حلقه هاي كشتزار و ارتباط آن با هندسه اقليدسي و نسبت داياتونيك


حلقه هاي كشتزار و ارتباط آن با هندسه اقليدسي و نسبت داياتونيك

چندين سال پيش چرالد اس هاوكينز ستاره و اختر شناس سرشناس و ايجاد كننده كرسي ستاره شناسي دپارتمان دانشگاه بوستون به بعضي از الگوهاي برجسته حلقه هاي كشتزار كه به شكل تئوري هاي هندسي شبيه شده بودند حالات و روابط خاص كمي و عددي ميان نواحي مختلف دواير ، مثلث و اشكال ديگر رو بيان مي كردند توجه كرد . در يك حالت ( مطالعه موردي) براي مثال يك مثلث متوازي الاضلاع كه بين دو دايره از داخل و بيرون محاط و محيط شده است در اين حالت محيط دايره بيروني دقيقا چهار برابر محيط مثلث داخلي است . سه الگوي ارائه شده ديگر نيز داراي روابط عددي دقيقي هستند . تمام آنها داراي يه نسبت diatonic يا نسبتي كه يه حالت( مقياس) از نوشته هاي موزيكال هستند .

اين طرح ها يك توانايي منحصر بفردي را از دانش رياضيات و هندسه خالقانشان نشان مي دهد . هاوكينز دريافت كه او مي تواند از اصول اوليه هندسه اقليدسي براي اثبات چهار تئوري كه از روابط ميان حلقه هاي كشتزار  و فضاهاي خلق شده از آنها بوجود آمده اند استفاده كند . او همچنين با تحليل و بررسي چهار تئوري فوق يه تئوري پنجم نيز كشف كرد .

اين تئوري مشتمل بر دواير متحدالمركزي است كه اضلاع يك مثلث را با تغيير شعاع خود لمس مي كند .اين تئوري هندسه بنا به گفته هاوكينز هندسه مخصوص حلقه هاي كشتزار را ايجاد كرده است . پنجمين تئوري حلقه هاي كشتزار شامل يك مثلث و دواير متحدالمركز مختلفي است كه هم اضلاع و هم رئوس مثلث را لمس مي كند .

مثلث هاي مختلف دايره هاي مختلفي ايجاد مي كنند كه منطبق بر اين تئوري باشند . يك مثلث متساوي الاضلاع يكي از الگوهاي حلقه هاي كشتزار را ايجاد كرد  سه مثلث متساوي الساقين يكي ديگر از الگوهاي حلقه هاي كشتزار را ساختند . چيزي كه بسيار عجيب است ان  است كه همه اين حالات هندسي ارائه دهنده نسبت موزيكال diatonic مي باشند . به هيچ عنوان هيچ تئوري هندسي با موزيك رابطه نداشته بود . هاوكينز نتوانست مرجعي را بيابد از هندسه موزيكال استفاده يا نام برده شده باشد نه در هندسه اقليدسي و نه در كتاب هاي ديگري كه او بررسي كرده چنين حالتي پيدا نشده بود . حتي وقتي او اين موضوع را با خوانندگان اخبار علمي و مدرسان رياضي در ميان گذاشت چنين موردي را در رياضي گزارش نكردند .

بالاخره هاوكينز گزارش داد كه در تاريخ جولاي 1995 سازنده اين اشكال هندسي در مزارع گندم انگلستان در ميان دوجين طرح ايجاد شده از سال 1980 تا حال طرحي را ايجاد كرد كه با اصل پنجم (stringent definitions ) هاوكينز سازگار بود . كار يا طرح ايجاد شده چيدماني از هندسه اقليدسي و نشانه هاي از يك توانايي منحصر به فرد در خم كردن گياهان زنده بدون شكستن يا خرد كردن آنها  ترسيمي پيچيده و الگويي دقيق و با ابهاماتي زياد در فهم و استثنائاتي قابل توجه و به روز بود .

توجه : پنجمين تئوري سازنده حلقه هاي كشتزار (The circle makers› fifth theorem ) در مجله ملي مدرسان رياضيات در انجمن مدرسان رياضيات به چاپ رسيده است .

توضيح مختصر : يكسري نوت هايي   Noteدر موسيقي به يكديگر بوسيله نسبتي خاص وابسته اند . اين نسبتها فضاي بين هر نوت را محاسبه مي كنند و نوتها را در يك گردهمايي ايجاد مي كنند . البته براي گوش انسان نوت ها صدا ايجاد مي كنند اگر آنها به صورت مساوي فضا داشته باشند . نمودار زير نشان مي دهد كه حقيقت درك نسبت ها بسيار پيچيده است . براي مثال نسبت بين ((سي و دي )) در جدول 9/8 مي باشد :

موزيسين ها از نوت هاي موسيقي در اكتاوهاي اوليه براي كدينگ پيام هايشان در ساخت موسيقي خود استفاده مي كنند . سازنده طرح هاي حلقه هاي كشتزار  از سال 1988 از كدينگ در ارائه پيام هاي خود بوسيله نسبت داياتونيك براي ايجاد ست هايي از نوت ها استفاده مي كرد . در اين نوشته از توضيح مفصل اين نسبت صرف نظر مي شود براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به صفحه زير مراجعه بفرماييد :

http://www.cropcirclesecrets.org/crop_circles_diatonics.html

منبع  http://www.cropcirclesecrets.org

ترجمه و تنظيم از وحيد

هر گونه بهره برداری از این مطلب با ذکر منبع با آدرس www.ufolove.wordpress.com آزاد میباشد.

پ . ن : باتشكر فراوان ازدوست خوبم  وحيد عزيز براي ترجمه و ارسال اين مطلب.

Posted on نوامبر 7, 2010, in دواير گندم. Bookmark the permalink. 40 دیدگاه.

  1. من نفهمیدم چی گفتید .

  2. فكر كنم به عدد في مربوط بشه!!
    1.612

  3. فرها د سدادی

    سپاس از وحید جان بخاطر این مطلب علمی و موسیقایی و هارمونیکش …

    مطالب خوبی در مورد دیاتونیک در ویکی پدیای انگلیسی هست :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Diatonic_and_chromatic
    برداشت شخصی من ، سوای اینکه بعضی از از این دوایر کار دانشجویان خوش ذوق و خوش قریحه ریاضی ، موسیقی ، هنر و…باشد ، نشانگر نیروی خلاقه و نبوغ در محاسبات ریاضی/هندسی و تلفیق آن با هنر است ، حال با هر منشا و خاستگاه زمینی / فضایی که می خواهد باشد …

  4. بش بگید به عدد طلایی ربط نداره ؟:دی

  5. بشقاب پرنده ها از سال 1947 ، بخشی از فولکلور مدرن بوده اند. شبیه داستان های هیولا های دریا و غیره ما با داستان های متعددی در مورد وسایل ساختار یافته پرنده ای روبرو هستیم که می توانند مانور های باور نکردنی انجام دهند.

  6. من یه چیزو نمیفهمم اونم اینکه چرا روراست نمیگن چی میخوان؟یا نکونه زمینو با دفتر نقاشی بچه هاشون اشتباه گرفتن ؟

  7. میخوان بگن کار آدمای علافه نه فضاییا

  8. من فکر میکنم یه جور تست هوشه میخوان ببینند ما زمینیها به درجه ای از پیشرفت و هوش رسیدیم که بتونیم اینها رو حل کنیم یا نه شاید مثال جالبی نباشه اما یک محیط آزمایشگاه رو فرض کنید که دانشمندان برای سنجش هوش موشها یک سری پازل سر راهشون قرار بدن و عکس العمل و چاره یابی اونهارو بررسی کنند .شاید ما هم از نظر اونها اونجور باشیم یعنی اختلاف هوشی و پیشرفتشون با ما خیلی باشه

  9. رامتین جان در باره این دوایر تا به حال زیاد بحث کردیم تو این وب . ولی خوب هنوز هم جواب درستی پیدا نکردیم.
    ممنون

  10. حلقه هاي كشتزار دو بحث متفاوت داره: 1- روش ساخت اين طرح ها 2- معني و انگيزه اينكار…در مورد اول سوختگي هاي مشخص روي ساقه ها فقط ميتونه كار پرتوهاي ليزري باشه كه مثل چاپ پرينتر ليزري عمل ميكنه..در مورد دوم استفاده از الفباي رمز هندسيه كه از الگوي هاي باستاني اقتباس شده…نتيجه: اينها منشاء انساني داره…هيچ موجود فضائي براي ارتباط از اين روش استفاده نميكنه

    • كوشش عزيز 2 مورد بود كه تاييد شد كار زميني ها نبود .البته رويشان نشد بگويند كار فرازميني ها .يكي يك دايره گندم كه ارتش انگلستان تاييد كرد و در همان لحظات زمان برايشان متوقف شده بود كه مطلبش در وبلاگ موجوده و ديگري ماجراي ناپل ايتاليا.البته منكر نيستم كه خيلي از آنها كار زميني هاست.

      • روي زمين دو نوع تكنولوژي وجود داره: 1- تكنولوژي دولتي 2- غيردولتي…برتري با نوع دومه…نوع دوم متعلق به هيج دولتي نيست چون قادر به تصاحبش نيستند…دواير گندم از نوع دومه

      • سلام مطالب جالبي بود بدون اينكه بخوام تاييد يا ردش كنم.
        كوشش جان و آقا رامتين ميدونين جالبيش كجاست؟كه كشف كنن اينا يه جور صوت بهم پيوستست واسه مكالمه يعني اين نتها رو بهم بچسبونن و بع ضبطش كنن رو ديسك و صداي كسي منتشر بشه كه داره صحبت ميكنه و خودشو معرفي ميكنه !!!!!
        وجالبترش اينه كه اون يارو كه خودشو معرفي ميكنه بگه :
        سلام.من غضنفر دانشجوي رياضي محض از دانشگاه علمي كاربردي نورآباد ممسني ايران هستم دارم رو تحقيقم كار ميكنم!!!شما در مقابل دوربين مخفي هستيد!!!! 🙂 🙂 🙂 🙂

      • اين حلقه ها تك تك فقط يه نماد هستن ولي وقتي كنار هم باشن معني قشنگتري پيدا ميكنه..انگار داره از دنيايي حرف ميزنه كه دولتها وجود ندارن و مرزها برچيده شدن..

      • رامتين اين عكساي همون مزرعه هست يا از روي اون نقاشي شده؟اگه عكس مزرعه باشه يعني اينكه هركي بوده كل مزرعه اطرافو سوزونده و فقط اون طرح طلايي رو وسط مزرعه باقي گذاشته!از منظر نقاشي رنگهاي سياه و تيره براي برجسته كردن رنگهاي روشن بكار ميره يعني رنگهاي تيره پشت رنگ روشن قرار ميگيره و اونو به جلو هول ميده كه بيشتر جلوه كنه.اگه اينو درنظر بگيريم اين يارو زحمت اينو داده كه يه مزرعه رو كامل بسوزونه كه اون طرح طلايي وسط جلوه كنه كه اگه منظورش اين نبو ميتونست عكس عمل كنه و فقط طرح وسطو بسوزونه و به شكل سياه نشون بده.اين ميتونه صرف نظر از اين فرضيه موسيقاييش يه تصوير چندبعدي به نمايش بذاره تو شرايط خاص!مثلا به عنوان يه فرض اين شرايط خاص ميتونه زاويه تابش خورشيد باشه تو همون لحظه!نه لحظات ديگه چون اين طرح روي گندمزار هست و تو هر ثانيه توي احوال وشرايط رنگي گندمها تغيير پيدا ميشه.حالا بگذريم يه نظري داديم ديگه 🙂 🙂
        اگه برگرديم به اون نتها به نظرم اگه فقط روي طرح طلايي مانور بدن بيشتر به نتيجه برسن چون طرحاي سياه براي نشون دادن طرح طلاييه نه چيز ديگه!

      • تو مطالب قبليتون خوندم كه يه وقتي هي پيامي به فضا ميفرستن و يه شب تو مزرعه كنار اون ايستگاه ازين اشكال نمايان ميشه و سال بعد همون جا يه شكل ديگه تكرار ميشه.يه سوال اگه اينا واقعا قبول دارن كه اين اشكالو بيگانگان بوجود ميارن يعني يه دوربين نصب نكردن تا ببينن كار كيه؟!ازينا بعيده!

      • آفرين ياسميناي عزيز…به نكته كليدي اشاره كردي..سه بعدي كردن پيامها..بيشتر از 10000 ساله كه بشر روي سطوح دوبعدي پياماشو مينويسه و ميخونه از سنگ و گل و چوب و كاغذ بگير تا تلويزيون و كامپيوتر…ما ميدونيم كه درون بدن پيامها رو حاملهاي سه بعدي منتقل ميشه ولي نميتونيم بخونيمشون..حدس زده ميشه در هر ضربان قلب، اسكن كاملي از بدن وجود داره ولي نميتونيم تصوير بگيريم..فقط حدس ميكنيم..شايد كليدش رو همين مزارعه!!..تا حالا به ذهنم نرسيده بود..ممنون

      • خواهش ميكنم دوستم.چه جالب ميشه اگه توي هر ضربان قلب اسكن كامل بدن باشه!!!!غير ممكن هم نيست اگه روي اصوات ضربان قلب تحقيق بشه احتمالا چيزاي خوبي گير بياد!!دستگاههاي پزشكي بيشتر با اصوات اولترا صونيك كار ميكنه.اصواتي كه ما از بيرون ميفرستيم به بدن حالا قلب اين كارو از تو بدن انجام ميده!!!خيلي جالبه مرسي منم تا حالا به اين فكر نكرده بودم 🙂

      • روي صدا و امواج منتشره قلب تحقيقات زيادي شده، كتاب قطوري هست به اسم الكتروكارديوگرافي كه مال گروه پزشكيه..بهشون تو تشخيص بيماريها كمك ميكنه..سه بعدي هم مانيتور ميشه ولي با اون چيزي كه منظور ماست خيلي فاصله داره..

      • بله درسته. 🙂

  11. من اشكال ديگشو هم همينجا ديدم همه هندسين.

  12. سلام دوستان مطلب جالبی بود از رامتین و وحید تشکر میکنم یاسمینا هم حرف قشنگی زد شاید یه جور مکالمه باشه
    شاید هم حق با کوشش جان باشه

  13. جالب بود ممنون

  14. salam mer30 omadi age matalebem bedardet khord to safat bezar

  15. be nazare man kare khodie

  16. با سلام کشفی که من در بررسی این مورد بخصوص کردم اینه که سه دایره موجود بزرگ در شکل سه زمان حال & آینده و گذشته رو به ما نشان میده.( نقوش مارپیچ در داخل دوایر همان تونل زمان می باشد. ) دایره بزرگ وسط که که دوره آن قرمز رنگ هست زمان آینده رو نشان میده و دایره کوچکتر حال و دایره سوم که از همه کوچکتر هست گذشته می باشد ( زیرا جهان در سفر به آینده در حال گسترش و بزرگ شدن می باشد ) و مثلث در مرکز تمام دایره ها بیانگر موقعیت خالق اثر می باشد و این پیام را مبنی براینکه آنها در سه زمان موجود در حال رفت و امد هستند و نیز مسافر زمان از آینده به گذشته خود که زمان حال مارا تشکیل می دهد می باشند دوستان آنها سه دایره بزرگ در گوشه های دایره وسط دارند که بیانگر سه جهان متفاوت و موازی میباشد که یکی از آنها جهان ما می باشد و خط بالائی که از دایره به نقطه بالای مثلث می باشد موقعیت مکانی ما رو نسبت آنها نشان می دهند یعنی مثلث وسطی دقیقا مثل فلش و یا همان جهت سنج در نقشه با زیهای رایانه ای می باشد که جهت حرکت آنها در سفر زمانی خودشون رو نشان می دهد . و من فکر می کنم که اگر آنها مسافران زمان آینده به گذشته و یا هر موجودیپیشرفته تر از ما باشند نیاز به خلق اثری که در ذهن ما ایجاد معمای پیچیده کنند را ندارند زیرا که به سادگی و برای فهم ما آن را تولید و باقی گذاشته اند .
    و این ما ئیم که با ایجاد معماهای پیچیده خود را سردر گم و پریشان می سازیم . انها این آثار را بر مبنای فهم ما ایجاد کرده اند و به نظر من زیاد دارای پیچیدگی نیست و پیچیدگی این آثار زمانی ایجاد می شه که اگر ما بخواهیم به موقعیت مکانی و زمانی آنها دست پیدا کنیم چطور و چگون می توانیم آن را انجام دهیم می باشد. من مطمئن هستم که در آینده به این کشفپی خواهند برد

  17. تضیح اینکه این مثلثهای اضافه شده در شکل و ترسیم آن توسط دانشمندان خود ما انجام شده بدرست می باشد آم تفسیر آنها از این اجاد نادرست می باشد.

  18. سلام دوستان معلوم نیست که چرا فضاییها با این اشکال میخواهند با ما ارطباط بر قرار کنند به نظر من این اشکال پر از رمز و راز هستند که ما انسانها سالها طول میکشد چیزی از این اشکال متوجه شویم به نظر من این اشکال یک نوع ادرس کهکشانی و حاوی پیام هایی از انها هستند فضاییها از نظر علمی هزاران سال از ما جلوتر میباشند و انها دقیق میدانند که زبان بین المللی ما کدام است چون از گذشته دور بارها به زمین با سفینه های خود رفت و امد میکردند به نظر من فرازمینیها خیلی راحت تر میتوانند با ما ارطباط بر قرار کنند و یا از طریق پیامهای رادیویی بهتر میتوانند پیامهای خود را ارسال کنند که ما هم متوجه شویم ولی به نظر من انها خیلی راحت میتوانند با ما ملاقات کنند ولی خودشان از این کار پرهیز میکنند .. به نظر من چند دلیل وجود دارد که فرازمینیها نمی خواهند ملاقات حضوری با ما انسانها داشته باشند .. نظر اول انها نمی خواهند که نظم ما انسانهارو به هم بزنند چون از نظر علمی هزاران سال از ما جلوترند نظردوم انها میدانند که ما انسانها جنگ طلب هستیم و انها نمیخواهند که تکنولوزی خودشان بدست ما انسانها بی افتد .. نظر سوم ممکن است انها از افکار ما خوششان نمی اید و فقط در باره ما تحقیق میکنند .. نظر چهارم از ما انسانها میترسند که با بر خورد با انها مثل یک موش ازمایشگاهی برخورد شود با تشکر

  19. دوستان عزیز، سوالی به ذهنم رسید که فکر کنم بد نباشه اینجا مطرح کنم تا نظر شما رو هم بدونم:
    اگر شما یک تمدن فضایی باشید و تصمیم بگیرید با یک یا چند دولت زمینی (نه مردم) تماس بگیرید، معیار انتخابتان چه خواهد بود و کدام ها را انتخاب می کنید؟

    • سوال خوبيه!..به نظرم زمين مثل دهات كوره ايه كه وسط كويره..كلاشونم بيفته نميان وردارن..هر تمدني بخواد با زمين ارتباط داشته باشه، باعث سرشكستگي و بي آبروئيشه…اداره زمين هنوز مثل چندهزار سال پيشه..فاقد عدالت اجتماعي و زبان مشترك جهاني و بي مسئوليت در برابر محيط زيست..عامل انقراض صدها گونه گياهي و جانوري .. گرفتار اوهام و خرافات و ….

  20. با تمام اینها، اگه بخواهی انتخاب کنی؟

  21. شاید علامت رو برا ما نگذاشته باشن . شاید یک علامتی گذاشتن برا مثلا گروه بعدی که میاد . به زبون خودشون . بخصوص که میگن تا سالها اون منطقه متفاوت میشه و تشعشعات متفاوت پیدا میکنه . یک چیزی مثل علامتهایی که اداره برق و اب و گاز رو اسفالت میکشن . تا گروه بعدی چیزی رو متوجه بشن .

    • اینها تو کشتزارها و روی گیاهان مثل گندم و… ایجاد شده و بعد از مدتی این گیاهان درو میشن و زمین دوباره شخم میخوره و بذر جدید کاشته میشه و کاملا موقتی هستند من خودم موقعیت بعضی از اینهارو با گوگل ارث چک کردم و فقط یک زمین زراعی خالی و شخم خورده دیدم

  22. خیلی جالب بود

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: