریان. پیش از این پنداشته می‌شد اولین مخترعین خط٬ ابتدا سومریان (۳۶۰۰ پ. م.) و سپس ساکنان نواحی جنوبی میان‌رودان و تمدن ایلام در خوزستان باشند. وسایل به دست آمده از این تمدن تا به امروز بیشتر ظروف سفالی و سنگی، قطعات سنگ صابون و گاه وسایل مفرغی را شامل می‌شود. اهم صنعت منطقه همان کنده کاری روی سنگ صابونی است که دارای ظرافت خاص است و موارد کاربردی و زیبایی شناختی را در بر می‌گیرد. در روی این قطعات تصاویری از قبیل انسان، بز و گوسفند، نخل، مار و عقرب وجود دارد که البته تصاویر مار و عقرب معمولتر است. نکته دیگری که قطعات سنگ صابونی این منطقه را از سایر مناطق و تمدنهای دیگر جدا می‌کند چشم درخشان و مرصع کاری روی قطعات است. در برخی طرحها دیده می‌شود در دور تا دور ظرف چند حیوان در هم تنیده وجود دارند که برای کنار هم قرار دادن آنها نیاز به محاسبات پیچیده بوده.

    در سفری که اخیراً به جیرفت و محوطه باستانی کنار صندل داشتم دو شی باستانی کوچک یافتم. یکی قطعه سنگی سیاه معروف به سنگ صابون است که روی آن سه شیار موازی کنده و داخل آن با نوع نمک پر شده است جز حلقه آخر که قطر متوسط ۲ میلیمتر دارد فاقد نمک است. هنوز پی به کارایی آن نبرده ام. چون به شکلی خاص نیست و کنده کاری خاصی سوای آن ۳ شیار ندارد. یکی از احتمالات که ممکن است تا حدی هم خنده دار به نظر برسد آن است که شی تکلیف شاگرد از استادکار است. چون به علاوه موارد بالا دقت زیادی در آن صورت نگرفته و حتی یکی از شیار های آن کامل نشده و یکی دو میلیمتر از آن باقی مانده.

    شی دیگر قطعه سفال دولایه به ضخامت متوسط ۵/۳ میلیمتر است که یک لایه داخلی از سفال معمولی به ضخامت ۲ میلیمتر و لایه بیرونی سفالی سیاه رنگ و از ترکیب گل رس با نوعی ماده رنگی به دست آمده که ضخامتی حدود ۵/۱ میلیمتر دارد. این قطعه کوچک خود به تمدن صنعتی عظیمی اشاره دارد:

    انحنای کم قطعه از قطر شاید بیش از یک متر ظرف در آن قسمت حکایت دارد. اگر آن ضخامت ناچیز را درنظر آورید عظمت کار را درک خواهید کرد.
    ۲ لایه این قطعه از هم جدا نیست؛ که از نوع شکست آن کاملاً مشهود است. این بدان معناست که زمانی لایه دوم کشیده شده که علاوه بر خام بودن هنوز تر بوده و با توجه به ضخامت کم، قطر زیاد و انعطاف پذیری زیاد قطعه تر کاریست که باید رد زمان کم (کمتر از دو ساعت) و دقت زیاد انجام گیرد.
    مورد دیگر آثار موجود در بدنه داخلی ظرف است که نشان دهنده انجام کار روی چرخ سفالگری عظیمی است. (که ساخت آن چرخ هم نیاز به تبحری خاص دارد). در لایه خارجی آثار گردش دیده می‌شود ولی خطوط به گونه‌ای است که یادآور می‌شود در زمان کشیدن لایه دوم سفال هنوز روی چرخ بوده است.
    تنها علتی که برای وجود لایه رنگی خارجی می‌توان در نظر گرفت جنبه زیبایی کار بوده و گرنه لایه دوم زحمت و هزینه بسیاری در بر داشته و در کارایی هم اثری ایجاد نمی‌کرده.

    نکاتی در مورد این تمدن
    این تمدن مربوط به ۵۰۰۰ سال پیش (اندکی پیش از تمدن بین النهرین) است. و به این طریق به عنوان کهن ترین تمدن شرق شناخته می‌شود که در دشت خوش آب و هوا و حاصلخیز هلیل رود سکنی داشته اند. در این محل چند لوحه گلی یافت شده و به خطی هندسی روی آن مطالبی نوشته شده که هنوز رمز گشایی نشده ولی در کل روایتگر آنست که این مردم مخترع خط و زبان بوده اند نه سومریان.

    از موارد دیگر یافت شده کوه کند مردی دست به سینه است. بالا تنه لخت و پایین تنه ملبس به دامنی منقش به طرح مثلث مشکی است. متاسفانه قسمتی از بالا تنه از میان رفته و اثری از آن در دسترس نیست. ارتفاع کنونی اثر حدود ۲۰/۱ متر است که تخمین زده می‌شود ارتفاع۲۲۰ سانتیمتر داشته است. که در لایه‌ای خشت و گلی در تپه کنده شده.

    وسایل به دست آمده از این تمدن تا به امروز بیشتر ظروف سفالی و سنگی، قطعات سنگ صابون و گاه وسایل مفرغی را شامل می‌شود. اهم صنعت منطقه همان کنده کاری روی سنگ صابونی است که دارای ظرافت خاص است و موارد کاربردی و زیبایی شناختی را در بر می‌گیرد. در روی این قطعات تصاویری از قبیل انسان، بز و گوسفند، نخل، مار و عقرب وجود دارد که البته تصاویر مار و عقرب معمولتر است. نکته دیگری که قطعات سنگ صابونی این منطقه را از سایر مناطق و تمدنهای دیگر جدا می‌کند چشم درخشان و مرصع کاری روی قطعات است. در برخی طرحها دیده می‌شود در دور تا دور ظرف چند حیوان در هم تنیده وجود دارند که برای کنار هم قرار دادن آنها نیاز به محاسبات پیچیده بوده.

    تمدن جیرفت گواهی است بر حضور انسان‌های اندیشمند و توانایی که حدود پنج هزار سال پیش توانستند با دنیای اطراف خود ارتباط صنعتی، اجتماعی، اقتصادی و تولیدی برقرار کنند.

    کشف اتفاقی یک ظرف از دوره ای کهن در سال ۱۳۸۰ به وسیله یک روستایی در منطقه ” کنار صندل ” جیرفت، زمینه آغاز کاوش های باستانی در این منطقه شد.

    کار آن مرد روستایی اگر چه تا مدتی از سوی غارتگران فرهنگی به دلیل ناشناخته بودن منطقه تداوم یافت، اما در اواخر همان سال بود که با پیگیری رسانه ها و علاقه مندان به میراث فرهنگی کشور، هیات هایی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شناسایی بیشتر به منطقه فرستاده شدند که حاصل آن ثبت بیش از ۸۰ محوطه باستانی و آغاز کاوش های باستان شناسی در این منطقه بود. سیر مطالعات نیز به گونه ای پیش رفت که تاکنون ۵ فصل کاوش باستانی در منطقه انجام شده است و با نتایج به دست آمده از این کاوش ها، به گفته کارشناسان، تمدن جیرفت، نظریه های باستان شناسی در مورد تمدن های شرق را متحول خواهد کرد.

    ” جیرفت را کهن ترین تمدن شرق می دانیم و به دنبال اثبات این مدعا هستیم که تمدن جیرفت و داده های باستان شنای در این منطقه، نظریه های باستان شناسی بزرگ دنیا درباره تمدن شرق را به هم خواهد زد”. وی مورد نتایج کاوش های خود در جیرفت می گوید: ” اکنون مطمئن شده ایم که جیرفت از تمدن بین النهرین قدیمی تر و وسیع تر بوده است و مطالعات و کاوش ها نشان می دهد که جیرفت بزرگ ترین مرکز تجاری جهان بوده است”. این باستان شناس در ادامه می گوید : ” شرایط مطلوب آب و هوایی در جیرفت و وجود انواع محصولات کشاورزی موجب شد تمدنی در این منطقه شکل بگیرد که در دوره باستان بهشت جهان محسوب می شده است”.

    مجید زاده تاکید می کند: ” این منطقه به قدری غنی است که کارهای پژوهشی، در این منطقه تنها قطره ای از دریاست و در واقع جیرفت سرفصل جدیدی را در تاریخ ایران و جهان باز خواهد کرد”.

    دست کم ۵۰ سال کار داریم

    اما کارشناس مسئول باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درمورد فصل جدید کاوش در مناطق باستانی جیرفت می گوید: ” با توجه به گرمای منطقه، در فصل های پائیز و زمستان تیم های کاوش باستان شناسی در این مناطق فعالیت می کنند”. علیداد سلیمانی با اشاره به این که از آبان ماه تا پایان بهمن سال ۸۵ به مدت چهار ماه،
    پنجمین فصل کاوش انجام شده است، اظهار می دارد: ” امسال نیز از نیمه از آبان ماه ششمین فصل کاوش در مناطق تاریخی شهرستان جیرفت آغاز خواهد شد”. وی در مورد نتایج پنج فصل کاوش باستان شناسی به دست آمده است بسیار رضایت بخش بوده و این کاوش ها از لحاظ مشخص کردن سیر تاریخی منطقه بسیار جالب توجه است”.

    وی تاکید می کند: ” برای شناخت دقیق منطقه از لحاظ باستانی دست کم به ۵۰ سال کار مداوم نیاز داریم و از سال گذشته گستره وسیعی شامل دو تپه و دو گورستان مورد کاوش باستانی قرار گرفته اند”. این مقام مسئول باستان شناسی در مورد نحوه مرمت آثار کشف شده در حوزه تاریخی هلیل رود نیز می گوید: ” درپایگاه باستان شناسی جیرفت، کارشناسان مرمت و احیای آثار تاریخی در کارگاه ایجاد شده این پایگاه حضور دارند و اشیای کشف شده قابل مرمت برای ترمیم به آن ها تحویل داده می شود و غیر از این رویه ای برای مرمت اشیا خصوصاً به دست افراد غیر کارشناس، وجود ندارد”.

    این کارگاه از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را همزمان با کاوش های باستانی حوزه هلیل رود آغاز کرد که تا سال ۸۳ فعالیت آن به صورت فصلی و همزمان با کاوش بود اما بعد از آن به کارگاه دائمی حفاظت و مرمت اشیا و آثار به دست آمده از این منطقه تبدیل شده است.

    علیداد سلیمانی همچنین با تقسیم اشیای کشف شده باستانی به دو نوع مطالعاتی و موزه ای می گوید: ” آثار مطالعاتی وسایل کشف شده ای است که بیشترشان به صورت ناقص به دست می آید که کار مطالعاتی توسط باستان شناسی برروی آن ها انجام می شود”.

    او در مورد آثار موزه ای نیز می افزاید :” آثاری که به صورت سالم و قابل مرمت کشف می شود پس از ترمیم در اختیار امین اموال تیم باستان شناسی قرار می گیرد که به انبارهای محافظت شده منتقل می شود و یا به موزه های کشور برای بازدید همگانی انتقال می یابد”.

    این کارشناس باستان شناسی تصریح می کند :” هم اینک که کاوش های باستان شناسی در منطقه متوقف است، در مناطق باستانی کارهای حفاظتی با تمام توان انجام می شود تا منطقه از دستبرد غارتگران فرهنگی و تاریخی مصون بماند”.

    ادامه کاوش های باستانی در جیرفت فصل های جدیدی از تاریخ غنی این سرزمین را به روی ما ایرانیان خواهد گشود.
    تاریخی که می تواند برای مردم این سرزمین پشتوانه ای باشد که آینده ای روشن را برای آن بسازند با این تصویر که تمدن جیرفت تنها یکی از ده ها تمدن و منطقه تاریخی است که در این سرزمین پهناور شناخته شده است.

  8. دوستان عزیز اگر سری به سایت جیرفت بزنید عکسی از یک سطل از جنس سنگ میبینید که بی شباهت به انچه که در دست انوناکی است نیست ایا اینها با هم در ارتباتند جای بحث و تبادل نظر داره؟

    • آدرسش را ميگذاري؟

      • رامتین جان از اونایی که بهش میگید اهرم پرواز ویمانا … منم دیدم تو موزه جیرفت زیاده و در اندازه های مختلف…دقیقا مثل همونایی که تو بین النهرین هست…البته من فکر میکنم شاید نشاندهنده قانون یا ترازوی عدل و عدالت و یا وزنه ای چیزی باشه …

      • نه دوست عزيز. حالا بماند تا بعدا ميگم اين چيه.

      • http://seddighir42.blogfa.com/86092.aspxکیف های سنگی رو میخواید به این سایت برید.من اینها رو قبلا خونده بودم اون چیزی که به دستش هم بسته رو هم پیدا کردم دقیق تر دیدمش . flickriver.comاینم درباره کیف سنگی هست…اما جالب تره

  9. در google تایپ کن هم عکس هم تحقیقات مفصل

  10. jiroft.blogfa.com

  11. رامتین جان پیدا کردی.

  12. از شهر سوخته نوشتید و آدمهای 3-4-5 متری خوب بود منبع این اخبار را معرفی می کردید تا خواننده با مراجعه به آنهل مطمئن شود بگذریم، در گیلان ،روستایی بود که ساکنینش ، مسلمان نبودند و اعتقاداتی عجیب که به هیچ یک از ادیان و مذاهب کنونی شبیه نبود داشتند و به زبانی ناشناخته صحبت می کردند و از نظر نژادی هم ، تنومند بودندو پوست و موی روشن داشتند و با کسی غیر از خود ازدواج نمی کردند در حدود چهل سال پیش یکی از محققین دانشگاه هاروارد تحقیقاتی در بار آنها کرد که نمی دانم منتشر شده یا نه. چیزی که عجیب است ناپدید شدن افراد این روستا در چهل سال پیش است و با ریش سفیدان که صحبت کردم گفتند: شب دیدیم که از روستای آنها آتش شعله ور است وقتی به محل رفتیم دیدیم که روستا بطور کامل دارد می سوزد و از ساکنین آنه هم خبری نیست و پاسگاه محلی هم پس از تحقیق حتا یک جسد سوخته پیدا نکردند و پرونده را مختومه اعلام و پس از مدتی روستا را تبدیل به زمین کشاورزی کردند و کلیه اثار باقی مانده را ازبین بردنددر ضمن بر اساس شنیده ها آنها به خدا ، آنو می گفتند البته وآژه های دیگری هم از معمرین شنیده شده که هرچند در تلفظ تاحدی باهم اختلاف دارند ولی شبیه همند

    • بله درسته.آنو رهبر آنوناكيها است.

    • پوریا ...................{ پیشگو }

      سلام اقایی که از رشت نظر دادی من لاهیجانی هستم تا به حال هم به این موردی که گفتی بر نخوردم میشه دقیقا بگی روستا در چه محلی در کدوم منطقه جغرافیایی بود؟

      ولی به نظر شما احترام میگزاریم
      ممنون

  13. از شهر سوخته نوشتید و آدمهای 3-4-5 متری خوب بود منبع این اخبار را معرفی می کردید تا خواننده با مراجعه به آنهل مطمئن شود بگذریم، در گیلان ،روستایی بود که ساکنینش ، مسلمان نبودند و اعتقاداتی عجیب که به هیچ یک از ادیان و مذاهب کنونی شبیه نبود داشتند و به زبانی ناشناخته صحبت می کردند و از نظر نژادی هم ، تنومند بودندو پوست و موی روشن داشتند و با کسی غیر از خود ازدواج نمی کردند در حدود چهل سال پیش یکی از محققین دانشگاه هاروارد تحقیقاتی در بار آنها کرد که نمی دانم منتشر شده یا نه. چیزی که عجیب است ناپدید شدن افراد این روستا در چهل سال پیش است و با ریش سفیدان که صحبت کردم گفتند: شب دیدیم که از روستای آنها آتش شعله ور است وقتی به محل رفتیم دیدیم که روستا بطور کامل دارد می سوزد و از ساکنین آنه هم خبری نیست و پاسگاه محلی هم پس از تحقیق حتا یک جسد سوخته پیدا نکردند و پرونده را مختومه اعلام و پس از مدتی روستا را تبدیل به زمین کشاورزی کردند و کلیه اثار باقی مانده را ازبین بردنددر ضمن بر اساس شنیده ها آنها به خدا ، آنو می گفتند البته وآژه های دیگری هم از معمرین شنیده شده که هرچند در تلفظ تاحدی باهم اختلاف دارند ولی شبیه همند

    • ميشه اطلاعات بيشتري راجع به اين روستا يا حداقل اسم اون بگذاريد.ممنون.

      • این روستا در اطراف لشت نشا بود اکنون زمین های آن تحت مالکیت وزارت کشاورزی است و تبدیل به شالیزار شده است بر اساس شنیده ها اسم روستا شولگو بود

      • ميشه اطلاعات بيشتري را بدهيد. اسم دقيقا همينه؟ خليلي مهمه.

  14. اگه میخواید 10 اتفاق برتر جدید باستانی جهان رو در سال گذشته بدونید http://www.bazyab.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=12563&Itemid=44

  15. جالب است بدانيد اين ظرف سفالي پس از كشف ، سر و صداي عجيبي به پا كرد و دقيقا” پس از انتشار خبر اين اثر جالب اين كوزه ناپديد شد و هم اكنون كسي جاي آن را نمي داند !! دوست عزیز این خبر خوش را به شما و دیگران بدهم که این سفال در حال حاضر در انبلر موزه ایران باستان نگهداری میشود منع حرفام مجله گردشگری میباشد اگر صبر کنید شماره مجله را هم اعلاام میکنم که شک شما به عقیین تبدیل گردد

  16. اینم اولین انیمیشن جهان!!

  17. پوریا ..{ پیشگو }

    با اجازه از مدیران
    یه سوال خارج از برنامه داشتم از کاربران وبلاگ/

    به نظر شما سریال مختارنامه ارزش این همه خرج داشت؟

    ساخت این سریال بیش از 8 سال طول کشید
    این سریال چهل قسمتی که هر قسمت ان 60 دقیقه میباشد هفته ای یک قسمت در کانالهای صدا سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شدیکی از پر خرجترین سریالهای ایرانی است که براورد شده بیش از 600 ملیون تومان برای این سریال هزینه شده
    مساحت شبیح سازی شهر قدیمی وماکت سازی میزان ساخت دکور 7 هکتار در زمینی به وسعت 24 هکتار شکل گرفته است محل این فعالیت درتهران، احمد آباد مستوفی کار شده است

    و متاسفانه سه تا از هنر پیشه های معروف سریال الان زیر خاکن !

  18. سلام دوست عزیز..لطف میفرمایید ایمیلتون رو بذارید یه سری مطلب میخوام واستون بفرستم…مرسی

  19. رامتین جان جالب بود .پیشنهاد میدم برید واز نزدیک ببینیدخیلی جذابه و لذت خاصی داره

  20. رامتین اطلاعاتی که در مورد این سطل ها داری بده دیگه….جون به لبمون کردی….امار عصای موسی رو هم که نزاشتی رو سایتت.
    دمت گرم.

  21. ببینم پاسور پیدا نکردن

  22. ممنون رامتين جان..ولي ظاهرا اينا هنوز از سنگ و خاك و گل بيرون نيومده بودن..پيشرفته بودن يه ملت به عوامل زيادي بستگي داره كه مهمترينش فرهنگ و ادب و هنره و بعد استفاده از منابع طبيعي و راه سازي و شهرسازي..اينطور كه در متن گفته شده اينها هنوز بت مي پرستيدن و خودشون قرباني ميكردن…ولي اون قسمت اسكلت هاي چند متري خيلي برام جالب بود..شايد داريم به تجربيات گاليور نزديك ميشيم!!..

  23. به نام خدا
    من واقعا برای نویسنده مقاله و مدیر این سایت متاسفم که بدون هیچگونه مطالعه و تحقیق هر چیزی را به ظاهر علمی ولی در واقع 100% ضد علمی و ضد منطق بشری مطرح و ذهن خوانندگان را مشوش میکنند و نتیجه زحمات باستانشناسان واقعی را نیز زیر سوال میبرند

    آخر برادر عزیز من تمامی سایتهای مرتبط بت شهر سوخته و سایت رسمی سازمان میراث فرهنگی و حتی تمامی مصاحبه های استاد مجید زاده سرپرست گروه کاوش شهر سوخته را تا کنون خوانده ام و در هیج جا باستانشناسان و کاوشگران اصلی نامی از آنوناکی هرگز نبرده اند بلکه ایشان و سایر باستانشناسان غربی که در 4 فصل باستانشناسی شهر سوخته حظور داشته اند با تعیین طول عمر به روش کربن 14 سن تمدن شهر سوخته را حد اقل 6000 سال تعیین نموده اند و هنوز لایه های زیرین شهر را مورد کاوش قرارنداده اند اما تا همین جا نتیجه گرفته اند که تمدن شهر سوخته حد اقل 300 سال از تمدن سومر کهن تر است و به احتمال زیاد مردمانی از شهر سوخته یا نواحی هلیل رود به سوی بین النهرین کوچیده و با الگو قراردادن تمدن شهر سوخته و تمدن جیرفت تمدن سومر را پای گذاری نمودند .
    حال آقایان آنوناکی را از کجا به شهر سوخته چسباندند
    خدا عالم است
    آیا هیچگونه شعور و خردی برای نوع بشر قابل تصور نیست که شما آقایان کتاب آنکی را وحی منزل دانسته و تفسیر جانبدارانه زکریا سیچن را کلام وحی میدانید و همه چیز را منطبق با آن تفسیر میکنید و هر چه دانش و علم انسانیست را به آنوناکی نسبت میدهید .
    پس چرا این آقایان آنوناکی بجای خط میخی بسیار ابتدائی و معماری سنگ و کلوخ و فلزکاری برنز و آهن انهم در مراحل بسیار ابتدائی نیامدند و یکباره یک خط و الفبای پیشرفته و کلا چرا صنایع پیشرفته فضائی و علوم کشاورزی و ژنتیک سطح بالای خود را به انسان نیاموختند
    آقایان عزیز آین همه سطح پیشرفته تکنولوژی مورد ادعای شما با نوع پوشش و شهرنشینی ابتدائی و ریاضیات و هندسه و ستاره شناسی ابتدائی سومریان انطباقی ندارد
    واقعا یکجای کار این نظریه شما میلنگد
    لطفا اسم باستانشناسانی که ادعای ارتباط شهر سوخته با آنوناکی ها کرده اند را بنویسید و مستند مقاله بنویسید
    علم را به شبه علم نیالائید و آلوده نکنید .
    متشکرم

    • ممنون که نظر دادید
      داداش خوبم این مطلب یه نظریه است مدیر محترم این وبلاگ هم هیچوقت ادعا نکرده که هر چی اینجا نوشته میشه وحی منزل هست و حتما واقعیت داره منم در مورد آنوناکی ها و حضورشون در شهر سوخته با نظر شما موافقم …ولی به نظر من خوبی اینجا اینه که اولا مراجعین زیاد و علاقمند و تحصیل کرده ای از سراسر کشور داره و ثانیا هر کسی میتونه نظرشو در مورد مسایل مطرح شده بنویسه و در پایان نتیجه گیری با خوانندگان هست ….شما هم نظرتو بده ولی هیچوقت مطمعن نباش هرچی میدونی حتما درسته و بقیه مطالب که خلاف نظرتون هست حتما اشتباهه…
      در ضمن سرپرست گروه کاوش شهر سوخته آقای مجید زاده نیست بلکه آقای سجادی هست که سالهاست داره اونجا کاوش میکنه …آقای مجیدزاده توی سایت جیرفت کار میکنه.

    • گذر زمان وجود آنوناكيها را ثابت ميكند.

      • شما 2 تا نظر گذاشتي كه اونها در تاييد حرف شما بود. ولي سو تفاهم شد و شما فكر كردي در جواب شماست.

    • دمت گرم حرف دل مارو زدي
      شيطان بيكار ننشسته و با حقه هاي فراوان سعي در انحراف از راه يكتاپرستي دارد
      يكيش همين چرت و پرتها كه خارجيها سرهم كرده اند در مورد تمدنهاي گذشته كه نوشتن را بزور با ميخ و شكل انجام ميدادند ولي فضانوردي ميكردند؟!!
      ظهور نزديك است و فعاليت شيطان بيشتر شده.
      سريال ظهور را ببينيد!!

  24. رامتین جان آی دی یاهو بذار add کنم فکر کنم تو یاهو مسنجر راحت بتونیم تبادل اطلاعات کنیم ممنون میشم

  25. به گزارش گروه «فضای مجازی » خبرگزاری فارس، نویسنده وبلاگ مطلع‌نیوز در پست تازه خود نوشت:

    *هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981م زمام امور فرانسه را به‌ عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل شود.*

    *جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان وکالبدشکافان فرانسه،آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند .

    *رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه بنام‌ پروفسور موریس بوکای بود که برخلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند.*

    *او در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود .تحقیقات پرفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس
    از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد،آن را مومیایی کرده اند؛ اما مسئله ی غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد باقی مانده است در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.

    پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (مرگ فرعون بوسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از بیرون کشیدن ازدریا ) بود که یکی از حضار در گوشی به وی یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند.*

    * چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است.

    ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجه ی بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری.
    *در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ی او بعد از مرگ را خبر داده است.

    *حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898م و تقریبا درحدود دویست سال قبل کشف شده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟

    چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟ *
    **

    *
    موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر می‌کرد که چگونه قرآن مسلمانان درمورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالی
    که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن میگوید اماازنجات جسد هیچ سخنی بمیان نمیآورد.. و با خود میگفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟ *

    *و آیا ممکن است که محمد هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته است؟

    او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

    پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم به سفرکشورهای اسلامی گرفت تا از صحت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل کند. یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود:

    {فَالْیوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیةً وَإِنَّ کَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیاتِنَا لَغَافِلُونَ} [یونس:92]

    **امروز فقط بدن تو را نجات میدهیم تا برای افراد پس از خودت درسی باشد. هر چندخیلی از مردم از آیات ما غافلند…**
    *

    *این آیه او را بسیار تحت تآثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد: من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم.

    موریس بوکای بار تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و دهها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده ذر عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد.*

    *وبر ایمان او به کلام الله جل جلاله افزوده شد (لا یأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه تنزیل من حکیم حمید).

    حاصل تلاش سالها تحقیق این دانشمند فرانسوی کتابی بود بنام( قرآن و تورات وانجیل و علم بررسی کتب مقدس در پرتو علوم جدید)
    نویسنده : علی پوررسول توچائی : ۱٢:٢٢ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٦/٢٦http://lashtenesha.persianblog.ir/

  26. ببخشید بچه ها مطلب مال اینجا نیس باید توی قسمت حضرت موسی میذاشتم اما فکر کردم ممکنه ندیده بمونه.

  27. در ضمن بچه ها این بنده خدا رو با نظراتتون نرنجونین مطلب میذاره واسه ماها..خودشم نظر داره خب.. بهم احترام بذاریم. شاید هر کسی اطلاعاتی داره که ما نداریم و جمع بندیش میشه نظرش.امروز هستیم فردا نیستیم.بیاین به نظر هم احترام بذاریم تا دلخوری پیش نیاد.به تعداد آدمها نظر وجود داره قرار نیست همه مث ما فکر کنن…اینجا مسلمون میاد مسیحی میاد لا مذهب میاد.خرافاتی میاد … میخونه نظر میده اگه مسلمونید و مسلمونی بهترین دین هست از نظر شما ؟ شایسته دینمون و با دید باز و بیغرض نگاه کنید به دیگران …قربون همه تون بشم… که میدونم خوبین .

    • کسی از نظر مخالف هراس نداره… اما اگه خوب حرفامو بخونید درک میکنید که گفتم کسی رو نرنجونید…توی برجک کسی زدن ،تحقیر و نادون و مشرک خوندنو… با بحث و نظر متفاوته . حرفم اینه با حس دوستی حرف بزنین نه حس …منظورم به همه بود البته نه به شخص خاصی..به همه ی گرامیان گفتم.

      • لیلیانای عزیز خوشحالم که دوباره اینجا میبینمتون …در ضمن با نظراتتون کاملا موافقم احترام به نظرات توی این وبلاگ بایستی از طرف همه رعایت بشه و همینطور احترام گذاشتن به رامتین جان و فرهاد خان که زحمات زیادی واسه این وبلاگ میکشن.

      • مهدی جان فدای تو…متاسفانه من هی میام وقراره برم . اما هی یه چیزی پیش میاد که باید بیام…یه سر هم میزنم به اینجا.

  28. به نام خدا
    دوستان چرا از نظر مخالف هراس دارید و میخواهید در محیط خصوصی چت کنید آیا این نشان دهنده سطح تحمل نظر مخالف است که دوست دارید بدون دیدن نظرات مخالف دل بدید و قلوه بگیرید و فقط نظرات موافق بدید و بشنوید
    انسان به کنه حقیقت نمیرسد مگر در برخورد با نظرات مخالف آبدیده شود
    من فقط با مقالات شبه علمی بی منطق و بدون ماخذ معتبر علمی مخالفم نه با نظرات دوستان .
    هرکس میتواند هر نوع نظری به هر نحوی بدهد .
    اگر هدف رسیدن به حقیقت فرازمینی ها است که حقیقت آنها در اذهان انسانی فقط از طریق خرد و منطق و تجربه علمی حاصل میشود و اگر هدف اثبات اینست که خالق نوع انسان و تمدن انسانی آنوناکی است که این دیگر به دل است چرا که ترجمه و تفسیر به رای چند متن کهن به خط میخی که مدرک معتبری به حساب نمی آید
    ضمن اینکه در همین سایت در قسمت مصاحبه با کردو موتوا میبینیم که ایشان که به گفته خودش تجربه ربوده شدن توسط یوفو ها را داشته ایشان برخلاف نظر رایج معتقد به نقش مخرب و خصومت آمیز فرازمینی ها نسبت به نوع انسان و تمدن انسانی دارد و معتقد است که در مقطعی از تاریخ به خاظر فساد و ستم چیتا اولی به جوامع انسانی خداوند آتها را شکست داده و به زیر زمین رانده و در اینده آنها دوباره به سطح زمین خواهند آمد تا دوباره سلطه خود را بر جوامع انسانی بگسترند ایشان معتقد است که چیتااولی یا نژاد خزندگان باعث پدید آمدن اکثر جنگهای بزرگ تاریخ انسان بوده است و هم اکنون نیز با ایجاد نژادی هیبرید و نفوذ دادن آنها به حلقه های تصمیم گیری در سطح حکومت ها در حال اتخاذ سیاست های مخرب محیط زیست و جنگ طلبانه و جنگ افروزانه در میان جوامع انسانی هستند .
    حال پرسش من از دوستان اینست اگر با منطق شما بخواهیم قضیه را بررسی کنیم و گفته های ایشان را ملاک قرار دهیم آیا دلبستگی به انوناکی و چیتااولی عین حماقت و دشمنی با ریشه های انسانی خودمان و دشمنی با مادرمان زمین که گهواره انسان است نیست؟
    موجوداتی شیطان صفت و پلید که در صدد تسلط بر جوامع انسانی و تغییر آب و هوای زمین جهت رجعت دوباره به سطح زمین میباشند آیا شایسته دارا بودن صفت خالق و پدید آورنده انسان را دارند ؟
    از این بحث که بگذریم با باور و پذیرش وجود یوفوها میخواهم بدانم در طول 150 سال اخیر که بسیاری از اکتشافات و اختراعات بزرگ از قبیل موتور بخار و ترن و هواپیما و تلفن و الکتریسیته و لامپ روشنایی و تلویزیون و بیسیم و تلگراف و کامپیوتر و اینترنت و موبایل و موتور جت و موشک و فضاپیماها و کلا تمامی مظاهر تمدن بشری ایجاد شده اند کدامیک را یوفوها به ما انسانها یاد داده اند که تا کنون در رسانه ها یا کتابهای تاریخ علم ذکر شده باشد .
    اگر معتقد به نقش مثبت و هدایت بخش یوفوها و آنوناکی و فرازمینی ها نسبت به نوع انسان هستید لطفا یکی از موارد بالا را در جواب ذکر فرمائید ؟
    من که معتقد به نقش منفی و مخرب و ممانعت از سوی فرازمینی ها نسبت به انسان و جوامع انسانی هستم .
    معتقدم منجی که همه تمدنها و ادیان نوید ظهور او و نجات دادن انسان از ستم و بی عدالتی و نجات زمین توسط اورا داده اند با همین فرازمینی ها و نمایندگان زمینی آنها که سمبول انها ایلومناتی و ضد مسیح یا دجال است نبردی در مقیاس جهانی خواهد کرد و انسان را برای همیشه از سیطره و سلطه فرازمینی های شیطان صفت ( که مخالف پیشرفت و تعالی و تکامل نوع انسان هستند ) خارج خواهد کرد و پس از آن عصر طلائی انسان که توام با صلح و رفاه مادی و پیشرفت مادی و تعالی معنویست آغار خواهد شد .
    البته در این حالت شناخت دشمنان اهریمن صفت به نام آنوناکی و چیتا اولی و ایلومناتی ضروری است
    منجی انسان خواهد آمد و سلطه دشمنان شیطان صفت و اعوان و انصارش را برای همیشه از بین خواهد برد
    پیروزی نهائی از آن انسان خدا باور است

    سوشیانت با یاری اهورا مزدا اهریمن پلید را خواهد زد .

    آیدون باد ایدون تر باد

    الهم عجل لولیک الفرج آمین

  29. در کتابی می خواندم که نوشته بود :
    حضرت علی ( ع ) فرموده اند :
    شیاطین زیر زمین زندگی می کنند ، انسانها روی زمین ، جنها در هوای بالای زمین و ملائکه در آسمانها !

    • شاید یوفوهای پرقدرت که نمیشه گیرشون انداخت همون ملائکه باشن(بعضیا میگن این ضعیغهاشون از داخل زمین میان)
      چون خودتونم میدونید ملائکه در عربی یعنی فرمانروایان
      شمن کردوموتوا هم تجربه ی نوع چهارمش داخل زمین بوده
      عجیبه!!

      • یه چیز فکر کنم اشتباه شد:

        مَلَک: فرشته ، جمع: ملائکه

        مَلِک:فرمانروا ، جمع: مُلوک

        مالِک: صاحب

        ببخشید

      • از خودم نمیگم یه روحانی فک کنم اعتراض کرده بود چرا در مقابل کلمه ملک فرشته گذاشتن( کتابش قدیمی بود نمیدونم کی بوده)
        ملک یعنی کسیکه صاحب قدرت و نفوذ بسیاره
        ممنون بابات تذکر

  30. سلام رامتین عزیز . چو ایران نباشد تن من مباد
    اگر باستان شناسی در ایران پیشرفت کند در می یابیم که مایاها هم از ما عقب تر بودند

  31. رامتین جان خواهش میکنم مطلب بالا رو پاک کن . جهت اطلاع شما نوشتم . ممنون

  32. سلام.
    مرسی رامتین جان.
    این مسئله هم مثل بقیه چیزهایی که فعلاً از درکشون عاجزیم برامون حکم معما رو داره!!!
    فقط امیدوارم تا قبل از مرگمون بفهمیم که دور و برمون چه خبره؟؟؟؟
    امیدوارم

  33. سلام
    به نظر من این نشون دهنده تمدن عظیم ایرانی قبل از ورود آریایی ها به ایرانه که از تمدن مصر باستان هم پیشرفته تر بوده
    به طوری که به عنوان مثال حتی با اجانین هم میتونسته ان ارتباط فیزیکی داشته باشن(جریان جنگ رستم با دیو سفید)

    اگه دقت کرده باشید در این 40 سال اخیر خیلی سعی شد که تمدن ایران و پادشاهی ایران رو از 2500 سال پیش شروع کنن درصورتی که ما 12000سال حداقل تاریخ پادشاهی معلوم داریم
    بجز سلسله هایی که الان ازشون اسمی نیست
    شاید خیلی هاتون تمام افتخارتون این بوده که آریایی هستید و هم نژاد آلمانی ها و… درصورتی که خیلی از ما ایرانی ها آریایی نیستیم بلکه از تمدن بزرگ ایران باستان هستیم
    من توی وبلاگم 15 سوال پرسیدم دراین رابطه اگه کسی اطلاعات بیشتری داره لطفا اونجا جواب بده

    http://westsun.wordpress.com/2010/10/06/

    • شما از داستان‌های شاهنامه نتیجه گرفتی که ایرانیان قدیم با اجانین(!) امکان ارتباط فیزیکی داشتن؟ :))

      • به عنوان مثال گفتم
        در مقاله از پیشرفت های شهر سوخته که یکی از شهرهای ایران باستان بوده اشاره شده
        درباره شاهنامه هم ، فردوسی که خودش عالم دینی هم بوده این داستان ها رو از خودش در نیاورده بلکه از کتب تاریخی دیگه نوشته که بعضا اشاره هم کرده بهشون
        مثل خدای نامه و….
        اهمیت کار فردوسی و تفاوت شاهنامه با دیگر کتب در این چن موضوعه:
        1-حفظ زبان فارسی که حفظ فرهنگ و دین ما رو به ارمغان اورد(درحالی که سلطان محمود داشتن زبان فارسی رو نابود می کرد و می خواست زبان قوم خودش رو زبان رسمی ایران کنه) توجه کنید که فرهنگ هر کشوری و تاریخش منوط به زبانه مثلا وقتی رسم الخط ترکیه به انگلیسی تبدیل شد ارتباط نسل های بعدیشون با تاریخ و فرهنگ ملی و اسلامی شون کم شد و به غرب گرایش پیدا کردند(ما راحت میتونیم منابع فرهنگی مون رو مطالعه کنیم و از کتبی که هزار سال قبل هم نوشته شده استفاده کنیم)
        2-تداوم و اقتدار تمدن ایران باستان
        3-نشان دادن دین ایران باستان که همیشه به خدا اعتقاد داشتند (الان کسی نمی تونه به ما ایرانی ها بگه در یک دوره ای بت پرست یا کافر بودیم اما درباره خیلی از تمدن های باستانی این رو میشه گفت)

    • داداش جواب سوالاتتو دادم ببینش … بازم خواستی حاظرم باهات مناظره کنم.( البته نه از نوع انتخاباتیش)

  34. عکس این اسکلت‌های چند متری کو؟! کو منبع و سند و مدرک این حرف‌ها؟
    شما که از پرت و پلا نوشتن سیر نمی‌شی، اما امیدوارم حداقل خواننده‌ها عاقل‌تر باشند.

    • چی میگی؟
      وبلاگ به این باحالی
      یوفولاو به این عزیزی
      تو ایران تکه

      • والا در «باحال» بودنش حرفی نیست عزیز، وگرنه خودم نمی‌یومدم بخونم. اما این جور مطالب در خیلی موارد مثل تنقلاتِ چرب و شیرین می‌مونه؛ «باحال» ولی در عین حال بی‌ارزش/کم‌ارزش. (این حداقلشه، چه بسا مضر هم باشن!)

    • starseedشما واقعا نظرات پر مغزی ارائه میدی:))من که لذت میبرم ادامه بده:)امثال تو باید به جهان معرفی بشن:))یا مثلا مهدی محمدی:)))))))

      • دوست عزیز میدونم که شما منظور بدی نداری و دوست داری با بنده شوخی کنی
        اما من زیاد اهل شوخی نیستم
        همونطوری که من به شما احترام میزارم امیدوارم شما هم رفتار متقابل داشته باشید و فضای وبلاگ رو از بحث و نظر های دوستان منحرف نکنید
        ما اینجا با هم همفکری می کنیم تا پدیده های جهان پیرامون رو بررسی کنیم و هر کسی هم به اندازه معلوماتش حرف میزنه برا همین نظر همه محترمه
        اگه به حرفم جواب مثبت بدی ازت ممنونم

      • اااااااه(ما خودمونم اهل شوخی ایم اگه پایه ای تا بدل نگیریم)

      • ما یه بار نظر واقعی دادیم اونم تو قسمت تجربیات ماوراییه خوانندگان بود میتونی از اونایی که اون موقع دیدن بپرسی ..ولی باورت نمیشه(احتمالا به دلیل پر شدن صفحات در اون موقع پاک شده باشه)

      • جناب F.A.Nفک کنم درباره نظراتم سوتفاهم پیش آمده باشه
        اون نظر به قول شما از همون حرفاهم تا حالا نداشتم.
        اگه دقت کنین اکثر اوقات فقط از آقا رامتین تشکر میکنم ..اگه شماازون نظرها دیدین ..اینشو دیگه نمیدونم ..حتما یه بیگانه رفته تو جلدمون بی خبر ازون نظر ها دادیم.
        ممنون

      • میدونی از چی ناراحتم؟
        این همه آدم میان اینجا نظرات مختلف میدن شما میاین به Starseed گیر دادین میگین ازون نظرها دادی..نظرهایی داشتم مثل بقیه ولی ازونایی که گفتین نبوده تا حالا
        این خودش تهمته

  35. با نظر مخالف مخالفتی ندارم ولی تهمت نه

    • starseedگرامی اون حرف منو جدی نگیرید شوخی بود:)البته اگه نظرای منو ببینی بیشتر به مهدی محمدی گیر دادم تا شما:)ولی به خاطر شما هم که شده از این به بعد به همه گیر میدم خوبه؟راضی هستی الان:)))))))

  36. خوشحالم انقدر جالبه…..!
    کم کم خیالم راحت شد که ما هم نه یه چیزایی بودیم یادتونه گفتم چرا فضایی ها فقط با usaها تماس میگیرن…پس حالا یه خبرایی این ورا هم بوده

  37. در مورد تصویر زن و شوهر که گذاشتید آیا مطمئن هستید این تصویر مربوط به شهر سوخته است؟ این تصویر در مقالۀ ‹تبریز› در ویکی پدیا به پیوند زیر قرار دارد :

    که عنوان می شود این اجساد در مسجد کبود قرار دارند، خواستار پیگیری این موضوع هستم، اگر اینجا اشتباه شده که هیچ وگرنه اگر مدرکی دارد عنوان کنیدکه این تصویر به مقالۀ شهر سوخته انتقال پیدا کند.

  38. یه چیز که برای من هنوز معلوم نیست اینه که چرا وقتی داخل یه محل اکتشاف میشه بعد از مدتی دیگه کاوش نمیشه من در شوشتر شهر اسیاب های آبی هستم .

  39. ممنون
    پس چرا نظر ندادی!؟
    هر مطلبی می خونی یا موافقی یا مخالفی یا چیزی می خوای کم یا زیاد شود
    بالاخره یه چیزی می نوشتی تا بفهمم اومدی

    ارتباط با اجانین همیشه و در هرجای امکان داره و خیلی ها امتحان کردند
    اما در جریان حکومت سلیمان (ع) اجانین بصورت فیزیکی در بند شدند
    در جریان زندگی رستم هم همانطور که در شاهنامه اومده با دیو سفید و لشکریانش جنگیده
    البته برخی می گن دیو در شاهنامه منظورش قومی وحشی به نام دیویسینه ها بوده
    این هم برای خوش یه نظریه اما با ظاهر عبارت های فردوسی مخافت داره
    به هر حال اگه نظر دیگه ای هم داشتی بیا وبلاگ من تا بخث های اینجا از موضوع خارج نشه

  40. با سلام … واقعاً مطالب عالی بود … من خودم عاشق ایران و تاریخش هستم … بابت اصلاعاتی که تو وبلاگ گذاشتی ازت تشکر می کنم …

  41. واقعا اون دوستمون راست میگه،آخه چرا موجودات هوشمند به اهل زمین علم رو به این شیوه درپیت یاد دادن.
    اصلا فکرش کردین که به گفته قرآن ما 124هزار پیامبر داشتیم که به منبع علم که خداست متصل بودن.چرا هیچکی نمیگه که شاید پیشرفت های بعضی از تمدن ها به خاطر وجود پیامبران بود؟؟؟؟

    شاید قوم مایا یا اینکا ها هم از وجود پیامبر بی بهره نبودن

  42. یادمون باشه آدم(ع) هم پیامبر بود.
    بهتر اینقد خودمون با تفکراتی که سعی در منحرف کردن فکر ها دارن سرگرم نکنیم

  43. شاید اخرش سرنوشت ما هم اینطوری بشه یعنی بعد از ما دوباره همه چیز از 0 شروع شه و بعد بگن چقد اینا پیشرفت علم داشتند اگه2012 اتفاق بیفته حتما اینطروی میشه

  44. من فکر میکنم زمین به صورت هوشمند هر قوم وقبیلهای که اطلاعات شون زیاد باشه رو از بین میبره

  45. شایان ابرماژلانی بزرگ

    ممنون یوفولاو ازاین مطلبهای خوب مثل همین شهرسوخته و قالیچه های پرنده ایران باز هم بگذار. به سلامت

  46. هم تمدن جیرفت و هم در شهر سوخته «دین» به شکل امروزی وجود نداشت. اینها بازماندگان اقوام مادر تبار بودند. مجسمه های زن در بیشتر آثار جیرفت موجوده که بعضی نیم تنه عقرب و بالاتنه یک زن را دارند.

    مادر تبار ها اقوام آرامی بودند که به صورت کلان زندگی میکردند. و در حدود 6000 سال پیش کم کم حضورشون کمرنگ تر شد و بعدش از بین رفتند.. در دورانشون هنوز عصر دامداری و مالکیت خصوصی بوجود نیامده بود. که البته با حضور دامداری و ورود آریایی های پدر سالار کم کم الهه های مادر کنار زده شدند و جایشان با خدایی از جنس مرد پُر شد..
    در کتاب دکتر سیامک ستوده به نام : «زن و سکـــــس در تاریخ» مفصل و درست درباره این اقوام توضیح داده شده.

  47. راستی، در حدود 99% از حیات بشر در کره زمین انسانها مادر تبار بودند. و ما ( بشر متمدن) که از 6000 سال پیش شروع به راه تمدن کردیم ، مدت زمان زندگیمون به 1% از عمر بشر در کره زمین رسیده.

    ما اسم انها را اقوام بدوی و بربر گذاشتیم. بدویها و بربرها زنگی مصالمت آمیز داشتند. هرگز جنگ همچون جنگهای ما نداشتند. اونها خدایان داشتند نه خدا. اما با نام خدا هرگز خونی نریختند. اونها با گیاه خواری عمر خود را به نهصد سال (900) رساندند. و ما با دارو و دستگاههای رایولوژی و علم پزشکیمان عمر را به 70 سال رساندیم!
    انها زمین را میپرستیدند و ان را «مادر» خطاب میکردند و عقیده داشتند که کشاورزی خنجر بر دل مادرشان فرو میکند بنابر این نمیکاشتند، هر چه در زمین خود به خود می روئید برداشت میکردند..
    ولی ما تقریبا زمین را شیمی درمانی کردیم! و حتی دانشمندانمان به دنبال فتح سیاره ای دیگر در جستجو هستند تا انجا را هم به همین گنداب تبدیل کنیم..
    سوال اینجاست که کدامیک لایق صفت وحشی گری و بربریت است؟!

  48. ممنون ، مطلب فوق العاده ای بود و ازش استفاده کردم. من به مطالعه ی تاریخ خیلی علاقه مندم و همیشه این موضوع ذهنم رو درگیر میکرد که چه طور ممکنه این قدر عجیب و غریب و زیاد در گذشته مردمی پیشرفت کرده باشن ، شباهت هایی که بین تمدن های مختلف در زمان گذشته هست خیلی ذهن منو مشغول میکنه و در مورد افسانه های ملل مختلف ، خیلی شباهت های زیادی دارن و آدم رو به این فکر می برن که شاید همگی دارند از یک واقعیت حرف می زنن….

بیان دیدگاه