کشف اکسیر حیات توسط باستان‌‏شناسان



به گزارش سایت DNA info، باستان‌‏شناسان در زیر محل ساخت‌‏و‌‏ساز یک هتل ۲۲ طبقه‌‏ی شیشه‌‏ای در نیویورک، مجموعه‌‏ای تاریخی از نحوه‌‏ی نوشیدن، خوردن، محل زندگی به‌‏همراه دستورالعمل‌‏هایی از داروی همه‌‏ی دردها و معجون‌‏هایی برای حفظ سلامتی کشف کرده‌‏اند. این کشف شامل دو بطری شیشه‌‏ای ۲۰۰ ساله، حاوی «اکسیر طول عمر»  می‌‏باشد. اکنون تیم تحقیقات به‌‏دنبال کشف دستورالعمل اصلی آلمانی اکسیر فرار از مرگ هستند.

Elixir of Long Life recipe

به گفته‌‏ی «آلیسا لوریا»، رئیس شرکت «چریسالیس» (شرکتی که معمولاً توسط شهرها استخدام می‌‏شود تا بر پروژه‌‏های حفاری نظارت کند): «ما تصمیم گرفته‌‏ایم تا تحت نام تجاری خود، در زمینه‌‏ی باستان‌‏شناسی تجربی وارد عمل شویم». محققانی از آلمان به استخدام این شرکت درآمده‌‏اند تا دستورالعمل راهنمای قدیمی پزشکی را کشف کنند؛ تاکنون مشخص شده است که این معجون حاوی موادی هم‌‏چون «آلوئه» (گیاه صبر زرد) که خاصیتی ضد التهاب دارد، «ریشه‌‏ی کوشاد» که برای هضم و گوارش مفید است و همچنین ریواس، زرنباد و زعفران اسپانیایی است که هنوز هم توسط گیاه‌‏پزشکان امروزی مورد استفاده قرار می‌‏گیرد.

The raw ingredients for an ‘Elixir of Long Life’

علاوه‌‏بر اکسیر طول عمر، باستان‌‏شناسان دو بطری حاوی داروی تلخ معده‌‏ی «دکتر هاستتر» را نیز کشف کردند. این دارو، زمانی دارویی رایج در قرن نوزدهم بوده است و حاوی مخلوط پیچیده‌‏ای است از موادی هم‌‏چون «پوست درخت پِرو» که دارای خواص ضد مالاریا است و «شیره‌‏ی کینو» که نوعی شیره است که خاصیت ضد باکتریایی دارد. لوریا و گروه او، محتوای هر دو بطری را بازتولید کردند که به‌‏گفته‌‏ی آن‌‏ها بسیار تلخ بود.

افراد بسیاری در تلاش برای یافتن اکسیر حیات بوده‌‏اند. در دوران قرون وسطی، کیمیاگرانی وجود داشتند که به‌‏دنبال سنگ جادو بودند. آن‌‏ها معتقد بودند که سنگ جادو برای ساخت اکسیر حیات به‌‏کار می‌‏رود و همچنین در تبدیل سرب به طلا استفاده می‌‏شود. «برنارد تراویسان»، کیمیاگر قرن ۱۵، معتقد بود که انداختن سنگ جادو در آب جیوه آن را تبدیل به اکسیر حیات می‌‏کند؛ همچنین در موارد متعددی کیمیاگرانی هم‌‏چون «کاگلیوستروی بدنام» و «سن ژرمن» بوده‌‏اند که ادعا کردند که اکسیر حیات را کشف کرده‌‏اند.

Images depicting the Elixir of Long Life

یافتن اکسیر جاودانگی و یا افزایش طول عمر، تاریخی هزار ساله دارد؛ به‌‏عنوان مثال پادشاه سومری ۴۰۰۰ ساله که گفته شده که برای ده‌‏ها هزار سال حکم‌‏رانی کرده است. حتی در کتاب مقدس مسیحیان به افرادی اشاره شده است که در زمانی پیش‌‏از «سیل بزرگ»، صدها هزار سال عمر کرده‌‏اند.

در اسطوره‌‏ها و افسانه‌‏های باستانی در فرهنگ‌‏های مختلف، به غذاها و نوشیدنی‎هایی برای «خدایان» اشاره شده که آن‌‏ها را جاودانه می‌‏کرد. برای خدایان یونان، شهد و مائده‌‏ی بهشتی وجود داشت، در اسطوره‌‏های زرتشتی و ودایی، به ترتیب اشاره به نوشیدنی‌‏های مخصوصی به نام سوما و هوم شده است و در اسطوره‌‏های مصر آمده است که تات و هرمس، برای جاوادنگی، «قطراتی سفید» و «طلای مایع» می‌‏نوشیدند. در اسطوره‌های سومری، پادشاهان سومر، شیری به نام «نین‌هورسگ» (ایزدبانوی بزرگ سومر) می‌‏نوشیدند. در مذهب هندو، خدایان شیری به‌‏نام «آمریتا» می‌‏خورند که شهدی‌‏ است که توسط خدایان جمع‌‏آوری شده و به آن‌‏ها قدرت جاودانگی می‌‏دهد و خوردن آن توسط انسان‌‏ها ممنوع است. در اساطیر چین نیز اشاره به «هلوهایی جاودانه» شده است.

آیا همه‌‏ی این اشارات، تنها زاییده‌‏ی تخیل نیاکان باستانی ما است؟ و یا آن‌‏ها واقعاً به رمز جادوانگی رسیده بودند؟ شاید هنوز حقایقی چند در پس اکسیر حیات وجود داشته باشد…

مقاله از وب‌‌‏سایت ancient origin. مقاله‌‏ی اصلی را اینجا مشاهده کنید.

   اپک تایمز

Posted on جون 27, 2014, in کیمیاگری, دنياي اسرار آميز. Bookmark the permalink. 9 دیدگاه.

  1. سلام. وبلاگ پرمحتوایی درمورد ماواالطبیعه دارید
    چند سئوال دارم که هرچه تحقیق کردم. جوابی رو پیدا نکردم.
    آیا دزد انرژی و فکر وجود داره یعنی اصلا یه همچین چیزی ممکنه
    دوم اینکه میشه فرد منبع انرژی بشه و ویگران از انرژی اون فرد استفاده کنند؟
    سوم اینکه آیا ممکنه هاله و روح انسانهای بزرگ قبل از تولدشون وجود داشته باشه ؟

  2. افرادی صدها هزار سال عمر کردند (صدها هزار سال ) این دیگه چاخانه مطلبی که خیلی هم خنده داره ادعای اون کیمیاگرای قرن 15 که مدعی بودند اکسیر حیاط رو کشف کرده اند خوب پس کوشند این اقایان در واقع اونها باید امروز هم زنده بوده باشند البته بنظر من اکسیر زندگانی چیزی نیست که وقتی یکبار خوردی تا همیشه زنده خواهی ماند (که در این صورت بودند افرادی که هنوز هم عمر میکردند) بلکه بنظر من اکسیر بسته به مواد بکار رفته درش از لحاظ خلوص و اصل بودن و….هر مقدارش مدتی را به طول عمر اضافه میکنه ..بنابر این طرف تا وقتی زنده هست که اکسیر برای استفاده داره…نکته دیگر اینکه اگر کسی اکسیر رو کشف کنه بعدش هم بیاد داد بزنه من اکسیر دارم میشه گفت اون بینوا اکسیر مرگ رو کشف کرده زیرا افراد قدرتمند برای بدست اوردن دست به هر کاری میزنند.. و نکته دیگر اینکه اکسیر جوانی اونها رو در مقابل پیری واکسینه میکنه اما در خصوص بیماری ها حمله حیوانات و زلزله و غرق شدن و بقتل رسیدن و هزار تا اتفاق منجر به مرگ رو که دیگه کاری نمیتونه بکنه

  3. ماهاواتار باباجی الان ۲۰۰۰ سال عمر داره

  4. به نظر من جوان راست میگه اگه اکسیر وجود داشت پس این همه آدم که اونو پیدا کردن الان کوشن.
    کتاب کیمیاگر رو خوندین؟ خیلی معروفه. یه جورایی اونجا عنوان کرده کسایی که دنبال پیدا کردن اکسیر بودن تونستن از نظر معنوی رشد کنن و دیگه به زندگی دنیا اعتقادی نداشتن. از نظر فیزیولوژی هم جوان شدن سلولهای نیازمند توسعه علم ژنتیکه. اگه ژنهای ما می تونستن خودشون رو بازسازی کنن و این توانایی رو به سلولها و ارگانهای بدن هم بدن خوب میشد. ولی این توانایی به ما داده نشده. توی افسانه گیلگمش از زبان نوح عنوان میشه که خدایان زندگی رو برای خودشون و مرگ رو برای ما انتخاب کردن. واقعیتش هم اینه که با این کالبدی که ما داریم حیات ابدی امکان نداره. این همون چیزی بوده که کیمیا گردان قدیمی هم فهمیده بودن. دنیای کنونی ما اینقدر جالب نیست که ارزش حیات ابدی رو داشته باشه

  5. جاودانگی واقعیتی علمی است ولی به این سادگی هم نیست که باخوردن محلولی بتوان 2000 سال عمر کرد، این افسانه است دانشمندان زحمت کش ما نه تنها در صدد کشف راز بزرگ این واقعیت نیستند بلکه هر نکته علمی دور از ذهن را رد میکنندو هیچ چیز را خارج از محدوده و چهارچوب خود نمیپذیرند. سرگذشت مخترعین درگذشته بیانگر این واقعیت است.

  6. حق با آقای جوان درست میگن

  7. سلام خداوند در قرآن فرموده ما در پیری ضعف و ناتوانی به انسان میدهیم ! بدون استثناء . معجونی هم اگه باشه شاید بدن فرد رو جوان و نیرومند نگه داره اما مقدار عمر ممکن نیست زیرا مرگ دست خداست و تعیین طول عمر دست انسان نیست ! همین طور هیچ راهی برای ایمن ماندن از مرگ های حادثه ای نیست ! با این وجود فرمولی برای طولانی شدن عمر هست ! اما دست هر کسی نیست ! همان گونه که امام زمان (عج) اکنون 1400 سال عمر دارن .

بیان دیدگاه