سفر به ماه : دروغ بزرگ قرن ؟! ( قسمت دوم)


سفر به ماه : دروغ بزرگ قرن ؟! ( قسمت دوم)

 «هرچه دروغی بزرگتر باشد مردم راحتتر آن را باور می کنند»-آدولف هیتلر

 

 

11- شباهتهای فیلم اودیسه فضایی با تصاویر ناسا

 kubrik1

تصویری از سطح ماه در فیلم

حتما می دانید که استنلی کوبریک کارگردان آمریکایی در سال 1968 یعنی یکسال قبل از سفر به ماه فیلمی ساخت به نام 2001 :اودیسه فضایی در این فیلم تصاویر بسیار زیبا و واقع گرایانه ای از ماه ساخته بود که مورد توجه ناسا قرار گرفت. بعضی باور دارند که ناسا برای کارگردانی فیلم دروغین سفر به ماه به استنلی کوبریک پیشنهاد داده بود و فیلم اودیسه فضایی یک تمرین برای کوبریک بود تا بتواند سفر به ماه را واقعی فیلمبرداری کند.

kubrik2

نمایی از زمین و خورشید در فیلم کوبریک -این را با تصویری که از آپولو گرفته شده (در قمست اول مقاله) مقایسه کنید.

ساخت این فیلم انهم یکسال قبل از اینکه ناسا به ماه برود این امکان را پررنگتر می کند که تکنولوژی و حقه های سینمایی به راحتی می توانند تصاویر زیبایی از فضا نشان دهند.

 

 

تصویری از فیلم 1968

 kubrik3

بنابراین اگر واقعا امکان رفتن به فضا را نداشتیم می توانستیم با فیلمبرداری طوری جلوه دهیم که به فضا و ماه هم رفته ایم و بازگشته ایم.

 

12-فرود چطور انجام شد؟

 طبق گفته مهندسان تکنولوژی موشکی از جمله بیل کایسنگ( مهندس سابق ناسا) و دکتر ویل وود ( ریاضیدان و فیزیکدان و مهندس ناسا) وقتی وسیله ای مانند فضاپیمای آپولو فرود می آید بخاطر نوع موتورهایش و مواد سوختی که استفاده شده اند همیشه دود غلیظ قرمز و صورتی رنگی از انتهای خود بیرون می دهد که قاعدتا در اتمسفر رقیق ماه این دود باید تا چند متر پخش می شد و به همین دلیل امکان نداشته که فضانوردان بتوانند محیط اطراف و سطحی را که بر آن فرود می آیند ببینند. در حالیکه در تمام فیلمهای ناسا که از لحظه فرود آپولو ها نشان داده شده ذره ای دود یا گاز یا آتشی که نشان دهنده موتورهای روشن باشد به چشم نمی خورد- علاوه بر اینکه صدای موتورهای چنین فضاپیمایی باید آنقدر بلند باشد و تکانهای آن باید آنقدر شدید باشد که صدای فضانورد به وضوح شنیده نشود. اما هیچ یک از اینها در مورد هیچ یک از سفینه های آپولو صدق نمی کند! صدای نیل آرمسترانگ هنگام فرود روی سیاره ای دیگر آرام و خونسرد و خالی از هر نوع لرزه یا ارتعاشی است.

موتور فرود فضاپیمای آپولو!

motorengine

و این همه ماجرا نیست…نیل آرمسترانگ حدود 14 ماه قبل از پرتاب شدن به ماه فضاپیما را برای فرود آزمایشی تست کرد. نتیجه این بود که کنترل آن را از دست داد و چند ثانیه قبل از کوبیده شدن به زمین اجکت کرد.

تصویر حقیقی از انحراف فضاپیما قبل از سقوط

azmayeshi

منتقدان می پرسند وقتی بعد از بارها تمرین نتوانسته روی زمین فرود بیاید و سقوط کرده چطور همان بار اول روی ماه فرود آمده است ؟

 

13- عکس گرفتن با لباس فضانوردی غیر ممکن بوده

 

رنه رالف ستاره شناسی استکه باور دارد در لباس فضانوردی امکان حرکت سر وجود ندارد بنابراین فضانوردنمی داند از چه چیزی عکس می گیرد. علاوه بر این چون امکان حرکت انگشتان هموجود ندارد دوربینها روی سینه لباس فضانوردان تعبیه شده بودند تا فضانوردبا تکان دادن دسته ی دوربین عکس بگیرد. رنه رالف و مارکوس آلن می پرسند باچنین شرایطی چطور ممکن است که تمام عکسهای گرفته شده روی ماه دقیق با مناظر و پشت زمینه های زیبا باشند؟ آنها به همراه متخصصان عکسبرداری می گویندبرای به دست آوردن چنین تصاویر شفاف و زیبایی از ماه ساعتها وقت ونورپردازی و تست از زوایای متعدد لازم است و صدها عکس باید گرفته شود تایکی از آنها به صورت کامل و صحیح در بیاید. در روی ماه در آن شرایطناسازگار با لباسهای سنگین و نامناسب فضانوردانی که عکاسان حرفه ای نبودند وهیچ منبع نوری با خود نداشتند چطور چنین عکسهای بی عیب و نقصی را گرفته اند؟

 

 

14- نگاتیو ها چطور سالم ماندند؟

 

نگاتیو و تصاویر در نزدیکی میدانهای مغناطیسی قوی و اشعه ها و امواج رادیویی از بین می روند. چطور نگاتیوهایی که دو بار از کمربند وان-آلن عبور کرده اند و در معرض انواع اشعه های خورشیدی بودند کاملا سالم ماندند؟  

در این مورد ناسا پاسخ می دهد که فیلمهای مخصوصی که مقاوم به اشعه باشند به کمپانی کداک سفارش داده شده بوده.

camera2-png

 

اما در گفتگویی با  اچ.جی.پی.آرنولد – دستیار بخش تولید فیلمهای کداک در آن سال مشخص می شود که چنین ادعایی صحت ندارد. او اظهار می کند :» ناسا سفارش فیلمهای معمولی کداک به ما داده بود. ما دارای دانشی که بتواند فیلمهای مقاوم به اشعه تولید کند نبودیم ! همان فیلمهای معمولی کداک به ناسا داده شده بود».

camera1-png 

و در ادامه جان لاندبرگ مدیر برنامه فضایی هسلبلد( نامهای انگلیسی در انتهای مقاله آمده)  در سوئد که دوربین های فیلم و عکسبرداری ناسا را طراحی کرده است می گوید :» هیچ دوربین خاصی با امکانات اضافی نبوده – آنها از ما خواستند که فقط شکل دوربین را تغییر دهیم که بتوان روی سینه لباس فضانورد وصل کرد و فیلمهای معمولی کداک را که همه استفاده می کنند در آن قرار دادیم. دوربینی که ما ساختیم دارای هیچ پوشش اضافی یا حفاظتی نبود». او در پاسخ به این سوال که آیا برای دوربینها منبع نور تعبیه شده بوده پاسخ منفی می دهد. دوربینها فاقد فلاش بودند.

در تصویر 1 نگاتیو آزمایشی سالم است که همه رنگها را به وضوح نشان می دهد

negative1

دیوید گراوز نشان می دهد که برایحفاظت از فیلمها و نگاتیوها آنها باید در دوربینی قرار می گرفتند که بالایه زخیم ده سانتی متری از فلزاتی مانند قلع و سرب پوشیده شده باشد تابتواند جلوی محو شدن نگاتیوها را در محیط بدون اتمسفر ماه و در برابر باراناشعه های خورشیدی بگیرد.

negative2

تصویر 2 همان نگاتیو پس از قرار گرفتن در معرض چیزی معادل 20 گرم اشعه ایکس

negative3

اما دوربین های ناسا همانطور که سازندگان آن اذعان داشتند و در تصویر آمده است دوربینهای ساده کداک بودندکه برای نصب روی سینه طراحی شده بودند و هیچ پوشش اضافی در طراحی آنها قرارنداشته.

دیوید گراوز در تصویر نشان می دهد که نگاتیو سالم ( تصویر 1) بعد از برخورد با اشعه معمولی ایکس به مدت محدودچطور تاریک و تار می شود. این میزان اشعه حتی یک میلیونیم تشعشعات موجود درفضا نیست..چطور ممکن است که نگاتیوها بدون حتی یک نقص به زمین رسیده باشند؟!

 

15- نورپردازی

nurpardazi

تصویر بالا تصویر واقعی از نیل آرمسترانگ هنگام پایین آمدن از سفینه کهتوسط باز آلدین گرفته شده است. وقتی آنها در سایه سفینه و پشت خورسید هستندروشنایی عکس از کجا تامین شده است؟

در بسیاری از عکسها زمانیکه فضانورد در سایه و تاریکی کامل قرار دارد طبق اصول عکسبرداری باید فضانورد هم تاریکتر بیفتد. علاوه بر اینکه دوربینهای ناسا هیچ منبع نور اضافی از قبیل فلاش نداشته اند اما در این عکس که نمونه ای از دهها عکس است جزئیات لباس کاملا نورپردازی شده و روشن هستند. کاملا واضح است که برای زیبایی و جلوه بیشتر اینکار را کرده اند. ( عکسهایی مانند نمونه بالا فراوان هستند)

 

16-بازگشت از ماه

bazgasht1

تصویر واقعی از بلند شدن آپولو – گرفته شده توسط دوربین ثابتی که روی ماه کار گذاشتند.

 

در حالیکه بسیاری از متخصصن اعتقاد دارند حتی اگر فضانوردان به ماه می رسیدند به دلیل کمبود امکانات و نبودن هیچ کمک رسانی به آنها قادر به بازگشت نبودند بیل کایسینگ -مارکوس آلن و دکتر ویل وود و سایرین با سند قطعی این موضوع را اثبات می کنند. موتورهای صعود که در زیر کپسول فضاپیما تعبیه شده بودند در هنگام انفصال ( یعنی جدا شدن کپسول حاوی فضانوردان از پایه های فضاپیما) باید روشن می شدند و در اثر روشن شدن موتورها قاعدتا همان دود صورتی رنگ باید در فضا پخش می شد.

bazgasht02

تصویر کامپیوتری که نحوه بلند شدن کپسول را نشان می دهد.

در تصویر حقیقی پایین نشانی از موتورهای روشن یا دود دیده نمی شود

bazgasht3

 

 مشاهده می کنید هیچ دود یا حتی جرقه ای از انتهای کپسول بیرون نمی آید. این مسئله با مشاهده خود فیلم بهتر قابل دریافت است.

 

17-بار دیگر عبور از کمر بند ون-آلن !

 

vanallen belt

حتی اگر بار اول آنطور که ناسا ادعا می کند مدت زمان کمی را در این کمر بند سپری کردند ( دو ساعت)  در بار دوم هم خودشان و هم فیلمها و نگاتیوها باید محو می شدند. کمربند وان-آلن جدا از اینکه اشعه های مرگبار و ذرات خورشیدی دارد حاوی مقادیر عظیم و کشنده ای از اشعه های ایکس و گاما می باشد. این کمربند عظیم که چیزی بیش از 230000 مایل اطراف زمین را از همه سو احاطه کرده است امکان ورود و خروج هر وسیله ای را به و از زمین می گیرد. تحقیقات خود ناسا نشان می دهد که مدت حتی یکساعت رویارویی با این کمربند و اشعه های آن منجر به نابینایی و تورم ششها و مرگ بعد از 60 روز خواهد شد. و حتی کمتر از یکساعت نزدیکی با این تشعشعات سبب اسهال و استفراغ شدید و بعد از آن نابینایی و تورم شش خواهد شد.

 vanallen 2

 

مسلما ناسا قصد نداشته که فضانوردانش در فضاپیما دچار عارضه های وحشت آوری مانند این شوند و آن را به طور زنده برای میلیونها نفر روی زمین پخش کند. از آنجا که امکان مرگ یک یا همه فضانوردان بعد از رسیدن به ماه بسیار بالا بوده منطق حکم می کرده که این فضانوردان هرگز به نزدیکی وان-آلن هم نروند بلکه در ناحیه ای امن از مدار درونی زمین گشت بزنند تا فیلمی که قبلا ضبط شده بوده به عنوان سفر آنها به ماه پخش شود. البته نباید فراموش کرد که حتی همین گردش دور مدار درونی زمین بسیار ریسک بزرگی است و اینطور نیست که خطری نداشته باشد.

vad

مهندس ناسا در زمان پروژه آپولو دکتر ویل وودز تشریح می کند که کمربند وان-آلن هر 11 سال یکبار به اوج قدرت و شدت خود می رسد و زمانیکه برای اولین بار دکتر جیمز وان -آلن توانست آن را ردیابی و کشف کند در سال 1958 و در زمان اوج شدت آن بود. جالب این است که در سال 1969 که آپولو 11 به ماه رفت نیز دقیقا 11 سال بعد و در اوج فعالیت و شدت وان-آلن بود که به طور علمی و عملی طبق تحقیقات مستند دکتر وان-آلن امکان زنده ماندن هر نوع بیو-ارگانیسم از بین می رود حتی اگر مدت زمان تماس کوتاه باشد.

 

 18-چگونگی ارسال تصاویر و صدا از ماه به زمین ابهام دارد !

هیچ کس حتی تکنسین های خود ناسا نمی دانند که چطور فیلمها و صدا همزمان و بدون اشکال از ماه به زمین می رسیده بدون اینکه تحت تاثیر اشعه های وان-آلن و امواج طوفانهای خورشیدی قرار گیرد آنهم در محیطی که خلا است و هیچ دیوار حفاضتی ندارد.

در ظاهر ناسا اعلام کرده بود که صدای فضانوردان مستقیما از ماه به پایگاه فضایی در هیوستون تگزاس می رسد و از سوی دیگر تصاویری که فضانوردان از ماه می گیرند به طور زنده و مستقیم از ایستگاه تلویزیونی سیدنی- استرالیا پخش می شود . ایستگاه دیگری در فلوریدا این صدا و تصاویر را با هم یکی کرده و برای جهانیان پخش می کند.

این درحالی است که کیفیت و نوع فیلمهای ویدیویی در سال 1969 امکان چنین اقدامی را از آنها می گرفت علاوه بر اینکه بعدها مشخص شد تصاویری که ایستگاه تلویزیونی استرالیا پخش می کرده از جزیره پرت می گرفته است و نه از فضا ! اینکه جزیره پرت چطور تصاویر زنده از ماه را دریافت می کرده معلوم نیست !

 

19-زمینی که تکان خورد !

 normal%20earth

 تصویر بالا حقیقی و از روی فیلمی که آرمسترانگ گرفته برداشته شده. در این عکس زمین به صورت عادی دیده می شود.

یکی از نکات بسیار دیدنی و جالبی که از حقه بودن ماجرا پرده بر میدارد صحنه ای است از پرواز آپولو 11 در 1969 یعنی اولین سفر به ماه. در این صحنه آرمسترانگ دوربین را به سمت پنجره فضاپیما نگه می دارد تا منظره ای از زمین به بینندگان نشان دهد و می گوید: » بزارید یک صحنه غیر قابل باور بهتون نشون بدم…نمی تونم احساسم رو بیان کنم..همونطور که می بینید زمین نصفش در تاریکیه و آمریکای جنوبی در سایه قرار داره.» 

ناگهان زمین در پنجره آپولو تکان می خورد! و بعد شیئ که در تاریکی سیاه رنگ است نصف زمین را می پوشاند ..برای چند ثانیه این حالت ادامه دارد در حالیکه آرمسترانگ متوجه نیست که یکی از افراد پشت صحنه با جابجا شدن خودش روی عکس زمین را گرفته است.

covered earth1

covered earth 2

covered earth 3

( توجه داشته باشید که این فیلمها در دسترس عموم مردم نیست- بلکه در آرشیو ناسا قرار دارد. این گزارشات توسط افرادی که دسترسی به این فیلمهای قدیمی داشته اند تهیه و تکثیر شده است.)

این حقه سینمایی توسط «ماری بنت»- «دیوید پرسی» و «دیوید گراوز» افشا شده است.

 

 covered earth4

 

آنها در برنامه های متعدد نشان می دهند که می توان تصویر کامپیوتری یا حتی نقاشی از زمین را روی کاغذهای لمینیت شده قرا داده و بعد منبع نور را پشت عکس قرار داد تا یک تصویر واقع گرایانه و جذاب از زمین تولید شودکه پشت شیشه آپولو قرار بگیرد.

 

سوال مهمتر این است که چرا آپولو 11 تصویر زمین را از دوربینهایی که در بیرون فضاپیما قرار داشتند هرگز نشان نمی دهد ؟ بلکه فقط به تصویر کوچکی از پنجره آپولو قناعت می کند. نحوه دور شدن از زمین هرگز نشان داده نمی شود. علاوه بر این چرا فضانوردان صبر می کنند تا به فاصله 130000 مایلی از زمین برسند ( یعنی وقتی زمین به صورت نقطه کوچکی دیده می شود ) و بعد دوربین را به سمت زمین بگیرند؟ جز این است که می خواهند آنقدر تصویر زمین از دور دیده شود که هیچ جزئیاتی قابل دیدن نباشد و عکس زمین در قاب پنجره جا بگیرد؟!

 

20- پروژکتور روشن!

در بخش دیگری از فیلم آپولو 11 در فضا هنگامی که بسیار از زمین دور شده و حالا زمین تبدیل به نقطه ای روشن شده ناگهان پروژکتوری در پشت صحنه روشن می شود و سیمی که از آن آویزان است به خوبی قابل مشاهده است.

 projector1

 

زمین در مرکز و پروژکتور بالا سمت چپ

projector2

 

 

در فضایی که تنها منبع نور باید خورشید باشد که آنهم پشت فضاپیما قرار گرفته نور مربع شکلی که کنار زمین روشن می شود چیست؟!

 

 

21- شیشه نوشابه روی ماه !

 

خواندنی ترین مطلب مربوط به اولین پخش زنده از سفر آپولو 11 به ماه است. نیل آرمسترانگ از آپولو 11 که روی سطح ماه نشسته آهسته پایین می آید و در اولین قدمی که روی سطح ماه می گذارد یک شیشه نوشابه را با لگد به پشت سرش شوت می کند ! و بعد خیلی آهسته به راهش ادامه داده و سخنرانی معروفش را ایراد می کند.

درحالیکه میلیونها نفر فقط جذب منظره ماه شده بودند چند هزار نفر ریزبین از جمله «یونا رونالد» شهروند استرالیایی و خبرنگاران بسیاری این منظره را در خاطر ثبت کردند.

 

 yuna

 

 

یونا می گوید: «  خیلی هیجانزده بودم برای همین رفتم که پخش زنده رو ببینم در اون لحظه ای که دیدم نیل آرمسترانگ شیشه ای که مثل شیشه نوشابه و شاید هم بزرگتر بود رو با پا پرت کرد و شیشه قل خورد و زیر پایه های فضاپیما قرار گرفت…فهمیدم که همش قلابیه…ولی آخه چرا باید اینکارو بکنن و به ما دروغ بگن؟»

 

فردای آن روز روزنامه های زیادی در استرالیا این مطلب را طرح کردند و ماجرای شیشه کوکاکولا سر زبانها افتاد. اما در پخش بار دوم صحنه ادیت و ویرایش شده بود و اثری از لگد زدن آرمسترانگ دیده نمی شد!

(این فیلم بدون سانسور در آرشیو ناسا موجود است اما در دسترس عموم نیست. پخش زنده آپولو در همان سال توسط تعدادی از تهیه کنندگان مانند دیوید پرسی از تلویزیون ضبط شده و بخشی از فیلم مستند » در ماه چه گذشت» می باشد. این فیلم همچنین به همراه فیلم مستند «آیا به ماه رفتیم؟» از منابع این مقاله می باشند. مدت زمان فیلم حدودا 5 ساعت است که قابل قرار دادن روی سایت نیست.)

 

 

در حالیکه اشتباهات ادامه دارند و در قسمت بعدی به آنها خواهیم رسید این سوال به وجود می آید که چرا باید چنین نکاتی در فیلمهای از قبل طراحی شده به چشم بخورد. منتقدین معتقدند چه باور کنیم و چه نکنیم  در میان کسانی که در ساخت این فیلمها سهم داشته اند افرادی هستند که از این دروغ و نقش خود در این ماجرا اگر شرمسار نباشند حداقل راضی نیستند. این افراد نکته سنج در هر قسمت از عکسها و فیلمها نشانه هایی را قرار دادند که به مرور زمان مورد توجه متخصصین قرار گیرد و پرده از این دروغ بزرگ بردارد.

ادامه دارد….

 

اسامی:

1- Bill Kaysing- Retired NASA engineer, worked on engine design of SATURN V and APOLLO 11

2-Dr. David Groves- Physicist & Holographic Computer Image Analyst

3-Dr. Marcus Allen , Critic and Physicist

4-Mary Bennet , Author of » DARK MOON»

5-David Persy, co-author of » DARK MOON», Professional photographer- Award-winning Film Producer- Associate at the Royal Photographic society.UK

6-Dr. WIll Woods- Mathematician, chemist and Physicist, NASA Engineer during and after APOLLO Missions

7-H.J.P.Arnold- Assistant to the Kodak Film Production Company

8-Jan Lundberg- GRP Manager Space Projects Hasselblad- Designed Cameras for NASA for Lunar Photography

9- Rene Ralph- Physicist & Astronomer

10- Yuna Ronald, Australian citizen

 

References – wikipedia 

Documentary movie » What Happened on the Moon

با تشکر فراوان از شیرین عزیز برای ترجمه و  ارسال این مطلب.

هر گونه بهره برداری از این مطلب با ذکر منبع با آدرس www.ufolove.org مجاز می باشد.

Advertisements

Posted on اوت 2, 2013, in دنياي اسرار آميز. Bookmark the permalink. 14 دیدگاه.

  1. با توجه به اینکه در اون زمان آمریکا درگیر جنگ سرد با شوروی بوده و در رقابت های فضایی هم چند بار مفتضحانه از شوروی شکست خورد,برای همین هم منطقی به نظر می رسه که دست به هرکاری بزنن تا بتونن اون قدرت رو در برابر بلوک شرق حفظ کنن.من مطالب این متن رو قبول دارم.بخصوص اینکه چرا پس از سپری شدن اون دهه دیگه هیچ سفری به ماه صورت نگرفته به ویژه که هرچی باشه الا دانش و تکنولوژی فضایی نسبت به اون موقع خیلی پیشرفت کرده.

    • دوست خوب ما ، آرادیای عزیز
      هیچ منطقی برای دروغ گفتن و فریفتن جهان و جهانیان وجود ندارد. فرا زمینیان مقیم ماه به آنها اجازه فرود ندادند ، مگر تحت مقررات و نظارت خودشان. اکنون در بخش تاریک ماه حضور دارند … و چون در آنجا هستند … مثل همیشه ساکتند و سخنی از آن به میان نمی اورند.

  2. یه فکری هم میشه کرد که همه مطالب راجب به فضای ماه و تشعشعات خطرناک و نوع رفت و برگشت دروغ بوده .اینکه انجا هوا هست و خطری نداره یا بیگانگان انها رو اسکورت کردند یا از تونل زمان و دریچه راحت به ما رسیدند و چون با مطالب دروغی که در ذهن ها جا انداخته اند نمیخونه فکر دروغ بودن این سفر میشه.در صورتی که اصل داستان و کمک و همراهی بیگانگان و پایگاه بودن ماه رو نمیشد به مردم بگند

  3. قانع کننده به نظر میرسه جالب بود ممنون.

  4. اينقدر حرفهاي ضد ونقيض ميشنويم كه نميدانيم كدام را باور كنيم ولي مطالب ارائه شده منطقي به نظر ميرسد

    • اگر آنچه را که دولتها و دولتمردان می گویند و سیاستمداران بر مبنای سیاستهایشان بدانها پافشاری می کنند و تکرار … نپذیرید ، همچنان در راه راستی و درستی پیش می روید.
      می گویند: کسی بدوست خود گفت براحتی می توان فهمید که آیا سیاستمداران راست می گویند یا دروغ!
      دوستش پرسید چگونه؟
      پاسخ داد: اگر هنگام سخن گفتن لبهایشان جنبید ، تردید نکن که دروغ می گویند.

  5. »هرچه دروغی بزرگتر باشد مردم راحتتر آن را باور می کنند»-آدولف هیتلر

  6. شیرین گرامی و رامتین عزیز
    این پیام را در نهایت شادی، مسرت و در عین حال شگفت زدگی می فرستیم. بدین سبب که هرگز گمان نمی کردیم که این سایت دست به چنین افشاگریهایی بزند ، بسیار شاد و مسروریم از انجام آن. سپاس فراوان و درود بی پایان بر شیرین گرامی نیز که در ترجمه و ارسال آن همت گماشت.
    همانگونه که Refresh عزیز یادآور شده اند ، هیتلر گفته:
    – دروغ هرچه بزرگتر باشد.
    – بدفعات زیادتر بوسیله مراجع مختلف تکرار شود.
    – مردم آنرا ساده تر می پذیرند.
    و رونالد ریگان ، رییس جمهور پیشین آمریکا نیز گفته: واقعیات چیزهای مسخره ای هستند!

    ناگفته نماند که آقای آرمسترانگ (که عنوان شده که اولین انسانی است که پای بر صحنه ماه نهاده) پس از سفر فضایی خود بسیار گوشه گیر شده خیلی بندرت در مجامع حاضر و یا به مصاحبه ای تن در می داد. پیش شرط او هم در مصاحبه ها این بود که پرسشی درباره جزییات سفر او به ماه مطرح نشود. او پیش از مرگش و در محفلی خصوصی که فیلمبرداری شده ، در سخنرانی بسیار کوتاه خود گفت:
    «حقایق تکان دهنده ای وجود دارند که بوسیله دروغهای بزرگ حفاظت می شوند.»
    در نهایت اینکه: «هیچ چیز» ، بمفهوم راستین کلمه «هیچ چیز» بدانگونه که دیده می شوند «نیست».

    با سپاس

    • دوست عزیز در قسمت پی نوشت مطلب سوم توضیح دادیم .

    • دوست گرامی ما ، iran32
      سایت مورد اشاره شما و بیشتر وب سایتهای از این دست … یا از وب سایتهای اقماری ناسا هستند و یا از ریزه خواران و جیره خوارانشان. کارشان هم تراشیدن دلیل و برهان و تکرار مکرر دروغهاست تا بلکه ما و شما آنها را باور کنیم.

      با سپاس

  1. بازتاب: سفر به ماه : دروغ بزرگ قرن؟! قسمت آخر | دنیای اسرار آمیز

  2. بازتاب: وقتی NASA روی فوتوشاپ را سفید کرد! – Real Or Fake

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: