مکالمۀ معکوس (Reverse Speech) چیست؟


مکالمۀ معکوس (Reverse Speech) چیست؟

مکالمۀ معکوس به معانی پنهان در صحبت های وارون شدۀ ما می پردازد. این پدیده ابتدا در اوایل دهه 80 با معکوس کردن موسیقی راک اند رول و عبارات حیرت آور آن به شهرت رسید. از آن زمان تحقیق های دقیق تری روی آن انجام شد و امروزه می دانیم که در مورد تمام مکالمات روزمره ما صدق می کند و این امر از اواخر دهه 90 در امریکا به یک اصطلاح روزمره تبدیل شده است.

https://i1.wp.com/www.reversespeech.com/imgs/004small.jpg

اگر مکالمات ضبط شدۀ انسان به طور برعکس پخش شود، عباراتی که معمولاً کوتاه و در رابطه با کلام گفته شده هستند شنیده می شوند. کاشف این امر دیوید جان اوتز (David John Oates) مکالمه معکوس را این طور توصیف می کند که فرایند زبان در واقع دو مرحله ایست، مستقیم و برعکس. هنگامی که مغز در حال ساختن صوت مکالمات ماست، آن را طوری شکل می دهد که دو پیام هم زمان فرستاده می شوند. یکی از آن ها مستقیم و عادی ست، که جملات ذهن خودآگاه است، و دیگری معکوس است، که عبارات ذهن نا خودآگاه است.

 

این عبارات معکوس در واقع حقایق را دربردارند. قسمتی از مغز ما که حالت تقریباً قفل شده ای  دارد از تمام حقایق آگاه است. این عبارات معکوس می توانند حقایق نا گفته در مکالمات و پنهان شده در دروغ ها و همچنین انگیزه های ناگفته، نقشه های پنهانی و دلایل بیماری ها و معضلات را بیان کنند. همچنین می توان از این امکان برای دست یافتن به اطلاعات مضاعف در مشاغل مختلف و رقابتی و بازجویی ها سود جست. در ایالت اورگون (Oregon) از این روش در بازجویی های جنایی استفاده شده و نتایج آن توسط تست DNA در یک مورد ثابت شده است.

همچنین ثابت شده کودکان از 3 ماهگی تا 13-14 ماهگی به صورت معکوس شروع به حرف زدن می کنند در حالی که ما متوجه صحبت کردن آن ها نمی شویم.

وب سایت مرجع:   http://www.reversespeech.com/

در این وب سایت شما نمونه هایی از صحبت کردن معکوس بچه ها ، همچنین مکالمات افراد سیاسی و مشهور و برخی ترانه هایی را که معکوس شده اند می توانید پیدا کنید.

دانلود برنامه مكالمه معكوس : http://www.pickled-onion.com/red/19813

البته اين بحث مخالفيني هم داره كه ميتوانيد نظراتشان را در اينجا بخوانيد.http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_speech

با تشكر فراوان از کامورای عزیز كه اين مطلب را تهيه و ارسال نمودند.

و مطلبي ديگر در رابطه با اين موضوع

اسب تراوا

اسب تراوا ماجرای اسبی چوبین است که با استفاده از آن، قلعه شکست ناپذیری که با محاصره و جنگ سقوط نمی کرد، به تسخیر دشمن در آمد. داستان از این قرار است که سربازان دشمن، قلعه ای را که مدتها در محاصره قرار داده بودند، پس از مدتها جنگیدن نا امید شده و برای تسخیر آن نیرنگی را طراحی کردند. آنها اسبی چوبین ساختند و آنرا در بیرون قلعه گذاشتند و خود عقب نشینی نموده و وانمود کردند که از ادامه ی حمله منصرف شده و به احترام مقاومت مدافعین قلعه، اسبی چوبین را به آنها هدیه کرده اند.

مدافعین قلعه مفتون زیبایی و عظمت اسب چوبین شدند و آنرا به داخل قلعه برده و مشغول جشن و سرور و پایکوبی گردیدند. اما نیمه شب که آنها مست و سرخوش در خواب بودند، سربازانی که از قبل در دل اسب چوبین پنهان شده بودند از درون آن بیرون آمده و دروازه ی قلعه را گشودند و دشمن که در این فاصله با استفاده از تاریکی شب خود را به قلعه رسانیده بود، وارد شده و با غافلگیر کردن مدافعین و قتل عام آنها، قلعه را به تسخیر خود درآوردند.

آن چه که در جهان هستی وجود دارد و انسان به نحوی با آن سرو کار دارد، شعوری بر آن حاکم است و در پشت آن، شعور دیگری نهفته است که در بعضی مواقع ممکن است همان اسب تراوا باشد. به عبارت دیگر همانطور که ماده، ضد ماده و انرژی، ضد انرژی وجود دارد؛ شعور، ضد شعور نیز جزیی از اجزای جهان هستی می باشند. لذا همواره ما در معرض شعور و ضد شعور قرار داریم که بسیار هوشمندانه عمل مي كند.

ذهن انسان پيچيدگي هاي بسيار زيادي دارد و از فيلترهاي محافظ بسيار قوي برخوردار مي باشد. فيلتر عقلي راه ورود هر گونه اطلاعاتي را كه با باورهاي ما و منطق مغايرت داشته باشد مي بندد. ذهن قادر است اطلاعاتي را كه به آن مي رسد مورد پردازش دقيقي قرار بدهد حتي اگر وارونه باشد. در ستاد مركزي ذهن، محدوديتي براي فهم زبانهاي مختلف نيست و هر مطلبي به هر زباني براي اين ستاد قابل فهم بوده و به كار گرفته مي شود. اين سطح از ذهن جزيي از ناخودآگاهي بوده، كه ما به آن واقف نيستيم ولي اثرات آن بر روي عملكردهاي انسان ظاهر مي شود.

با استفاده از همين اصل، شبكه منفي، كليه اطلاعات غلط خود را به ستاد مركزي ذهن انسان مي رساند و رفتار او را تحت تاثير قرار داده و تمايلات او را به سمت دلخواه هدايت مي كند. شعر و موسيقي نيز مي توانند به عنوان اسبهاي چوبين مورد سوء استفادۀ شبكه منفي قرار گرفته و در حد بسيار گسترده اي در اين رابطه به كار گرفته شود. زيرا در حالت عادي ذهن انسان اجازه ي عبور به بسياري از اطلاعات را نمي دهد. براي مثال اگر ما بشنويم كه « به‌ شيطان گوش بده » شديدا مقاومت منفي نشان خواهيم داد و از آن اجتناب مي كنيم. اما اگر همين دستور در معكوس شعر آهنگي قرار داشته باشد، از آنجا كه ما با كمال ميل آن ترانه را گوش مي دهيم اطلاعات نابجاي پشت آن مانند اسب تراوا وارد قلعه وجودي ما شده و در فرصت مناسب اثر خود را به جاي خواهد گذاشت. جالب اينجاست كه معكوس شعري كه شنيده مي شود هيچ ارتباطي به خود شعر ندارد كه اگر شعر را معكوس بنويسيم به آن دسترسي پيدا كنيم. نكته ديگر اين كه انجام اين كار به كمك تكنيك امكان پذير نيست و اين كار در حد يك اعجاز مي باشد.

با آرزوي توفيق الهي

با تشكر از سارا خانم بابت تهيه و ارسال مطلب .

Posted on ژوئیه 19, 2010, in مکالمۀ معکوس. Bookmark the permalink. 74 دیدگاه.

  1. مطلب جالبیه فقط لطف کنید اطلاعات بیشتری در موردش بدید.

  2. با تشکر ازخانم انصاری به خاطر ترجمه این متن،
    یادتون باشه چندین سال پیش نشریه ای هفتگی
    درایران چاپ می شد با موضوعات مختلف ، حوادث ،
    چیزهای عجیب وغریب ناشناخته دریکی از شماره های اون
    خبری بود در مورد دستگیری موجودی بیگانه که به راحتی
    می تونست انگلیسی رو برعکس ! صحبت کنه ونهایتا تونسته بود با بی ظرفیت کردن محافظان خودش فرار کنه
    …درحال موضوع بسیار جالب وتعمق برانگیزیه…
    ممنون…

  3. رامتين جان اين دقيقاً همون چيزي كه قبلاً برات فرستادم.
    البته اگه وقت كرده باشي كه بخونيش.
    من CD بعضي از آهنگهاي ايراني خودمون رو هم شنيدم كه واقعاً وحشتناكه و آدم حتي نميتونه تصورش رو بكنه كه بعضي از آهنگهاي قشنگ و خوش ريتم ايراني چه معاني وحشتناكي داره.
    اگه دوست داشتي آدرس اون مطالب رو به بچه ها هم بده كه برن متن كاملش رو بخونن. (به نام اسب تروا) و اگه خواستن برن سي دي هاي ايراني و خارجي، همراه با (برگردان) اون رو تهيه كنن.
    آدم واقعاً حيرت زده ميشه كه چه طور گروه شيطان پرستها دارن روي ذهن ما تأثير ميذارن.
    فوق‌العاده جالبه!

  4. قبل از اینکه این مطلبو بزاری داشتم فکر میکردم آیا میشه با دهان صداهایی در آورد که بیان معکوس یه سری کلمات باشه

  5. ما خودمونم ميتونيم اينو تجربه كنيم يعني رو صداي خودمون تجربه كنيم چطوري لطفا راهنمايي كنيد

  6. با سپاس این مطالب مربوط به گروهی است که عرفانی نامیده میشوند و مقالات بالا دقیقا بیانی از باورهای گروهی انها در کلاسهایشان میباشد
    در واقع فرادرمانی به طرح این مسایل پرداخته است

    • شقايق عزيز نميدونم تا چه اندازه از اين راه و مسلك خبر داري؟
      ولي ميتونم بگم مطالب جالبي توي كلاسها مطرح ميشه كه ذهن آدم رو خيلي باز ميكنه.
      يا شايد بتونم بگم : به آدم طريقه فكر كردن به مسائل اساسي رو ياد ميده.

      • با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون…چرا مقاله اسب تراوا از استاد محمد علی طاهری رو گذاشتید ولی منبع اونو ذکر نکردید.؟؟..این کار به دور از امانت داری است..

    • ممنون که به عرفان حلقه (کیهانی) اشاره کردی..مقاله اسب تراوا استاد محمد علی طاهری

  7. در مورد مکالمه معکوس با یکی از دوستان بحث داشتم و دقیقاً نمی تونستم بهش توضیح بدم
    چون خودم هم اطلاعات کافی نداشتم
    ولی با این مقاله فکر کنم راحت تر بتونم حرفم رو بزنم

  8. يوفو جان موضوع جالبي رو بيان كردي
    ولي هر گفته اي ميتونه به يه مگالمه ي معكوس تبديل بشه؟
    لطفا جواب بده
    تشكر

  9. مرا از دیدگاه‌های پس از این، به وسیله‌ی رایانامه آگاه کن

  10. سلام رامتین ….

    من آخرش نفهمیدم این جملات عجیب وغریب زیر

    از دنیای اسرار آمیز AKPC_IDS += «13967,»;Popularity: unranked [?] ارسال […]

    که تقریبا توی همه پاسخ هاست فلسفه ش چیه…
    اییین یعنی چه!؟؟؟؟
    نکنه کار عوامل استکبار جهانی باشه ، هان؟!!
    یا کسانی که دلشون نمی خواد ما باشیم و یا…
    ؟!!!

  11. با سلام کامنتهایی که به میلم میایند حروف کلمات جداست چطور این مشکل را حل کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  12. سارای عزیز ایا این گونه مقالات برای نخستین بار که مطرح میشوند بازخورد واضح تری نخواهند داشت

    ایا شما هم از بررسی این معکوس شده ها بر ناخود اگاه انسان که در ایران توسط چندین تن از پزشکان به عنوان تز
    مطلع هستیدگمان می کنم گرچه موضوع ریورس جریانی قدیمی و کند را پیموده است ولی نخستین بار در ایران با عنوان فرادرمانی بررسی شده است

  13. مرسی رامتین جان.از سارا خانوم هم ممنونم.اما بچه ها کاش یک مقدار مطلب و کامل تر کنید.یکم کلی گویی شده.بهتره جزئیات بیشتری ارائه کنید.به نظر موضوع جالبی هست.لطفا بیشتر توضیح بدید.ممنون

  14. ضمن تشکر از فرستندگان مطلب خانم انصاری و سارا جان می خواستم بگم مطلب جالب هست ولی از این نوشته نمیشه زیاد سردرآورد . نکات مبهم زیاد داره . نیاز به توضیح داره . مثلا این جمله » اگر مکالمات ضبط شدۀ انسان به طور برعکس پخش شود، عباراتی که معمولاً کوتاه و در رابطه با کلام گفته شده هستند شنیده می شوند » معنیش چیه ؟ یعنی کلمات جمله رو برعکس کنیم یا حروف رو برعکس کنیم ؟ یا اصولا منظور مفهوم انهاست یا داریم راجع به اصوات نا مفهوم میان کلمات صحبت میکنیم ؟ خواهش میکنم اگه دوستان اطلاعاتی دارن بگذارن . من در مورد تصاویری که از طریق تلوزیون پخش میشه میدونم که میشه در میان فیلم تصاویری قرار داد که بعلت سرعت عبور فریم ها همینطوری دیده نمیشن ولی منظور رو به مخاطب تلقین میکنن . آیا در مورد اصوات هم همینطوریه ؟ مرسی رامتین عزیز .

    • اين ماجراي فيلم كه تعريف كرديد ياد 10 سال پيش يا بيشتر افتادم. يك فيلم در يكي از شبكه هاي تلويزيون آمريكا در يك ساعت خوب و پربيننده به نمايش در آمد . در آن فيلم در يك يا دو صحنه خورن يك نوشابه با يك مارك خاص را نشان داد. بعد از آن فيلم فروش نوشابه مذكور به شدت زياد شد. شركت رقيب به موضوع شك كرد و از مشاوران اجتماعي كمك گرفتند و آنها گفتند يك يا 2 صحنه نميتونه چنين كاري را بكنه. بعد طبق همهين گفته شما متوجه شدند از هر چند فريم فيلم يكي فقط فريم نوشابه مذكور بوده كه با نمايش معمولي هيچ چيزي چشم نميديده ولي اثر آن در مغز به جا ميماند . اين ماجرا براي 10 سال پيش هست .دوستان ميتونند پي گيري كنند.

      • آزيتاي عزيز اگه فيلم جن گير رو ديده باشي يه جايي از فيلم با برگردوندن صداي (ريگن : هنرپيشه بچه سال فيلم) كه توسط روحي شيطاني تسخير شده ، متوجه ميشن كه تمام جملات بي معني كه به زبون آورده معني خاصي داره، و داره در مورد يك كشيش كه قراره براي كمك بياد حرف ميزنه.
        ولي اين به اين معني نيست كه عيناً صدارو برگردوندن.
        برگردوندنه صداها بر اساس فركانسهاي مغزي انجام ميشه. يعني يه نرم افزاري هست كه اين كارو انجام ميده.
        اتفاقاً به تازگي توسط محققين كشور خودمون هم ساخته شده.
        مثلاً برگردان موسيقيهاي شجريان، نيايشي معادل اصل آهنگهاست.
        ولي برگردانه بعضي از آهنگها وحشتناكه.( مثلاً برگردانه يكي از آهنگهاي خوش ريتم و شاد خودمون كه اصلاً فكرشو هم نميتونيد بكنبد، مدام تكرار اين جمله است كه : من غلام شيطانم) و مغز ما كه فوق العاده هوشمنده فقط ترجمه اصلي رو دريافت و تجزيه و تحليل ميكنه و به ما همين جمله رو تلقين ميكنه. يكي از گروههاي موسيقي آمريكايي (كه فكر نميكنم بردن نامش درست باشه) بعد از هر كنسرت كلي تلفات جاني داشت.يعني خيلي ها بعد از كنسرت خودكشي ميكردن، چون برگردانه خيلي از آهنگهاش تشويق به خودكشي بود.
        اين بحث (برگردان موسيقي) خيلي مفصل، ريز بينانه و باعث عمل نامحسوس روي مغز ولي قطعيه ، و شديداً روي ماها تأثير داره.

  15. avalin bar tu hamun fime jengir 1 bud ke beine har chand frame 1 akse tarsnak gharar midadan intori ba inke ma tasaviro nemididim vali too nakhod agah tasiresho mizasht va film tasnaktar jelve mikard

  16. مرسی از سارای عزیز و بقیه دوستان که جواب دادن .اما میخواستم بپرسم این نرم افزار که گفتین و توضیح راجع بهش رو از کجا میشه پیدا کرد ؟

  17. سلام به همه دوستان.
    من نرم افزارشو دانلود کردم و اول یکی از موسیقی های yanni وبعدش یکی از ترانه های همایون شجریان رو بصورت وارون گوش دادم.واقعا حیرت آور بود و کمی هم دلهره آور. همین طور که اون دانشمند گفته بود می شد به سختی کلمات کوتاهی رو شنید.
    من به همتون پیشنهاد می کنم که این کارو بکنید من می خوام اگه بشه صوت قرآن رو هم وارون کنم ببینم چی میشه.

  18. با درود – اين نرم افزار و دانلود و نصب كردم ولي وقتي موزيكي توش ميزارم از گزينه اوپن يه نوع ارور ميده ؟
    لطفا راهنمايي كنيد ..

    طرز كارش و اگه بفرماييد ممنون شما ميشم

    با سپاس فراوان

  19. از کجا دانلود کردی

  20. اگه بگی ممنون می شم

  21. با سلام.
    من مدتی رو این قضیه کار کردم و مبحثی کاملا علمیه.
    راستش از نظر ما کار کردن رو این قضیه حفاظ می خواد و به دوستان توصیه می کنم مدت طولانی رو این قضیه کار نکنند چون در معرض تشعشعات منفی قرار می گیرند.
    من از نرم افزار My Audio Studio استفاده می کنم و کار زیاد آسونی هم نیست چون علاوه بر برعکس کردن آهنگها باید سرعت یه جاهاییش هم تغییر بدی تا متوجه بشی.
    هر آهنگی که ساخته می شه صرف نظر از ظاهرش یه شعور پشتش خوابیده که ناشی از شعور سازنده اون آهنگه.
    البته این قضیه در مورد همه هنرها صدق می کنه یعنی یه تابلو نقاشی به ظاهر زیبا هم می تونه افسردگی نقاش رو منتقل کنه. اینی که می گم خودم با یکی از دوستان نقاشم تجربه کردم.
    کلا داستان جالبیه.

  22. سلام دوستان !
    اقای احمد من هم دانلود کردم این ارور نیست یه فایل اجرایی میخواد به نام lame.exe اگر درست یادم مونده باشه
    همینو جستجو کنید فایل کم حجم و رایگانیه
    دانلود کنید وقتی پیام داد ادرس این فایل رو توی سیستمتون به برمانه بدید مشکل حل میشه
    من امتحان کردم
    یه اهنگ که میگفت «منتظرش نباش دیگه اون تنها نیست
    تا اخر عمرت اگه تنها باشی اون نمیاد ….»
    و در حالت معکوس داشت میگفت «دارم میسوزم»
    خیلی جالب بود
    با اهنگای پاپ و سنتی امتحان کردم و تو هر کدوم چند جمله با معنی پیدا کردم

  23. من یه نظر گذاشتم ولی نمیدونم چرا نیست ؟!!

  24. این چیزهایی که در اسمان چین است ستارهی دوم باله دار است

  25. من به تازگی خواننده وبلاگ شما شدم. در واقع یکروزه.. مطالبتون مجذوب کننده است. خسته نباشید.

  26. با سلام .

    من به تازگی خواننده وب شما شدم .
    تا حالا تقریبا تمام مطالبتو خوندم …..
    به خیلی از سوال هام هم جواب گرفتم اما خواستم ببینم مدار الکترونیکی گیرنده ای هست که بشه با ساختش صدای فضایی را گرفت یا نه ؟
    واقعا بابت این همه مطالب عالی و زیبا از شما ممنونم .

    را ستی خواستم ببینم میشه با هم تبادل لینک کنیم ؟

    لطفا به وبم سر بزن و خبرم کن ………. منتظرتم ….

  27. سلام
    یکی از دوستان کنجکاو بود که صدای قرآن به طور معکوس
    به چی اشاره می کنه منو یاد یه چیزی انداخت
    (چه چیزی؟)
    شنیده بودم بعضی ها یه کتابایی دارن به اسم کنز که در
    واقع قرآن برعکس نوشته شده است
    و با خواندن این کتاب جن احضار می کنن
    نمی دونم ارتباطی بین این موضوع و مکالمه معکوس هست
    یا نه؟
    اما بهتره احتیط کرد و با قرآن آزمایش نکرد

  28. با درود میشه طرز کار با این نرم افزار را بمن هم یاد بدهید ممنون میشوم

  29. man narafzaro download kardam o estefade kardam kheili delhore avaro jaleb bod, man ye ahang be esme [inja irane] ro gosh dadam chanta kalame tosh peida kardam, haghighat , shamshir , sangin

  30. سلام
    راستش من با خوندن نظرات دوستان بیشتر گیج شدم.
    در باره نرم افزار بیشتر مطلب باز کنید

  31. chi mikhay az narafzar bedooni? kheili sadast fgt bayad goshaye tizi dashte bashi

  32. با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون…چرا مقاله اسب تراوا از استاد محمد علی طاهری رو گذاشتید ولی منبع اونو ذکر نکردید.؟؟..این کار به دور از امانت داری است..

    • شرمنده دوست عزيز . نميدانستم.

      • یوفوی عزیز دنبال برگردون آهنگها رفتن آلودگی داره و مورد حمله شبکه منفی قرار میگیرید..
        از اینکه محقق هستید و علاقه مند خیلی خوشحالم اگه یکمی در مورد عرفان حلقه بدونید میشه براتون حلقه ای اعلام کرد که کمتر آلوده بشید و توی اون اتصال قرار بگیرید

  33. ایا میشه خودمون هم حرفامون رو بددون نرم افزار معکوس کنیم؟خواهشا جواب بدید

  34. سلام.من نرم افزار ریورس ویا همان برگردان موسیقی را دارم اگه خواستید با این شماره تماس بگیرید:09387523642

  35. من امتحان کردم رو اکسر اهنگا جواب میده. رو آهنگای KORN هم صداش یه طوری ترسناک میشه. ترم افزاری که خودتون گذاشتین عالیه ولی کاشکی کرکشم بود.

  36. بابا این همه در این مورد بحث شد
    خوب ینک نرم افزار ریورس رو بدین تا مام ببینیم دیگه

  37. من درست متوجه نشدم!
    یعنی این جمله ها تو ذهن خود خواننده بوده و موقع خوندن آواز به چیز دیگه ای فکر می کرده؟
    یا اینکه این آهنگها دستکاری شده؟

  38. آهنگ سکوت محسن یگانه رو معکوس گوش بدید خیلی کلمات رو واضح خواهید شنید. من خیلی شگفت زده شدم!!!!!!!!!

  39. يكي به من بگه با چه دستگاهي ميشه معكوس كرد آيا مطمئن هستيد اين فرضيه صحت داره يا داريم توهم مي زنيم

  40. هر کسی به اندازه فهم و در کش از مطلب بدست آورد و هر آنچه تو نخواهی نیست و هر انچه در ذهن تو نیست نباشد
    و انچه را که می خواهی جستجو کن و هر آنچه در جستجویت نخواهی نیابی و هر چه زاهد گفت و اندیشید تو نپسندی و هر انچه تو دانسنی زاهد اندیشید و آنگاه که طغیان از این سرکشی بر آمد و در عالم حقیقت از درون نا آگاهی پر کشید و حضور یافت آنگاه نگین گم شده دوباره خواهد درخشید

  41. ببخشید من تازه اومدم ولی کنجکاوم بدونم که روش معکوس کردن چطوریه؟
    کلمه ها از آخر به اول گفته میشن؟ یا حرفهای هر کلمه از آخر به اول گفته میشه؟ یک مثال میزنم اگر کسی میدونه راهنماییم کنه لطفا:
    من رفتم
    رفتم من
    متفر نم
    نم متفر
    کدومش درسته ؟ یا اصلا روش دیگه ای هست؟

    • نه.شما يك اهنگي گوش ميدهي و يك سروده ميشنوي ولي وقتي معكوس ميكني با كمال تعجب اگر دقت كني كلمه ها و سروده اي ديگر است.در فروم بيداري انديشه چند تا اهنگ را معكوس كرده اند.سر بزن بخوان.

  42. درود بر شما

    من این موضوع را بیش از 18 سال می باشد که از آن مطلع هستم و با ید به عرض خوا نند گان عزیز برسانم که به قد مت همین زمان هم می باشد که به زبان نا شنا خته ای تکلم می کنم و می نویسم که هیچ موجودی بجز خدا وند قادر به فهم این کلمات نمی باشد البته این کد و زبا نی می باشد ماوراء فهم بشری وحتی فرشتگان و شیا طین و موجودات مرعی و نا مرعی هم قادر به فهم آن نیستند .خوشحال می شوم در این مورد با شما بیشتر صحبت بکنم .

    ایمیل من kronialshadai@gmail.com

  43. از آخرین کامنت این مطلب حدود یک سال و اندی میگذرد. تقریبا تمام صحبتها کاملا گنگ و نامفهوم بود و بعنوان مثال با وجود درخواستهای مکرر خوانندگان مختلف، هیچکس نه تنها برنامه معکوس کردن آهنگها رو لینک نداد یا آپلود نکرد، بلکه تقریبا حتی معرفی هم نشد که اسم چنین نرم افزاری چیه!!
    آخرین کامنت که واقعا در نوع خودش شاهکاره. مجددا به قسمتهایی از کامنت آخر توجه کنید:
    …به زبان نا شنا خته ای تکلم می کنم و می نویسم که هیچ موجودی بجز خدا وند قادر به فهم این کلمات نمی باشد البته این کد و زبا نی می باشد ماوراء فهم بشری وحتی فرشتگان و شیا طین و موجودات مرعی و نا مرعی هم قادر به فهم آن نیستند …
    (!!!)
    از همه ی دوستان تقاضا میکنم اگر اطلاعاتی از علم روانشناسی و روانپزشکی ندارید حداقل کاری که میتوانید برای آگاهی و روشن شدن افکار خودتان بکنید این است که از یک روانپزشک در مورد علایم بیماری «اسکیزوفرنی» (یا همان «شیزوفرنی») سوال کنید. با یه جستجوی ساده در اینترنت هم میتوانید علایم آن را بشناسید. مطمئن هستم کسانی که اسکیزوفرنی را میشناسند برخورد بسیار متفاوتی با بسیاری از ادعاها و مدعیان آنها خواهند داشت.
    تنها ادعای «علمی» است که قابل پذیرش است و ادعایی «علمی» است که براساس شواهد و مستندات علمی باشد و قابلیت تکرار داشته باشد و با هربار تکرار نتیجه ی یکسانی حاصل شود. اگر ادعای کلمات معکوس در مورد موزیکهای ایرانی «علمی» است (به سایت خارجی لینک داده شده در مطالب بالا کاری ندارم بحث آن هم مفصل است و هم جداست)، براحتی باید بشود یک نمونه موزیک ایرانی – تاکید میکنم ایرانی – و معکوس شده آن را اینجا گذاشت که همه دانلود کنند و گوش دهند و متوجه کلمات «وحشتناک» و «تکان دهنده» و … (!) معکوس شده آن موزیک بشوند. اما اینننننن همه ادعا که «آره من شنیدم مو به تنم سیخ شد» و «واقعا دهشتناکه» و «یه موزیک که اسمشو نمیخوام بگم(!!)» و… دریغ از یه مدرک مستند!
    نتیجه: مطلقا ادعا است و هیچ دلیلی برای اثبات آن وجود ندارد.
    اگر دلیلی دارید همینجا بگذارید یعنی موزیکی به همراه معکوس شده ی آن را لینک دهید یا آپلود کنید.
    اگر ندارید که هیچی دیگه همون داستان اسکیزوفرنی و این حرفا.

    • دوست خوبم .من مثل شما کاملا منطق گرا هستم ولی چیزهایی هست که نمیتوانم آنرا رد کنم.البته منطق علمی قضیه ای را به راحتی اثبات نمیکند ونهایت امر اینست که بگوییم اثبات نمیشود یا شاهدی بر درست یا غلط بودنش نیست.هر چند که باور خدا با علم موجود به انتهای نبودنش (بیخدایی)ختم میشود..به هر صورت من تصور شخصی ام این است که خدایی(دین فرستی) نیست و آنچه تابحال به خورد بشریت داده اند گونه هایی متفاوت پپیشرفته با توانایی های نسبتا قوی بوده اند.موجوداتی که میلیونها سال عمر دارند و به حیات طولانی دست یافته اندو زمانهای کوتاه چند ده هزار سال(یعنی زمانی که کل تاریخ بشریت تا به الان را شامل میشود) برایشان اهمیتی ندارد.هر چند که میبینیم چگونه سیستمهای مذهبی از مردم نهایت سواستفاده را میکنند ولی دلیلی نیست که بخواهیم رد پای این بیگانه های قدرتمند را در متون مذهبی-باستانی نادیده بگیریم.مثلا فیلم نوع چهارم را ببینید و با کیفیت وحی که بر محمد بن عبدالله نازل میشده کمی مقایسه کنید(تشنج -صدایی در ذهن و از همه مهمتر باقی ماندن خاطرات و حرفهایی که شنیده یعنی حالتی که در بیماران صرعی دیده نمیشود).حرف از این مقوله زیاد است.چند وقت پیش یک فیزیکدان ایرانی به نام پرفسور کامران بحث زمان دوبعدی!!را مطرح کرد و خیلی حرفها به راه افتاد.و بخشهایی از علم وفلسفه و مذهب با این تئوری لرزید(و به همین علت هم مورد انتقاد شدید قرار گرفت).خیلی خیلی قضایا پیچیده و اوضاع زمین هم بحرانی و بحرانی تر میشود.

  44. راستش این چیز ها زیاد قابل استفاده نیست و چیز های تصادفی هست شما یک ربات هم که بسازید می تونید بگید مکالمه ی معکوس داره ! از حقایق با استفاده از تلپاتیک واقعی ( نه ناشی از شناخت زیاد ) و پیشگویی واقعی ( نه ناشی از احساساتی شدن و چرت و پرت گفتن ) معلوم می شه اینجوری حتی حقایقی کسی که ازش بازجویی می کنیم و خودش از اون ها اطلاع نداره هم مشخص می شن

  45. با سلام . من به طور اتفاقی وارد این سایت شدم . الان چند سال هست که دارم روی موضوعی با نام فضای خاص تحقیق میکنم . موضوع فضای خاص دارای فاکتورهایی هست که از آن می توان در هر فضایی از جمله فضای مکانی ، فضای مشارکتی اجتماعی ، فضای بصری گرافیکی و …. استفاده کرد . تکرار این فاکتورها موجب میشود تا بتوان تمام عناصری را که وجود دارد مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به موضوع تعمیم داد . از نظر من مسئله مکالمه معکوس را هم میتوان به این موضوع که فضای خاص نام بردم ارتباط داد . برای توضیح بیشتر در تعریف فضای خاص مبحثی با عنوان ریتم و انگیزش و مفهوم مطرح هست که دلیل وجود ما به عنوان مخاطب را در اینگونه فضاها توجیه میکند و صرفه نظر از بستر آن (بصری ، اجتماعی ، مکانی و….) به ارتباط با مخاطب میپردازد . این ارتباط با مخاطب نتیجه عناصری هست که در این فضا شکل گرفته و با هر بار تغییر ، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه ، از چشم مخاطب پنهان نمیماند و ارتباطی مفهومی و اثر گذار بر او میگزارد .اگر کسی از شما دوستان در مورد مکالمه معکوس اطلاعاتی علمی و قابل ارائه دارد و احساس میکند این اطلاعات می تواند به موضوع گفته شده ارتباط پیدا کند میتواند با شماره 09329042078 تماس بگیرد . با تشکر

  46. دوست گرامی حامد عزیز؛
    با شما صددرصد موافقم و اعتقاد عمیق دارم که کل داستان خلقت و آفرینش و … در واقع همین چیزی است که شما به آن اشاره کردید. چیزی که با کمی تفکر و بررسی شواهد و قراین میتوان برای آن دلایل متعدد و غیرقابل انکاری پیدا کرد.
    اما موضوع صحبت ما در اینجا اصلا این نیست. موضوع صحبت ما «مکالمه معکوس» بود و ادعای تعدادی از افراد متوهم مبنی بر اینکه خودشان آهنگهای معکوس شده ایرانی را شنیده اند و «مو بر تنشان سیخ شده «و خزعبلاتی از این قبیل.
    من از این جماعت خواستم که برای نمونه یک آهنگ معکوس شده یا یک نرم افزار معکوس کننده را در اینجا قرار دهند تا ما هم ببینیم و بشنویم و استفاده کنیم، اما دریغ از یک پاسخ!
    و اینطور بود که بنده عرض کردم فقط دارید ادعا میکنید و حرفهایتان بیشتر به توهمات بیماران اسکیزوفرنیک شبیه است تا یک ادعای مستند علمی.

    دوست گرامی حمید عزیز،
    بیهوده منتظر تماس یا همکاری نباش چون لااقل این یک مورد مکالمه معکوس که اینچا مطرح شده صرفا و صرفا یک ادعا بود که هیچ کس نتوانست دلیلی برای اثبات این ادعا ارائه کند چه مترجم مقاله و چه کامنت گذاران متعددی که توهماتشان را مطرح فرمودند!

  1. بازتاب: مکالمۀ معکوس (Reverse Speech) چیست؟ | برنامه ریزی منابع سازمان به روش جام ( Jaam ERP )

پاسخی بگذارید

