رویت شی نورانی ناشناخته در ارومیه


سقوط یک شیء پرنده در شمال ارومیه ،‌ نگرانی مردم منطقه را باعث شد.

به گزارش خبرنگار عصرایران در ارومیه،‌شاهدان عینی ساعتی پیش یک شیء پرنده را در آسمان ارومیه مشاهده کردند که در آسمان شعله ور شد و در منطقه ای خارج از شهر سقوط کرد.

در پی این حادثه ،‌ شایعه شد که یک فروند هواپیمای مسافری سقوط کرده است اما پیگیری های خبرنگاران عصرایران در ارومیه و تهران حاکی از آن بود که خوشبختانه این شایعه صحت ندارد و هیچ گونه هواپیمای مسافری در این شهر دچار سانحه نشده است.

تا لحظه مخابره این خبر ،‌ هنوز هویت شی ء پرنده سرنگون شده مشخص نیست و گمانه زنی هایی در خصوص بالن یا هواپیمای کوچک وجود دارد که البته هیچ کدام به تایید مقامات رسمی نرسیده است.

گزارش خبرنگار عصرایران حاکی است منطقه سقوط در حوالی روستای انگنه در جاده ارومیه – سلماس ،‌ توسط نیروهای مسلح تحت کنترل درآمده و تحقیقات درباره ماهیت پرنده ناشناس ادامه دارد. بنابراین تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات میدانی توسط مراجع ذیربط ،‌ نمی توان در این باره خبر قطعی داد و هر آنچه مطرح می شود نامعتبر است.

تکمیلی

خبرنگار عصرایران لحظاتی قبل از منطقه انگنه گزارش داد که این منطقه از نیروهای مسلح خالی شده و اوضاع به حالت عادی برگشته است. با این حال هیچ کدام از مسوولان استان،‌ در این باره توضیح نداده اند و فقط به این نکته که هیچ «هواپیما»یی سقوط نکرده است بسنده کرده اند..

همچنین علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی حوالی ساعت یک بامداد در گفتگو با سایت محلی جوان پرس با تکذیب سقوط هواپیما گفت: خوشبختانه و الحمدالله هیچ مشکلی در استان نیست و هیچ هواپیمایی سقوط نکرده است.

دکتر یحیی زینالپور مدیر عامل جمعیت هلال احمر هم در گفتگو با جوان پرس اعلام کرد ، به محض اطلاع به منطقه رفتیم وخوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی مشاهده نشد.
با این حال هیچ کدام از این دو مقام مسوول درباره ماهیت شی‌ ء نورانی که باعث نگرانی مردم منطقه شد ،‌توضیحی ندادند و تا لحظه مخابره این خبر که حدود دو ساعت از نیمه شب گذشته ،‌ همه چیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گفتنی است این شی ء نورانی که در آسمان ارومیه دچار حریق شد ،‌در همه نقاط شهر دیده شده است.
نکته قابل توجه این که در پی انتشار این خبر ،‌ هموطنانی از زنجان ، تبریز و میانه به عصرایران اطلاع داده اند که یک شی ء نورانی را در آسمان شهرهای خود دیده اند.

شباهت شکل شی ناشناس در آسمان ارومیه با واقعه سال ۹۱/تصویر

: بر اساس رویت شهروندان ارومیه ای و تعدادی دیگر از هموطنان در تبریز و میانه یک شی ناشناس سه شنبه ۳۰ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۱ در آسمان رویت شده است که بعد از ایجاد نور قوی هاله ای از دود به جا گذاشته است.
با بررسی های به عمل آمده از اتفاقات مشابه ، شاهدان این ماجرا شباهت این هاله دود را با این تصویر تایید نمودند.

در خبری که در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۱ انتشار یافت در نهایت بر اساس گزارش شبکه آمریکایی ان بی سی ، شیء نورانی دیده شده را مربوط به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای روسیه اعلام کرده بود.
هر دو اتفاق شباهت های فراوانی از جمله زمان وقوع و نوع شکل گیری دارند.

 تصاویر سال 91

تصویر ثبت شده در آسمان تهران :
تصویر ثبت شده در آسمان تبریز :

شی ء نورانی دیده شده در آسمان ایران + تصاویر

شی ء نورانی دیده شده در آسمان ایران + تصاویر

شی ء نورانی دیده شده در آسمان ایران + تصاویر

شی ء نورانی دیده شده در آسمان ایران + تصاویر

 

تصاویر گرفته شده از نور ناشناخته شب گذشته

ساعت 21:45ارومیه

hjhgh

عکس بالا توسط  دانشجوهای ساکن خوابگاه های نازلو گرفته شده است.

tghعکس گرفته شده توسط یکی از کاربران فیسبوک و توضیح ایشان: کيا امشب ساعت 21:45 تو آسمون اروميه اينو ديدن؟؟؟ خيلى عجيب بود تو رأسش مثل ستاره مى درخشيد و دنباله داشت و ثابت بود تا خواستم دوربينمو از کيفم در بيارم عکاسى کنم يهو اون مرکز نورانى حرکت کرد و کلا مهو شد و دنبالش موند و رفته رفته بزرگتر شد و مهوتر شد,از اين عکس واضح تر نتونستم بگيرم,

شی نورانی در آسمان تبریز!

+++++++++++++++++++++

خبر آزمایش موشکی روسیه:

خبرگزاری‌های اینترفاکس و ایتارتاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کردند، این کشور یک فروند موشک از نوع «آر اس 12 ام توپول» را از پایگاه موشکی کاپوستین در نزدیکی دریای خزر با موفقیت آزمایش کرد.

این موشک به هدف خود در منطقه ساری شاگان که یک سایت آزمایش موشک‌های بالستیک در قزاقستان است، اصابت کرد.

https://i0.wp.com/www.8pic.ir/images/42388065474129117845.jpg

اگر کسی از عزیزان عکس یا فیلمی از رویت دیشب تهیه کرده برای وبلاگ ارسال کند. با تشکر.

 

Posted on مِی 21, 2014, in مشاهده یوفو در ایران, رويت بشقاب پرنده ها در جهان. Bookmark the permalink. 7 دیدگاه.

  1. موشکی که دیروز روسیه ازمایش کرده از نوع بالستیک یعنی فراجوی بوده در نتیجه نه تنها از ایران که از اکثر کشور های همسایه شمال غرب ما هم قابل دیدن بوده. این نور هم به خاطر تخلیه سوخت موشک هست. این مورد هیچ چیز مشکوکی نیست و بارها تکرار شده مخصوصا در همین مختصات ها و شرق اروپا یعنی دقیقا جا هایی که روسیه ازمایش موشک های بالستیک انجام میده.

  2. فکر کنم ربطی به موشک نداره

  3. خب دوستان دقت کنند مسیر موشک رو اولا» این مسیر ازایران درحرکت دور میشه دوما» به خاطر کرویت زمین وحرکت وضعی آن امکان دیدنش کمترمیشه سوما» این مسیر ازسمت شمال به شمال شرقبوده درحالی که این پدیده درست درجهت خلاف آن دیده شده من خودم هم کمتراماکن میدم پدیده غیر طبیعی باشه ولی اینکه این مربوط به همون ازمایش موشکی باشه کمی مشکوکه ما درسمت شمال شرق باید اون رو روئیت میکردیم نه درجهت غرب ومدت زمان هم چند روز نبود که بگیم موشک درمدرا خود به سمت دید فرضا» شهروندی درارومیه یا تبریز رسیده که اون پدیده رو در سمت غرب ببینند.درمورد قبلی هم که من خودم به طور کامل مشاهده کردم دقیقا» این مسیر بود همین پدیده وهمین مسیر وهمین دید درسمت مخالف مداراعلامی موشک روسی

  4. شبیه H.A.R.P.

  5. دوستانی که میگن این موشکه سوال من اینه که موشک بالستیک یا هرچی دیگه قویتر از پرتاب های که امریکا به ماه و مریخ و ماهواره های خارج از جو انجام میده که دیگه قویتر نیست و حامل سوخت بیشتری نیست که بعضی هاشون رو از پایگاه بایکونور قزاقستان انجام میشه ولی کاملا بی سرو صدا و بدون نمیدونم بجا گذاشتن ردی و نوری ….انجام میشه در مقایسه اون موشکی که چندصد تن سوخت حمل میکنه و وزن چندین برابر این موشکهای بالستیک پس باید نصف مردم دنیا این پرتاب رو ببینند..

  6. سلام من در تهران این شکل رو دیدم ولی اصلا هیچ خبری ازش نشنیدم در رسانه ها….

بیان دیدگاه