فضاپیمای باستاني که در ترکیه پیدا شد


ماکت موشک فضاپیمای باستانی

https://i0.wp.com/www.bibliotecapleyades.net/imagenes_ciencia/flyingobjects22_02a.jpg

آیا عکس بالا ماکت یک موشک فضاپیمای تک سرنشین باستانی است؟ آن ؛ چیزی شبیه گفتۀ ذکریا سچین  نویسنده برجسته و محقق در زمینۀ نظریه فضانوردان باستانی میباشد؛ که در موزۀ باستان شناسی استانبول در ترکیه به مدت یک چهارم قرن مخفی نگهداشته شده بود.

سچین اخیراً موزه را متقاعد کرد که این شیئ مصنوع ممکن است درحقیقت باستانی باشد و نه یک مجعول مدرن که آنها (سرپرستان موزه ) استنتاج کرده بودند ؛ فقط به این خاطر که عقیدۀ ما از تاریخ باستان شامل موشکهای فضاپیما نیست.

سچین در مقالۀ خود ، در مجلۀ Atlantis Rising  ، شمارۀ 15 ، این شییء را بصورت زیر توصیف میکند:

یک نمونۀ کوچک حجاری شده از آنچه به چشم امروزی شبیه یک فضاپیما با کلاهک مخروطی ، که از یک دستۀ چهارتایی اگزوز موتور در اطراف یک اگزوز موتور بزرگتر ساخته شده به نظر میرسد ؛ فضاپیما دارای یک کابین برای تک خلبان میباشد. ( در واقع در سنگ تراشی اینگونه نشان داده شده است. )

https://i0.wp.com/www.bibliotecapleyades.net/imagenes_ciencia/flyingobjects22_01a.jpg

او ، خلبان را در وضعیت نشسته با پاهای تاشده به سمت قفسه سینه و پوشیدن لباس یک تکۀ مخصوص پرواز با پوتین هایی در پاها و دستکشهایی در دستان توصیف میکند ؛ وی اشاره میکند از آنجایی که قسمت سر خلبان مفقود است ، ما نمیتوانیم بفهمیم که آیا خلبان ، کلاه ایمنی ، عینک محافظ و یا سایر ادوات مخصوص را بسر دارد ؟ این شیئ 5.7 اینچ طول ، 3.8 اینچ ارتفاع و 3.5 اینچ عرض دارد.

[IstanbulRocketship2.jpg]

سچین سالها وقت صرف ردیابی شیئ کرد تا اینکه آنرا در موزۀ باستان شناسی در استانبول یافت. آن شیئ در Toprakkale از زیر خاک بیرون آورده شده بود ، شهری که در دوران باستان با عنوان Tuspa شناخته میشد ، جایی که پادشاه Urartu مدت کوتاهی در بیش از 2500 سال قبل سلطنت میکرد.

مسئولان موزه برآن بودنند که این شیئ کوچک بایستی جعلی باشد زیرا با سبک دوران کهن متفاوت است ، مهمتر آنکه شبیه یک کپسول فضایی به نظر میرسد.

آنها استدلال کردند ، از آنجایی که در دوران باستان کپسول فضایی وجود نداشت پس آن بایستی یک جعل مدرن ، یک شوخی عملی ،  ساخته شده از گچ پاریس و پودر سنگ  مرمر باشد.

به هر حال ، در طی بازدید سچین از استانبول و موزه در ماه سپتامبر سال 1997 میلادی ، او با مدیر ، دکتر Pasinli ملاقات کرد ، او شیئ مصنوع را از کشو برداشت و به سچین اجازه داد تا بررسی کند و از آن عکس برداری کند. آن از دید سچین اینطور به نظر میرسید که بایستی از یک سنگ آتشفشانی متخلخل تراشیده شده باشد ، جزئیات بسیار دقیق است.

دکتر پاسینلی نظر سچین را جویا شد ؛ سچین به مدیر و همکاران او گفت : خارج از شرایط نیست وقتی شما اشیای مختلفی را بررسی میکنید که گویی نمایانگر یک تمدن کهن فضایی میباشند.

در کتاب » ممالک گمشده » ی سچین ؛ شما تصاویری از مصنوعاتی می یابید که ممکن است نمایانگر فضانوردان ریشدار و فضاپیماهایی باشند ؛ که این اشیاء متعلق به کشور مکزیک هستند  و همچنین آنچه که ممکن است سکوی فرود یا پرواز یک فضاپیما باشد را در لبنان بیابید.

https://i0.wp.com/www.nowlebanon.com/Library/Images/Uploaded%20Images/Sitchin-and-stone-resized.jpg

او به مسئولان موزه توصیه کرد تا به بازدیدکنندگان اجازه دهند تا در مورد آنچه که هست برای خود تصمیم بگیرند ؛ درحالی که شک خودشان را درمورد اعتبار این شیئ مصنوع اظهار میدارند.

این برای متقاعدکردن موزه داران کافی بود تا درنهایت شیئ را در معرض نمایش عمومی قرار دهند. به طور قطع شما برای دیدن این شیئ خودتان دفعۀ بعد در استانبول هستید.

این مخلوقات که بر این سفینه های فضایی سوار بودند ؛ یا خدایان خوب نزد یهوه خالق بودند و یا شیاطینی (مردان افعی ، = serpent men ) بودند که در برابر یهوه شورش کردند. ( یهوه = نام‌ خدا درميان‌ قوم‌ اسرائيل‌ )

منبع

http://ancient-contact.blogspot.com/2008/02/instanbul-shem-rocketship.html

تاریخ درج مطلب : هفدهم فوریه 2008 میلادی

پ  . ن : با تشكر از افشين عزيز بابت تهيه و ارسال اين مطلب.

****************************************************************

موشک فضا پیمای باستان که در ترکیه پیدا شد

https://ufolove.files.wordpress.com/2010/09/istanbulrocketship.jpg?w=300

زکریا سیتچین یکی از نویسندگان و محققین برجسته جنبش علم نجوم باستان، سفرهای زیادی به منظور تحقیق درباره ساخته های فرا زمینی انجام داده است. او کشف کرد که موزه باستان شناسی استانبول یک سنگ تراشیده شده عتیقه که شباهت بسیار زیادی به یک کپسول فضایی مدرن را (که با ارائه آن مخالفت کردند) نگهداری میکردند. موزه دارها وانمود میکردند که این مجسمه فقط یک شوخی فریب آمیز میباشد. این وسیله شگفت انگیز بسیاری از جزئیات یک کپسول فضائی امروزی را نشان میدهد، دهانه های اگزوز موشک در عقب، و یک اتاقک خلبان با خلبانی نشسته داخل آن که یک لباس خلبانی چین خورده با دستانی که بر روی تجهیزات کنترل است را نشان میدهد. بعد از نشست با موزه داران  و تحقیق در مورد این حکاکی، زکریا سیتچین مصمم بر این بود که این اثر تصنعی به خیلی از اثاری که از قبل دیده شبیه بود، او پیشنهاد داد که این اثار را به نمایش بگذارند. او موزه داران را تشویق میکرد تا اجازه بدهند بازدید کننده گان نظرات خود را در مورد این که  » آیا این شی میتواند یک سفینه فضائی باشد؟»    را بدهند.

[MayanCraft.jpg]

[MayanShip.jpg]

زکریا تمام زندگی کاری خود را صرف مطالعه و تحقیق در مورد اثار و نوشته های باستان ما کرد. او خاطر نشان کرد که دید علم امروزی ما از گذشته(باستان) شامل سفینه های فضایی و سفر به ستارگان نبوده. اما او نمایشگاه وسیعی از اثار و نوشته های باستان را اشکار کرد که با قاطعیت اشاره به وجود یک جهان فوق پیشرفته باستان را داشت . موشک باستانی استانبول نمیتواند به تنهایی حک شده مخیله یک صنعتگر باستان باشد . جزئیات مهندسی ممکن بود حدس زدنش غیر ممکن باشد  . مدل به طور واضح نشان میدهد که حجار، خود شاهد عینی این سفینه بوده. ترتیب قرار گرفتن موتورها در عقب، وضعیت نشست خلبانان و لباس چین خورده مخصوص ارتفاعات نمیتواندحاکی بر این باشد که  یک حجار باستان خود تصور این سفینه را کرده باشد. خیلی از جزئیاتی که در اثار مصنوعی تکرار شده  در جایی  در وسط دنیا در آمریکای مرکزی پیدا شده. مایاها مختصری از ناوگان فضایی خود را بر روی سنگها جا گذاشتندکه به مقابر و اهرام عظیم و مجلل که بالاتر از سایبان جنگل برخاسته مزین کردند. بار دیگه، سوال اینجاست که این باستانی ها تا چه حد قادر به خلق چنین اثار هنری که نمونه ای از سفینه فضایی با چنین جزییات دقیقی را بودند. باید گفت همانطور که موزه داران موزه استانبول با ارائه فضاپیمای باستانی خود مخالفت و مقاومت کردند، محققان مایا با عزم ثابت در مقابل آنان مقاومت کرده و به جمع آوری منابع و مآخد در مورد محبوب خود مایا ادامه دادند. تقریبا برای کسی که سردسته محققین بود این سوال بوجود آمد که این فضاپیماها شبیه به چه چیزهایی هستند. آنها خود را به عنوان اثار مصنوعی دینی که بواسطه پادشاهان یا آنها سمبلی از عالم اموات جایی که خدایانشان سکنا دارند. آیا واقعا این افراد کور هستند یا آنها فقط مسیری که شرکت به آنها داده را به ترس از دست دادن شغل و معاش خود دنبال میکنند؟  گرچه جواب اصلی خوشبختانه این است که ما محققینی چون زکریا ستیچین را داریم که به مقامات بالاتر هم جواب نمی دهند و ارزشی برایشان قائل نیستند و خارج از آن درهای جدیدی گشوده و سوالاتی با تفاسیری مفصل طرح نمودند. مایاها نه تنها حجاری با جزئیات بسیار دقیق رسوم نیم تنه دامن گرد را انجام می دادند بلکه ماهرترین طالع بینان بودند. حداقل علم مدرن آنها را از تجربیات فلکی شان بی بهره نگذاشت. توطئه توسط کلیسا در اسپانیا چیده شد، هنگامی که جنگجویان شروع به کشتار نسل مایاها کردند که تمام این کشتارها به اسم کلیسا و دولت و مقداری طلای زمخت صورت میگرفت . دانشگاهها و موسسه های مدرن وارث مستقیم این طرز فکر اشتباه هستند. وقتی که عقیده ای در جایی میباشد که قابل اصلاح و ویرایش نباشد. حتی اکه این افراد زیرک و با استعداد یافتند که موشک حجاری شده زیر یک مقبره آنها باید ترجیحا میگفتند که این شی فقط شبیه به یک موشک است، این شی واقعا یک سمبل مذهبی که پادشاه از آن برای عبادت جهان اموات استفاده میکرد. همین امر علت اصلی است که تاریخ ما هیچ وقت به جدیت توسط مسیر اصلی مطالعه نشد و هر منبع و ماخذی در مورد آدمها و سفینه های فضایی  یک صورت و وجه مسخره ای را بوجود خواهد آورد. آیا تمام این سازه های باستانی دست بشر فقط سمبلهای مذهبی میباشند که صرفا شبیه به فضاپیماهای مدرن هستند؟ آیا فضاپیمای استانبول فقط گروهی از استان-بول است؟ در زنجیره  «آتلانتیوم»  جواب «خیر» میباشد.  «اُکام رِیزور» نشان اصلی قرن14  «فرانسیسان فرایر ویلیامِ اُکام»  میباشد.   «تمام اسباب متساوی خواهند بود، ساده ترین توضیح به واقعیت سوق دارد». در خصوص قضیه مجسمه های فضاپیماهای باستان میتوانیم این یقین را داشته باشیم که  «اُکامِ قدیم»  میبایست به کدام سمت تمایل پیدا میکرد.

http://www.theatlantium.com/2007/08/atlantium-episode-xl.html

پ . ن : با تشكر از مصطفي عزيز بابت تهيه و ترجمه اين مطلب.

Posted on سپتامبر 16, 2010, in فرازمینی ها در زمانهای کهن, فضانوردان باستانی, تاريخ مرموز, تاريخ زمين. Bookmark the permalink. 69 دیدگاه.

  1. درود
    مصطفی ، افشین و رامتین گرامی بسیار عالی بود.
    رامتین جان لباس مشابه جی سوت خلبانان در پروازهای مرتفع میباشد . فوق العاده جالب بود.
    سپاس مجدد

  2. In the Name of GOD the Most Compassionate the Most Merciful
    Hello my friends .
    I recommend you to visit the following sites to their strongly important informations :

    1- Arrivals series in 51 parts :
    http://www.arrivals.technocrazed.com/
    or
    http://thewakeupproject.blogspot.com/2009/04/wwwwakeupprojectcom.html
    or
    http://www.wakeupproject.com/

    ( I beg you watch this series compeletly and carefully )

    2- «Illuminated» in 8 parts :
    http://www.youtube.com/watch?v=gHX70oNBZ4A ( Atheism )
    http://www.youtube.com/watch?v=0pzp6zFM1_Y&feature=related ( Positive & Negative Energy )
    http://www.youtube.com/watch?v=GQDdp9ApkQo&feature=related ( 9/11 Signifying Destruction Of Holy Kaaba )
    http://www.youtube.com/watch?v=6aFjsAUYQ4I&feature=related ( Seven Heavens & Illuminati Challenging God )
    http://www.youtube.com/watch?v=Qovwmw7tXL4&feature=related ( Will They Then Not Believe? )
    http://www.youtube.com/watch?v=rBisbQ_7IgA&feature=related ( This is how the truth will always be treated )
    http://www.youtube.com/watch?v=QJHHdfoKI20&feature=related ( Al Aqsa, Forbidden Magic & The Purpose Of Dubai )
    http://www.youtube.com/watch?v=JbeUnOja4Ck&feature=related ( Kabbalah, KabbALAH, Get It? )

    3- http://www.terrorism-illuminati.com/

    4- http://www.infowars.com/

    5- http://www.davidicke.com/

    6- http://www.conspiracyarchive.com/

    7- http://www.youtube.com/watch?v=PBKDZhu-EZw ( Illuminati Symbolism In Movies )

    Peace be upon all those who seek and respect the truth , beauty , justice and freedom .

  3. هر سوالی در مورد یوفو ها دارید بپرسید بنده جواب گو هستم

    • بابا بی خیال !!!!
      ایول خوشم اومد به این میگن یه محقق!!!!!

      • یوفوها چند سال عمر میکنند ؟؟؟چی میخورند؟؟؟؟آیاسیستم دفاعی بدن آنها با ما فرق داره ؟؟؟؟ کهکشان یا منظومه اونها جزء نسل چندمیه ؟؟؟ فاصله شون از ما چند سال نوریست ؟؟؟

        البته تعارف اومد نیومد داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!فعلا این ها رو پاسخ بدید تاسوالات بعدی

  4. مرسی از مصطفی و افشین عزیز.
    خیلی جالب بود.
    بچه ها دلم برای سیچن میسوزه ، چون هیچکی درکش نمیکنه.
    حالا خوبه اینجا زندگی نمیکنه ، اگه اینجا بود ، احتمالاً الان سالها بود که به جرم دیوونگی توی تیمارستان بستریش کرده بودن.
    شانس اورده.
    هر چند طفلکی اونور هم به خاطر عقایدش 2 سالی توی زندان بوده ولی باز خوبه که الان کاری باهاش ندارن.
    شایدم طبق شرایطی آزادش کردن ، که هر چیزی رو به زبون نیاره.
    احتمالاً این قضیه هم میره قاطیه بقیه چیزهایی که نمیتونیم به درستی ازشون سر در بیاریم.

  5. با تمام احترامی که برای فرهاد قائلم ولی کاملا باهاشون مخالفم..سفر به گذشته غیر ممکنه…

    • تی جانه قوربان …تی بالامی سر …alii جان …!
      باور کن ، این خصلتهای خوبت را دوست دارم ، نقدو مخالفت در نهایت احترام…
      ولتر یک زمانی گفت : زنده می مانم تا مخالف من به مخالفتش ادامه دهد …زنده باد مخالف من !!
      از شوخی گذشته ، حرفت در موردغیر ممکن بودن مسافرت زمتن متین است ولی باید این را بگویم که علم همیشه 2 سر دارد : علمی که اخلاقی و انسانی است ودر جهت حفظ مردمان این کره ی خاکی ، و علمی که جاه طلبانه و برای ازدیاد قدرت است و ویرانگر که به پروزه های منهتن (بمبهای اتمی /نوترونی)پروژه ی مونتاک مسافرت در زمان وتبعات وحشتناک آن منجر شد (ایکاش آدم هیچ نداند …!)
      باز هم دوست من ، من وسایر دوستان در خدمتیم برای هرگونه اطلاع رسانی ،
      ایمیل من هم که می دانی ….
      قربانت

  6. aliiآقا
    چرا غیر ممکن
    از نظر دینی ما معتقد به طی الارض و طی الزمان هستیم
    و افرادی هستند که در سیر و سلوک عرفانی دارای مراتبی میشوند و میتوند در مکان یا زمان به سرعت سیر نمایند
    از نظر علمی هم مدتهاست که از علم فیزیک امکان اینکارو اثبات کرده و طبق قواعد فیزیک اینکار ممکنه و برای همین هم هست که برخی موسسات تحقیقاتی سالهاست بر روی این موضوع کار می کنن و هر از چند گاهی نتیجه تحقیقاتشون رو منتشر می کنن
    لطفا دلیلتون رو بر عدم امکان بفرمایید

    • طی الارض مکانی شنیده بودم…ولی طی الارض زمانی نه! اگر نمونه ای به خاطر دارید بفرمایید.
      (طی الارض، اینطوری که معرفی شده فیزیکی/ جسمی بوده! ولی احوالات عرفانی از جنس ذهنی بوده! کاری به حقایق دریافتی عارف ندارم… منظورم فرق گذاشتن با طی الارض هست! شما اطلاعات دیگه ای دارید؟).

      • آنچه عرفا درباره طی الارض میگن منظورشون انتقال جسمه وگرنه انتقال روح که کار بسیار ساده ایه و حتی …..
        درباره طی الزمان هم شاید کمتر شنیده باشید اما برخس از عرفا که قدرتشون رو از ائمه اطهار گرفتن مسافرت هایی رو به گذشته(مثلا از زمان ما به واقعه عاشورا) داشتن اما با این شرط که در گذشته و تاریخ تاثیر نزارند و فقط نظاره گر اتفاقات باشند
        ناگفته پیداست که وقتی از عرفان یا علوم غریبه حرف میزنیم منظورمون علوم عرضی دربرابر علوم طولی که با تحصیل اکتساب میشن و همچنین شهود باطنی و علم حضوری دربرابر علم حصولی است
        پس لطفا دوستان خرده نگیرند که چرا هنوز علوم رایج یه این درجه نرسیده اند
        مثلا از قدیم الایام انسان هایی بوده اند که از دیوار عبور می کردند و یا پرواز می کردند و یا حداقل حوادث آینده را پیش بینی می کردند اما علم بشر بعد از هزاران سال تازه با کمک صدها وسیله تونسته بخشی از این کارها رو اونهم بصورت خیلی خفیف انجام بده
        پس بازم میگم خواهش این دو مقوله رو با هم قاطی نکنید اگر در زمینه علوم خفیه اطلاعاتتون کمه منکرشون نشید

    • بازگشت به زمان گذشته ظاهرا باید علم و تکنولوژی بس بالاتری داشته باشه تا سفر فضایی.(البته اینو با معیارهای عادی فهم ما زمینیان دارم میگم… ). واسع همین احتمال فرازمینی عادی بیشتره تا برگشت به گذشته!
      بعلاوه این خوبه که به دنبال نوعی همسازی هر پدیده با سایر پدیده های ناشناخته معتبر هم باشیم که بنظر میرسه فرازمینی هم زمان، محتملتر هست.

    • اما تا اونجایی که من اطلاع دارم هنوز نتیجه قابل اتکایی گزارش نشده! اون خبر اخیر رسانه های وطنی هم (که البته ترجمه بوده…) در حد یک خبر پیشگویی مانند تیم تحقیقاتی ذیربط از حواشی احتمالی یک آزمایش فیزیک کوانتمی بوده!
      این رو هم فراموش نکنیم که ناپدید شدن، لزوما به معنی جابجایی زمانی نیست!

  7. علی جان نظرتون خیلی محترمه ولی تجربه ثابت کرده که هیچ چیز غیر ممکنی وجود نداره.

    • ازنظر علمی یه چیزایی غیرممکنه… برای مثال داغون کردن یه ساختمان بوسیله یه توده اشعه لیزری پروات که از یک ماهواره شلیک بشه غیر ممکنه! ولی ایجاد گداخت (فیوژن) کنترل شده از نظر تئوری مشکلی نداره…ولی مشکل مهندسی داره که سالهاست هنوز حل نشده!

      (پس وقتی میگیم هیچ چیزی غیرممکن نیست درواقع داریم متافیزیکی حرف میزنیم. که البته اشکالی نداره… به شرطی که خوب توصیف بشه!).

  8. جناب محمدی .خواهشن مسائل عرفانی رو دخیل نکنید چون اون یه بحث دیگه ست..به نظر شما ما الان اینده خودمونو نمیسازیم؟؟
    حالا یکی از 2000 سال دیگه بیاد به زمان ما و کاری که انجام میده در زمان ما تو زمان خودش تاثیر نمیذاره؟؟
    اتفاقا یه فیلمی هم در این مورد دیدم که اسمش الان خاطرم نیست ..گمونم اون فیلم بهتر شما رو قانع کنه تا صحبت های من..

    • درود alii جان ….!
      فیلمهای سه گانه back to futureرابرت زمیکس منظورته یا ماشین زمان یا dead zoneیا …
      اکثر این فیلمها رو دیدم و اصلا یکی از دغدغه های من از کودکی همین مسافرت به زمان بوده که بدانم واقعا هست یا یه دروغ هالیووددیه …!
      با کمال تاسف باید بگویم ، مسافرت به گذشته و آینده امکان پذیره ولی با نتایج بسیار وحشتناک و اسفبار وبه قیمت کشته شدن هزاران کودک ربوده شده امریکایی/اروپایی/اسیایی و افریقایی در پروژه مونتاک …پروزهای به غایت جاه طلبانه و اسرار آمیز ولی کاملا علمی …
      قسمت اول این گزارش آماده شده انشاءا..میخونی بعد باهم به نقد وبررسی می نشینیم…
      قربانت

    • بستگی به اون تاثیر داره! که بتونه ویژگیهایی- که برای علم فعلی مجهول هست – رو تغییر بده. نمیشه به سادگی قبول کرد که فقط ارتباط و مشاهده و چند دوره آموزشی به مردم باستانی …جهش زمانی درست کنه!

  9. سارا خانم نظر شما محترم..بله هیچ چیز غیر ممکن نیست …ولی سفر به گذشته مثل زنده کردن یه مرده هست…به نظر شما میشه یه مرده رو زنده کرد؟؟؟ نگید عیسی مسیح این کارو کرد. دلیل علمی میخوام.

    • دقیقا من همین نظر رو دارم که میشه مرده رو زنده کرد
      فراموش نکن ما در دنیای اسرار آمیزی زندگی می کنیم و علم درحال تکامله
      اگه بخوای به سرعت علم با پدیده های دنیای اطافت روبرو بشی مثل خیلیا اسیر دنیا میشی و وقتی چشمتو باز می کنی که دیگه توی این دنیا نیستی!
      ما بجز راه های علمی (که به نظر من مؤید هستند نه دلیل یا حداقل بخشی از اونا) راههای دیگه ای برای کشف حقایق و اسرار داریم
      مثل شهود باطنی یا پیشگویی و امثال آن یا استفاده از علوم غریبه ای که تجربه شده یا کسب اطلاع از اساتید غیبی و عرفا و …..
      پس لطفا نیم نگاهی به مطالب این وبلاگ بنداز و ببین چقد اسرار در جهان هست که هنوز علم جدید اونا رو کشف نکرده و ممکنه صدها یا هزاران سال دیگه هم به اونجا نرسه
      ما باید به سرعت جلو بریم و دستگاه های تحقیقاتی رو ترغیب کنیم تا به این مسائل بیشتر بپردازند تا از نظر علمی هم زودتر به نتیجه برسیم

      • با عرض سلام

        بعضی چیز ها با پیشرفت علم عوض نمیشه مثلا 2×2 همیشه میشه 4 یک میلیون سال دیگه هم همینطور ربطی به پیشرفت علم نداره،علم با پیشرفت کامل میشه مثلا نظریه نسبیت کامل کننده مکانیک نیوتنی است، به طوری که مکانیک نیوتنی حالت خاص نسبیت خاص در سرعت هایپایین می باشد ، طبق نظریه نسبیت خاص اگر ناظری با سرعتهای نزدیک به نور حرکت کنه زمان از دید اون ناظر کندتر نسبت به ناظر ساکن میگذره در این صورت ناظر متحرک با سرعت بالا می تواند به آینده ناظر ساکن سفر کند، اما سفر به گذشته نیاز به گذشتن از سرعت نور داره، طبق نسبیت خاص هیچ ذره مادی نمی تواند به سرعت نور برسد چه برسد از آن تجاوز کند، لازم به ذکر است برای رسیدن به سرعتهای نزدیک به نور نیاز به انرژی فراوانی است و این انرژی با توان 2 نسبت به سرعت تغییر می کند، جرم جسم نیز در این سرعت ها ی نزدیک به نور افزایش می یابد و مکان منقبض می گردد. یکی از موارد دیگر که بر روی زمان تاثیر گذار است گرانش است که حاصل جرم می باشد و در حوزه بحث سبیت عام است، مکان و زمان در مجاورت جرم انحنا می یابند، و میدان گرانشی باعث کند تر گذشتن زمان می گردد یعنی اگر کسی بتواند در مجاورت یک میدان گرانشی شدید مانند سطح کوتوله های سفید قرار بگیرد و زمین را مشاهدخ کند می بیند عمر ساکنین زمین بسیار تند تر می گذرد ، البته چنین میدان گرانشی شدیدی بدن هر انسانی را متلاشی می کند. در جایی در یک مقاله خوندم که شاید اگر بتوان از یک سوی کرمچاله ها (کرمچاله ها سیاهچاله های کوچکی هستند که استیون هاکینگ ثابت کرد در اثر بیگ بنگ بو جود آمده آند) سفر کرد بتوان به گذشته رفت، هرچند باز هم مشکل غلبه بر گرانش وجود دارد. با تشکر شاد و پیروز باشید.

    • خب علی جان، نفی کردن یک فرضیه هم دلیل میخواد! که شما دلیلی نیاوردی! درواقع شما اشکال مطرح کردی نه دلیل رد فرضیه!

      ضمنا قبول نیست! شما دلیل علمی میخوای در چیزی که هنوز علم براش حرف مشخصی نداره! بعلاوه قرار نیست در مباحث شبه علمی، خیلی دنبال تکیه گاه علمی باشیم! (اگه شد عالیه و اگه نشد…نشد دیگه! شبه علمه آخه!).

      بعلاوه این سایت بطور مشخصی شبه علمه! و تکیه اش روی ناشناخته های علمی هست!
      ما جماعت بخصوص ایرونی خیلی راحت به شبه علم متافیزیکی پناه میبریم و ککمون هم نمیگزه… ولی تو حوزه علمی/فیزیکی(که هنوز مورد کشف علم واقع نشده…یا علم بهش کم محلی میکنه) میخوایم علمی حرف بزنیم.

      ((من اینها رو گفتم که از شبه علم دفاع کنم! البته تو یک محفل علمی که همه ضد شبه علم هستند ازین جرات ها ندارم! چون ژست علم زدگی و عالم نمایی دیگران، جرات رو از آدم میگیره!)).

    • شایان جان
      خیلی قشنگ و ساده سازی شده توضیح دادی.
      میشه نتیجه گرفت که در غالب نسبیت انیشتین و مبتنی بر موضوعیت سرعت، در فضایی که تا به حال ما میشناسیم، این جهش زمانی ناممکن و پر از موانع مهندسی و فیزیولوژیکی انسان
      هست! که ناگزیر باید به امکانات دیگری دل بست! امکاناتی که برخی از آنها را در داستان علمی تخیلی پیشگویانه نوید میدهند.

  10. جناب محمدی شما باز یه گریز زدی به مسائل عرفانی طبق این گفتت ((مثل شهود باطنی یا پیشگویی و امثال آن یا استفاده از علوم غریبه ای که تجربه شده یا کسب اطلاع از اساتید غیبی و عرفا و …..)) من گفتم دلیل علمی….اینکه یه مجسمه سفینه پیدا میشه که میگن مال دوران باستان و شما میگی از اینده اومده …
    ..اینو قبول دارم که بعضیا از جسمشون رها میشن و میتون در زمان سفر کنن…ولی مسلما سفینه ندارند.
    پس وجود یه سفینه که برمیگرده به گذشته یه دلیل علمیه نه عرفانی…من ازتون دلیل علمی خواستم که گویا دلیلی نداشتید

    • اما موضوعیت مرگ اشکال خیلی مهمی نباید باشه! البته نه اینکه من به نوعی نظر قطعی رسیده باشم…اصلا اینطور نیست! ولی شاید بشه طور دیگه هم نگاه کرد:
      همانطور که میدونید….یه علم/تکنولوژی ویژه ثروتمندها هست به نام کرایونیکز که به انجماد آدمهای کاملا رو به موت می پردازه! تا اونها رو در آینده زنده کنه…آینده ای که آن بیماری خاص و یا بیماری زود مردن درمان شده باشه!
      (در این روش از تزریق ماده ای مثل ضد یخ در تمامی رگها استفاده میکنند تا به علت انجماد نترکند!).
      پس حتما یک باور با زیر بنای علمی/فلسفی باید وجود داشته باشه که روش کار کنند و مراکز پیشرفته ای رو توسعه دائمی بدند.

      (حالا اگه موضوع روح رو- موقتا- کنار بزاریم… و با زیربنای داستاهای علمی تخیلی… فکر کنیم…. اونوقت ممکنه بشه یه روزی همه حافظه یه آدم رو برداشت ذخیره کرد….. از دی ان ا …اون هم برداشت و اون آدم رو دوباره ساخت! در یه زمان دیگه…!).

      اینها رو ازین نظر گفتم که نگرش ما به مرگ و زندگی در چنبره تفکر متافیزیکی مرسوم شکل گرفته…. و اونو خیلی صلب و سفت نگاه میکنیم! وقتی استعداد زندگی کردن در یه مجموعه فراهم بشه گویا روح درش شکل میگیره یا درش دمیده میشه.

      این حرفی که پروندم و بی احتیاطی کردم….لزوما… فقط از جنس متافیزیکی نیست! یه جورایی کوانتمی هم هست!
      ((به هرحال لازمه که چشمها رو شست و جور دیگر نگریست!)).

  11. جناب محمدی اینکه میگی علم هنوز به اونجا نرسیده که در زمان سفر کنه یه جور توجیحه.

    • انیشتین نشون داد و اثبات علمی کرد…که زمان بعد چهارمه… و هر نقطه در هستی – فعلا با نتایج نسبیت انیشتین- درواقع وحدت فضا/زمانی که فارسیش میشه جایگاهی …داره. یعنی یه جورایی به هم وصلند…!
      از نظر متافیزیکی هم ممکنه که زمان به نوعی جنس انرژی داشته باشه!!

      فهم هستی مستلزم فهم جدید علمی فلسفی و حتی متافیزیکی زمان هست…که خیلی سخته…ولی باید به دنبالش بود! امروزه بعضی ها حرف از بیان جدید عالم به کمک نظریه جهان هولوگرافیک میزنند… کتاب ترجمه شده اش هم هست.
      چنین نظریه ای بیشتر از علمی بودن…بوی شبه علم بودن میده! اگرچه مدافعانش همه مدارک علمی بالا دارند.
      ولی خلاصه، پیشرفتهای علمی و تو زرد دراومدن فهم سطحی از ادیان و افق دیدی که انسان برای آینده تخیل میکنه…همه اینها مجبورش میکنه که دنبال بیان و توصیف و ساختار بهتری بگرده که به نوعی چندگانگی فهمیدنش رو یکپارچه کنه.

  12. خب این نظر شماست
    هرکسی بر اساس معلوماتش یه نظری داره
    از اینکه نظر منو خوندی و درباره اش نظر دادی ممنونم
    اما من سر حرفم هستم
    یا حق

  13. منم همین طور اقای محمدی.
    موفق باشید

  14. با عرض شرمندگی . سفر به گذشته و اینده امکان داره ولی فعلا در توان بشر نیست مثل خیلی از مواردی که الان ما داریم ولی قبلا نبوده دوم اینکه یوفو ها نه از گذشته میان نه از اینده اونا هم عصر ما هستند با دانشی از ما جلو تر ولی باز محدود و خیلی کمتر از دانش کل هستی که فقط در دست قادر مطلق است . بزرگترین و پیچیده ترین مورد انها بر روی زمین اب است . البته نوعی از انها چون موجودات فضایی که در زمین دیده میشوند از سه نژاد متفاوت هستند و در اخر اینکه این تصور که اونها در مسیر سیاره خودشون و زمین همیشه در رفت امد هستند اشتباه . اونها میان و برای مدت معینی در زمین میمونن و جای خودشون رو با عده ای دیگه عوض میکنن ولی همیشه ناظر روی زمین هستند . ببخشید زیاد حرف زدم

    • سلام حسین آقا اطفا بیشتر از اطلاعات خودتون در اینجا صحبت کنید و ضمنا چنانچه امکانش بفرمایید منبع این اطلاعات از کجاست چون خیلی علاقمندم که آنها را بخوانم .

      با تشکر

  15. يک سوال در مورد اين چيزي که پيدا شده و چيزاي مشابه دارم،
    خيلي ساده
    آخه چطور ممکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    قديما علم فرستادن آدم به فضا بوده ولي بازم واسه اينکه نشون بدن اينکارو کردن رفتن و رو سنگ حکاکي کردن؟!!!!

  16. دوستان عزیز من ، جدل نکنیم ….!
    خود گذشت زمان ، خیلی از مسایل را حل خواهد کرد …!
    زمانی بود که از هواپیما/تلویزیون/رادیو/ماهواره/…موبایل خبری نبود…!!!
    الان روی پروژه های مغز و ذهن دیجیتالی (پروژه ی ماتریکس) کار می کنند …که تا سال 2020 نهایی میشه !
    پس بهتر است قدری با چشمان و ذهن باز به استقبال این قضایا برویم و بدانیم در این وانفسا ، ما کجا هستیم …مصرف کننده علم ، نقاد یا تحلیل گر ، یا دانش افزا و تولید کننده ی علم …؟ من دومی و سومی را می پسندم ….
    ته دلم می گوید شما نیز با من هم عقیده اید …
    قربان شما دوستان

  17. مهدی جان …درود مرسی از ای میل های که فرستادی عالی بودند
    خصوصا در باره ی ظهور و مطلب آلمانی یه
    من فقط یک تئوری مطرح کردم ، با توجه به نظریه ریسمان /ام تئوری / جهانهای موازی و امکان مسافرت در زمان …
    بیچاره سیتچین /آلن هاینک/ داریوش ادیب و …حق دارند که کسی حرفشان را باور نکند !
    البته باز هم میگم این یک فرضیه است ومن دلم می خواهد تا همه دوستان فرضیه شازی و تئوری سازی کنند تا بلکه به یک جمع بندی نهایی برسیم ، خد ارا چه دیدی شاید با کمک همه ی دوستان یک کتابی در این زمینه ها نوشتیم …!
    مگر شما بچه ها چی تون کمتر از خارجی ها ست …!
    خیلی هم با استعداد و پر هستین ….
    باید فقط به خود باوری برسیم ….

    • خواهش می کنم
      نظر لطفته
      فرهاد جان منم هرچی به این بچه ها میگم انگتر نه انگار که خدا بهترین هوش رو به این ایرانی ها داده!
      همش دنبال اینن بگن: مرغ همسایه غازه

  18. دیدین …! اصلا یادم رفت از افشین جان ، مصطفی گرامی و رامتین دلاور تشکر کنم …مطلب خوبی ترجمه و گرد آوری کردین ، مرا به یاد ویمانا و اهرم کنترل آن در موزه خودمان انداخت …
    مرسی دوستان عزیزم .

  19. چرا مساله رو سخت میکنند؟
    اگر فکر میکنند این ماکت یک شوخی یا اثر جعلی هست خیلی راحت میشه با ازمایش نیمه عمر کربن و یا سایر ازمایشات عمر این قطعه رو محاسبه کرد تا حقیقت معلوم بشه اینو هر دانشجوی سال اول تاریخ هم میدونه شاید هم عمدی تو کاره تا حقایق معلوم نشه ؟؟؟؟

  20. جناب فرهاد… همه حرفات واسه من حجت…ولی سفر به گذشته غیر ممکنه.
    مرسی.

  21. alii گرامی من …
    ایکاش من هم بتوانم به باور شما برسم دوست من …
    بسیار آرزو می کنم .
    نظرت را ارج مینهم و برای همه جوانان با استعداد این مرز وبوم آرزوی رسیدن به قله های علم و تکنولوژی را آرزومندم،
    همه ی این نظرات نشان از آن استعداد های نهفته است ،
    حیف که مرکز استعدادهای درخشان …
    اصلا ولش کن گفتنش هم فایده نداره .
    باهم باشیم موفق و پیروز…

  22. فرهاد جان حالا لحن صحبتت تمسخر امیز بود واسم مهم نیست….ولی ادم بهتره از عقلش استفاده کنه…همون طور که هاوگینگ گفت خدا وجود نداره…گمونم شما هم نظراتت در همون راستا باشه.
    موفق باشید.

    • علی آقا شما هرچیزی رو که بخوای میتونی انکار کنی اما شک نکن که خدا رو نیمیتونی منکر بشی . هیچ دلیل قانع کتتده ای نداری باهات شرط میبندم.
      ماشاالله به داش زکریا که باعث شد یکی از اسرار جهان به عموم مردم معرفی بشه.

      • دادش گمونم اشتباه شد….من منظورم این بود که نظرات جناب فرهاد مثل نظرات هاوگینگ..نه اینکه خودم نظریه هاوکینگ قبول داشته باشم.من هم با اون نظریش مخالفم.

    • علی بالام ، منیم بالام
      من اشتباه کردم ، راضی شدی ،؟ دلت خنک شد ….!
      آقا اصلا سفر زمان یعنی چهههه ؟ آدم میره شمال ، جنوب ، شرق و غرب
      زمان دیگه چیرا …!
      شوخی کردم برادر من ، به دل نگیر ، خدا شاهده من کسی رو نه مسخره می کنم نه توهین …
      دوستان می دونن …
      نظرت هم برام مهمه …همین .
      قربانت علی جان

  23. سفر به اينده يكمي امكان بذيره ما هر شب مي خوابيم وقت را احساس نمي كنيم و صبح فردا بيدار مي شويم اين خودش يك نوع سفر به اينده هستش!.

  24. عکس سنگ حجاری شده نشون میده که در سطح به اون کوچکی، خیلی فنی و سوپر هنری کار شده!
    پس نمیتونه باستانی باشه! حتی باید با یک وسیله حکاکی برقی درست شده باشه…و بعد با تگنیک های لازم کمی قدیمی نما شده!! (اصلا اینهمه دقت برای آدم باستانی چه اهمیتی داشته!!).

    ((عجیبه که سیتچین به مدیر موزه بگه که بزارید خود بازدید کننده ها نظر بدند که نمونه حقیقیه یا مصنوعی! یه آدم صادق علمی، اونهم تو دنیای امروز فقط به چشم غیر مسلح اعتماد نمیکنه! میکروسکوپ با درشتنمایی بالا …و اگر لازم شد- که در باستانشناسی امروزی معمولا لازمه، به کمک میکروسکوپ الکترونی اسکن ( SEM ) و نیز آزمایش کربن14 و… لوازم عادی امروزی هست! آخه موزه است مثلا!)).

  25. سلام مجدد.
    در مورد زنده شدن مرده ها نمیدونم، اما میدونم که خیلی چیزها هنوز اثبات نشده ، ولی امکان داره که در آینده ای نزدیک اثبات بشه.
    اگه اجازه بدین یه مثالی میزنم.
    اگه چند قرن پیش یکی میگفت زمین گرده زنده زنده درجا میکشتنش ، چون میگفتن این غیر ممکن ، و یقین داشتن که زمین صافه ، مثل 2 ضرب در 2 ما که یقین داریم میشه 4 . ولی الان میدونیم که زمین گرده و ممکنه بعد ها متوجه بشیم که 2 ضرب در 2 ، 4 نمیشه!!!
    در مورد سفر به گذشته هم شاید مهمترین سوالی که پیش میاد (پارادوکس پدربزرگیه) که این سوال هم خوشبختانه توسط چیزی که علم ثابتش کرده یعنی (جهانهای موازی ) جواب داده میشه.
    پس دیگه علت خاص و علمی دیگه ای برای انکار سفر به گذشته مطرح نیست ، حالا اگر هر کدوم از شما دوستان عزیز مشکل دیگه ای برای سفر به گذشته به نظرتون وجود داره لطفاً مطرح کنید ، چون مسلماً فکر کردن بهش برای ما هم جالبه.

  26. alii چرا میگی نمیشه
    موقعه ای که زمان جز ابعاد هست یعنی عقب جلو داره.حالا چرا نمیشه تو این دنیایه سه بعدی ما که زمانش دست خودمون نیست، تو بعد زمانش سفر کنیم.مثله اینه که از یه سنگ بخایم تو بعد طول بدون صرف انرژی حرکت کنه.اگه ما بتونیم از این حصار ابعاد بیاین بیرون انوقت دنیای چهار بعدیمون جلو چشامون هست ،که هر کجاش رو بخایم میتونیم انتخاب کنیم و به چهار بعدی خودمون بر گردیم.با هر مکان و زمانی.اینم که بعضی از دانشمندا میگن نمیشه چون درکش سخته.مثل همین حرفی که خودت میزنی.که من برم مانع ازدواج پدر و مادرم بشم.
    میشه ولی باید انرژی رو صرف کنیم تا از حصارش در بریم.الکی هم نگو نمیشه .
    دلیل درست بیار
    همونتور که برای یه موجود
    دو بعدی صفر تو بعد سوم
    غیر ممکن به نظر میرسه برا
    ما هم غیر ممکن به نظر
    میرسه.
    کاملا عادیه.
    از بالا که نگاه کنیم خیلی
    راحته ولی چون تو خودش
    هستیم غیر ممکنه
    ممنون از همه

  27. خطاب به اون دوستی که فرمودند هر دانشجوی سال اولی می دونه می شه عمر اشیا رو با آزمایش کربن 14 محاسبه کرد باید عرض کنم که دوست عزیز صحت این آزمایش مدتهاست که در مجامع علمی زیر سواله دلیلشم الان می گم: تا الان بهترین روش برای تخمین قدمت اشیای کشف شده، روش رادیو اکتیو ایزوتوپ کربن 14 بوده. دانشمندان می گویند در جو زمین به مقدار ثابتی ایزوتوپ کربن 14 وجود داره که توسط همه گیاهان، درختان، ریشه ها،برگ ها و علف ها جذب شده و به مقدار ثابت در آن ها باقی می مونه. تمامی اندامگان زنده به نحوی از مواد گیاهی تغذیه می کنند و به این ترتیب همون مقدار کربن 14 وارد بدن انسان ها و حیوانات می شه. اما رادیواکتیو این ایزوتوپ به مقدار معینی در طول زمان تجزیه می شه و در ضمن هیچ ماده رادیو اکتیو دیگری نیز تو بدن آن ها وجود نداره. این تجزیه با مرگ انسان ها و حیوانات یا درو کردن گیاهان و قطع درختان آغاز می شه و1/2 آن در طول 5600 سال و1/4 آن پس از 11200 سال و1/8 آن در مدت22400 سال و… تجزیه می شه. چون مقدار ایزوتوپ کربن 14 در جو ثابته بنابراین با اندازه گیری مقداره تجزیه شده رادیواکتیو آن به راحتی می شه عمر آن را تخمین زد. اما مشکل این روش اینه که به طور مثال اگر خاکسترهای علف ها و بوته هایی که کنار بزرگراه ها افتادن، مورد آزمایش کربن 14 قرار بگیرن، عمر آن ها به اشتباه هزاران سال تعیین می شه چرا؟ چون خاکسترهای این گیاهان هر روز مقدار زیادیه کربنه حاصل از سوختن فرآورده های نفتی رو جذب می کنند که دارای خاصیتی است که پس از مدتی جذب کربن 14 از جو چندین میلیون ساله زمین رو متوقف می کنه. بنابراین اگر خاکستر درختی رو که در منطقه صنعتی رشد کرده و با برش مقطع و شمردن حلقه های آن، عمرش 50 سال معین شده رو مورد آزمایش رادیواکتیو ایزوتوپ کربن 14 قرار بدیم، قدمتش به اشتباه چندین هزارسال برآورد می شه. به همین دلیل نسبت به این روش جای شکه، حالا چرا دانشمندان حاضر به عنوان کردنه این موضوع نیستن به نظر من سه دلیل داره.1: به طور کل منکر نقص این روشن 2: روش بهتری در دست ندارن 3: اگه ایراد این روش رو قبول کنن باید تاریخ رو از نو بنویسن.

  28. سلام حسین آقا لطفا بیشتر از اطلاعات خودتون در اینجا صحبت کنید و ضمنا چنانچه امکانش هست بفرمایید منبع این اطلاعات از کجاست چون خیلی علاقمندم که آنها را بخوانم .

    ضمنا روی اسم کاربری شما که کلیک می کنم این آدرس میاد http://xn--mgbaaadnb0doz4j2btq82ffviscgd/ولی برای من باز نمی شه .

    با تشکر

  29. به نظر من که تغلبیه. کی؟ این ترکا چیزی داشته باشن تو موزه قایمش کنن‏!؟ هر که این مطلبو نوشته ترکیه نرفته. اینا دستشون برسه لگنو آفتابه ننه بزرگشونم میزارن پشت شیشه نمایش تا ازش پول دربیارن، بعد فکر کنن یه چیزی دارن که باهاش می تونن چهار تا توریست جذب کنن اونوقت بندازنش تو کشوی میزشون هه از کی تا حالا اشیای تاریخی رو تو کشوی میز نگه داری می کنن. این جماعت اگه از تاریخچه یه چیزیم سر در نیارن واسش تاریخچه می سازن خیالتون راحت. من از چین یه عتیقه خریدم البته به عنوان یه وسیله تزیینی به خدا قیافش از اینم عتیقه تره طرف گفت ما اینا رو توی فاظلاب میندازیم این شکلی می شه.فرهاد جان سر استاده که کاری نکردی حداقل بیا یه حرکت فرهنگی انجام بدیم یه چند تا عتیقه فضایی بسازیم یکم جذب توریست کنیم.

  30. مهدی جان ،

    به قول کلاه قرمزی : اکشال نداله …ا
    آقای مجریه ، همه چی خوفه …همه چی روبه راهه ،
    این پسر خاله هم همش میگه برم یوفو بیارم مگه چیه خارجکی شو میارم …ایرونی شو که نمی پسندین ، مارک چینی شو میارم ، نخواستین کره ای شو میارم …
    اصلا امریکایی شو میارم ! برم بنزین بگیرم …!

  31. رامتین جان و دوستان عزیز من ،

    پیشنهاد می کنم دی وی دی های the elegant universe رو حتما ببینین
    یا واسه ی داونلود بگذارین ….
    اصلا خیلی خیلی مهمتر از فیلم نوع چهارم بود که آپلود کردین …!!!
    توی این مستند علمی ، 90 درصد پاسخ به پرسشهایی اساسی مثل مسافرت
    به گذشته و آینده در این فیلمها هست …
    دوستان بسیار مهربان و احساساتی من (!) پارادوکس پدر بزرگ متعلق به
    نظریه نسبیت عام انیشتین است ، دانشمند قابلی که با مکانیک کوآنتوم ، اصل عدم
    قطعیت هایزنبرگ ، دنیای هولوگرافیک نیلز بور زیاد میانه ی خوشی نداشت ، اکنون با ظهور
    نظریه ریسمان و در نهایت «ام تئوری » با فرمولها و محاسبات ریاضی
    ثابت شده ومستدل است که ما در جهاتی 11 بعدی زندگی می کنیم ! بعد مکانی
    یازدهم که اصلا تصورش را نیز نمی توان کرد پوسته یا غشایی است که تقریبا در ابعاد
    ده به توان منهای 20 متر گسترده شده ! چیزی در حد ثابت پلانک …
    بله حرف شما حجت و قبول ، براساس نسبیت شما نمی توانید به گذشته برگردید
    و پدر بزرگتان را بکشید تا بدنیا نیایید ! تا اینجای قضیه کاملا منطقی است !
    ولی این زمانی است که از» شما » و» پدر بزرگتان » هرکدام» یک نسخه »
    موجود باشد ! اما اگر این قضیه را به تئوری ریسمان تعمیم بدهیم در دنیای
    11 بعدی تئوری ریسمان ، از هرکدام از ما حد اقل 7الی11 نسخه موجود است !!
    که در جهانهای موازی جولان می دهند !! پس چگونه می توانیم ادعا کنیم
    که کدامیک از نسخه های من به گذشته می رود و پدر بزرگم را می کشد !
    اصلا شاید نسخه 3 یا 4 یا 9 یا اصلا هیچکدام ؟ چون شاید اصلا ارتباطی بین
    این نسخه ها ی یازده گانه باهم وجود نداشته باشد …
    یعنی بطور بالقوه نسخه های از ما وجود دارند ولی به فعلیت در نیامده اند …
    یا قرار است به فعلیت در آیند ، جالب نیست ؟
    البته باز هم می گویم این نسخه های 11 گانه و به تبع آن بیگ بنگهای چند گانه
    (چون این فیزیکدانان نظریه ریسمان معتقدند بیگ بنگها نیز متعدد هستند !!)
    هیچوقت خالق یکتای متعال را نفی نمی کنند …چون در حقیقت » او» بوده که
    همه اینهارا بوجود آورده …و به نظر من هاوکینگ کبیر از این موضوع غافل است
    و مقام شامخ خداوند متعال را (نعوذ بالله )حتی به عنوان یک مشاهده گر نیز نمی داند !
    دراین خصوص ، توجه شما را به آخرین عکس با عنوان » کاپو کولو» در
    در مقاله نقشه ستاره ای خوشه پروین و ارتباطش با قبیله چوک وی جلب می کنم :
    شباهت های انسانی این تصویر با اجداد نژاد افریقایی افراد این قبیله عجیب نیست ؟
    یا شباهت خاکستری ها / موجوداتی که در رازول نیومکزیکو پیدا شدند / موجود فضایی
    مکزیکی / پلادین ها /آنوناکی / و…خیلی خیلی انسانوار و انسان وش هستند …
    آیا این شباهت های حیرت آور جدا از تفاوت های ساختاری دی ان ا ، شرایط محیطی
    زندگی آنها و…با ساختار نظریه ام ( نظریه ای برای توضیح و توجیه همه چیز )
    و ساختار 11 بعدی کاینات یکسانی و همسانی ندارد ….!
    من که هرچقدر فکر می کنم ، قرابت و نزدیکی های بیشماری در این خصوص می بینم
    حال خوشبختانه تناسب و زیبایی احسن الخالقین شامل حال ما زمینی ها شده باید خداوند را شکز گزار بود!
    چون به نظر من (البته با قوانین زیبایی شناسانه زمینی /ثابت فیبوناچی و مثلث طلایی ) در زمین
    زیباترین موجوداتیم …گفتم به زعم خودمان …وشاید آندرومدایی های 160 سانتی / زتارتیکولی های
    موبور و چشم آبی و قد بلند خودشان را از ما زیبا تر بدانند !!
    و بازهم من معقدم تمامی موجودات فضایی که دیده ایم ومی بینیم ، صورتهای مثالی از خود ما هستند
    نسخه هایی 11 گانه از ما هستند در جهانهای موازی ، ابعاد اضافی ماده ، در ککشانهای دوردستی
    که شاید در یک چشم به هم زدن با » کرمچاله » ها میانبر زده می شود ، غشا ها به هم نزدیک می شوند
    وما قادر به دیدن یوفوها و فضایی ها می گردیم …(البته غافل از یوفوهای زمینی که ساخته و پرداخته
    زمینی ها و فدرتهای سایه است نیستم …باز هم می گویم ، ذهن ما کنجکاو است و تئوری ساز و
    فرضیه پرداز ….و هر فرضیه ای قابل نقد وبررسی و حتی ابطال پذیر ….
    و جالب اینجاست که نظریه ریسمان بیشتر از اینکه علم باشد به یک فلسفه شبیه است …
    فلسفه ای برای آشتی مذاهب و ادیان با علم …و این به نظر من چیز بدی نیست .
    راستی دوستان گرامی نظر شما در این خصوص چیست ؟!
    آیا نظریه ریسمان و ام تئوری می نواند پاسخگوی همه پرسشهای بشر باشد ؟
    آیا میتواند دین و علم را باهم آشتی دهد ؟
    انسان قرن 21 به کدام سو می رود ؟
    آیا به روزی به ذهن های ماشینی تبدیل می گردیم …(شبیه سه گانه ی ماتریکس)
    ایکاش یادمان نرود :
    هرکو دور ماند از اصل خویش ،
    باز جوید روزگار وصل خویش …

  32. حمید رضا مجرد

    ازنظر من هم این چیز واقعیت دارد چون چیزی مانند همین هم دراعماق اقیانوس دراطراف قارهی امریکا پیدا کرده اند.

  33. در مورد وجود کهکشانی دیگر اطلاعات میخوام.مرسی

  34. با عرض سلام.
    من تعدادی از مطالب سایتتون رو خوندم و می خواستم تا نظرم رو راجع به مطالبی مه نوشته اید بیان کنم.
    من قبول دارم که اجداد ما و انسان ها در گذشته در بسیاری از مسایل علمی فراتر از ما داشته اند . آن ها با زندگی ماورایی ارتباط بیشتر داشته اند اما به تدریج با رشد صنعت و شهر سازی انسان ها هرچه بیشتر درگیر مسایل روزمره شدند و گذشته خود را فراموش کردند اما به نظر من شما دیگر زیاد همه چیز رو به مسایل ماورایی و فضایی ربط میدهید.تمام مطالب و عکس هایی که در سایت ها منتتشر میشود درست نیست و بسیاری از آن ها ساختگی است. مثلا عکس های زیادی از بشقاب پرنده دیده شده در آسمان منتشر شد ولی بعدا معلوم شد که این عکس ها با تکینیک های مختلف عکس برداری گرفته شده اند مثلا فردی عکسی را طوری از یک قوری گرفته بود که شبیه بشقاب پرنده به نظر میرسید. به هر حال از سایتتانن لذت بردم.
    یا حق!!

  35. لطفاً در مسايل جديد باستاني روز به روز برا يم لطفاً إيميل كنيد با تشكر إز مسولين هيوابهرامي

برای حسین پاسخی بگذارید لغو پاسخ